Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är du nöjd med ditt kök nu?Jag har sedan några dagar en induktionsspis.
Den låter! Ska den göra det?
Ett lite surr - som från en maskin när man slår på den. Är det normalt eller något speciellt för min Husqvarna?
Nu är det finfint!Är du nöjd med ditt kök nu?
Eller är det mer som ska åtgärdas innan det är färdigt?
Glöm inte "efterbilder". Vi är nyfikna...Nu är det finfint!
Mannen som bar in spisen tittade och sa att jisses vad fint köket är (jag misstänker att han varit här tidigare eftersom han tydligen jobbat som sotare)
Alla luckor är bytta. Nya bänkskivor (virrvarr). Kyl och frys nya sen förra året. Fulaste skåpen bytta mot nya och en FLÄKT finns på plats (jag kan steka fläsk... )
Jag har fått propåer om att ordna vernissage
Får väl baka en kaka och bjuda hit folk.
Jag har sedan några dagar en induktionsspis.
Den låter! Ska den göra det?
Ett lite surr - som från en maskin när man slår på den. Är det normalt eller något speciellt för min Husqvarna?
Nu har jag ju spis och inte häll, men nog kokar det upp - och över - fort som bara den. Har både IKEA pch dyrare från finbutiken (och en från ÖB när jag tänker efter...).Det surrande ("svirrande" ?) ljudet som hörs direkt när man slår på någon platta är själva magnetspolen som låter.
Fläkten låter annorlunda, precis som en fläkt.
Reparatören som var förbi mig och kollade varför det inte gick att koka över mjölk ens tipsade mig om att dra ut översta lådan som jag har under hällen om jag använder flera plattor samtidigt för att underlätta för fläkten. Tydligen har de lätt att bli överhettade...
(Nej, jag är inte alls nöjd med min induktionshäll - köpte Ikeas dyraste induktionskastrull men det går inte speciellt fort att koka upp något i den ändå. Inget fel på spisen sa teknikern, det är kastrullen... )
Alltså - är det inte läge för en reklamation?OK, hade läst slarvigt, missade att du hade en "hel" spis.
Då är det ju en helt annan konstruktion utan fläkt.
Köpte först en liten kastrull från Jula som skulle funka på induktionshäll enligt specen.
Magneten fastnade så fint, men inte funkade den inte...
Firman som sålt hällen sa att vissa kastruller har helt enkelt inte tillräckligt mycket magnetiskt material för hällen.
Min Hackmann-gryta fick högt betyg av teknikern, Ikea-kastrullen inte... I den kokar det bara om jag kör boosterfunktionen.
Det var det jag försökte med, men teknikern hävdar att det är kärlen som är för dåliga...Alltså - är det inte läge för en reklamation?
En häll som inte klarar alla induktionskärl måste det ju vara något vajsing på!?
Men? Är det teknikern som avgör om du kan reklamera? Det kan du väl göra oavsett? Det blir ju uppgift mot uppgift.Det var det jag försökte med, men teknikern hävdar att det är kärlen som är för dåliga...
Men? Är det teknikern som avgör om du kan reklamera? Det kan du väl göra oavsett? Det blir ju uppgift mot uppgift.
Klart som korvspad att det lönar sig för dem att hävda att du köper fel kärl....