Min häst är en hund?!?!?!?

P

prallan

Har någon en förklaring till detta???
När jag borstar mitt sto över ryggen så börjar hon lyfta bakbenen och vänder sig mot mig. Inte alls arg eller ont, utan tvärtom, som när man klappar en hund på bakre delen av ryggen, den börjar "trampa" med bakbenen och vänder huvudet emot en. Jag har klämt och kännt på ryggen, men ingen markering alls, bara vid borstning.

Sv: Min häst är en hund?!?!?!?

Hon kanske tycker att att det är så skönt att bli borstad på vissa ställan att vill visa sin uppskattning på detta sätt. Jag kände en vallack som lyfte upp bakbenen riktigt högt för att man skulle komma åt att klia honom på insidan av låret. Han började med att vända upp bakdelen mot en och sedan lyfte han benet och mer eller mindre knuffade en med huvudet mot rumpan. Kändes otäckt innan man fattade vad han var ute efter.

Skötisen gör samma sak. Tittar mot mig, trampar runt och lyfter på svansen - han vill bli kliad på rumpan :p Samma sak när jag håller på kring manken, tittar på mig och försöker ställa sig i läge :D

Jag tror också på att hon tycker att det är skönt! Mitt gamla sto tyckte om att bli borstad på huvudet, under ögonen så när man gick över till halsen så buffade hon alltid på en så att man tillslut var tvungen att borsta på huvudet.

En valack på ridskolan lyfte också upp benet när han blev kliad på insidan av låret. Det såg ut som när en hanhund kissar.

Jag hade en häst som gjorde så när man borstade, han älskade när man kliade honom på insidan bakbenen :D

Jag tror som de andra att det kliar. Ett sto jag red förr lyfte gärna på bakbenet för att bli kliad på insidan av låret. Min häst nu är väldigt vig och kliar sig gärna med bakbenet på halsen, bakom örat, på ganaschen osv.

Hade en sköthäst som gjorde likadant, han tyckte även att det var mysigt att bli kliad vid svansroten så han brukade vända upp baken mot en och backa så man kunde klia honom där. Tyvärr var han över 1,70 i manken, och jag är 1,64, såg nog rätt roligt ut:D

min ena lyfter på bakbenet för att han vill bli kliad i ljumsken och på insidan av låren, kanske är liknande med din?

Min häst räcker ut tungan när jag gosar med honom. Han Älskar att bli kliad på tungan!

min pålle särar på bakbenen när man kliar/borstar/petar i ljumskarna lr på snoppis, han ser ut som ett brunstigt sto :)

Precis som så många andra svarar jag att det beror på att hon vill bli kliad under magen och/eller på insidan av låret. Mitt ena sto gör exakt likadant.

Immer

*Delvis KL*
Tack alla för era svar:bow::D

Nu blir det klia av:D

Min häst kan nästan lägga sig ner för att han tycker att det är så skönt att bli borstad:D

Mitt sto gör så, slänger rumpan åt en, lyfter ena bakbenet å det ser ut som en hanhund som ska kissa...då vill hon att man ska klia henne på insidan låren och mellan ljuvren och står jag och kliar henne då och med min rygg vänd mot hennes huvud så kliar hon mig på ryggen tillbaka:love:

Men folk som inte är vana tror hon ska kicka när hon gör så :D

min med, så fort man börjar borsta över baken så börjar han att ställa upp sig, dvs brett isär med bakbenen o så kommer han emot en så att man får passa tårna, och så här om dagen så började han lyfta lite på bakbenet och då skyndade jag mig att klia honom på insidan låret snabbt, och så fortsatte jag att borsta baken, och då tog det inte lång tid föränn han lyfte upp igen,men denna gång så mkt att han nästan höll på att välta, och så gjorde han likadant på andra sidan, men han har bara gjort detta vid ett tillfälle.........rätt lustig tycker jag

som vårat sto, om sommaren när hon blir biten mycket i juvret kan och komma galopperandes i hagen och några meter framför så stannar hon, vänder på sig och backar i rasande fart upp mot en. i början va de skit l'skigt. men hon ville ju bara bli kliad :bump:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 714
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 362
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 473
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 759
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka