Sv: Min diarréhäst!
Jobbigt med magen....
Kan det vara det att han håller på att ställa om sig på gräset helt och kanske behöver lite mer tid..? Du gav honom fortfarande hö va?!; kan det ha blivit sämre hygienisk kvalité på det bara nu?
Man blir ju lite fundersam, han brukade väl alltid vara bra i magen under betet... och varför skulle tarminflammationen komma tillbaka...eller läkte den inte helt ut innan utan har nu blommat upp igen...? Vad det ska vara knepigt med våra hästar, man kan liksom inte få någon logisk förklaring på varför de blir sämre el bättre.
Kanske skulle du göra en chansning o låta honom helt gå på gräs ett tag för att se...
Här är läget oförändrat, lillkillen är toppenbra i magen men har ngt med benen. Vet att det låter diffust, men jag vet inte vad det är eller var det sitter. MEN jag känner igen det från hur han var innan vi hittade birkelandsfragmenten bak
Då rörde han sig annorlunda,inte halt, blev längre över ryggen och visade att han inte var helt nöjd när man satt upp på honom. Men han är ju helt röntgad nu och det kan väl inte poppat upp ngt nytt under ett år?
Frågan är om det är ryggen som spökar...jag misstänkte ryggproblem förra året men då tolkade man det som att det berodde på bak. Vad tror ni? Kan ryggproblem visa sig som att han "hoppar" i ena varvet och sen blir värre o visar sig även på rakt spår? Fortsatte att gå illa på linan utan sadel. Jag har inte vågat kolla honom mer sen i torsdags men klämde på honom igår och då reagerade han vid manken o bakåt. Han fick ändå massage i tisdags och vi hittade inget då....Nej, jag känner mig orolig
Varför är vårt vet. besök så långt bort?