Min Leonberger svalde en strumpa.

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Pia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 22 475
Sv: Min Leonberger svalde en strumpa.

Jag har bara haft en enda "äta olämpliga saker" incident med mina egna hunda och det var en labbe som svalde en fingervante. Vi var ute och gick och bärvänligt som han var så ville han ständigt ha något i munnen.
Efter en tids "lek" apport-bär-avlämna, apport-bär-avlämna osv så började vanten bli lite "slirvig" och precis när hunden kommer upp vid min sida och tittar upp på mej så liksom glider vanten in i munnen på honom och han sväljer :grin: :crazy:

Snabbt hem, in med hunden i bilen, rejsar till jobbet och ger honom kräkmedel...Inget händer förutom att hunden dräglar och ser olycklig ut!

Väljer att bara avvakta och 7 dygn senare kräks han upp vanten som är i samma skick som när den svaldes!

Hunden måde prima under hela tiden han hade vanten i magen och åt och bajsade precis som vanligt!

/Swat

:rofl::rofl:

Haha - förstår att det var stressande när det hände, men jag fick mig ett gott skratt såhär på nattkröken i alla fall!

Allmänt:
Skönt att höra att det inte är bara mina hundar som suger i sig både det ena och andra... :devil:

Nu spydde han upp den.
Det tog 6½dygn och han har varit precis som vanligt hela tiden.
Skönt att veta att faran är över.

*kl*

Kan ju förgylla tråden med ytterligare ett exempel på vad en glupsk:grin: yngling kan pete i sig...
Jo, man lyckas komma på att det finns en 10-pack glödlampor, stiligt inkapslade i respektive lådor samt plast.
Denna fina paket tar man och lägger sig med på sin mjuka yllefilt sen börjar föreställnigen: "Tugga tugga tugga tugga, svälja lite? Ja va fan, man lever bara en gång:love:!"

Jag ringer veterinären och frågar hur man gör nu, har ju ingen anig om hur mycket glas han faktiskt fått i sig, filten var full av glassplitter, papper, plast och tack o lov alla metalldelarna:crazy:.

"Ge sparris, håll tummarna och be till högre makter." blev rådet.

Jag tror jag har en hund med stålmage, för han klarade sig ur den episoden helt utan problem, nu är han fullproppad med sparris igen, för han lyckades klättra upp i fönsterkarmen och hittade en massageboll i en kruka... Den är nu inmundigad till min icke förtjusning, det stora kruxet är att det fanns en kärna av metall i den.

Och ja, det är på veterinärens inrådan vi inte åkt in redan.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
2 121
Senast: Aningsfull
·
Äldre Vet att det finns många härinne som kan det på sina fem fingrar och det jag har hittat har ett par år på nacken med brutna...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
28 016
Senast: Breaktown
·
G
Övr. Hund Måste få skriva av mig och höra vad ni tycker! Var på tornerspel med vovven idag och gick omkring på marknaden, när det blev kortege och...
Svar
10
· Visningar
1 114
Senast: nemi_baby
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 603
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka