Miklem multibridle

Swedenping

Trådstartare
Hej, jag letade miklem för ett tag sen och hittade ett begagnat som var 1000kr billigare än nypriset så jag köpte det, men dock så var det miklem multibridle, vilket i vanliga fall jag inte har något emot men dock så kan jag inte tävla på det, vet någon om det är en annan anledningen att det finns en ring på nosgrimman? och går det att ta bort den? För jag ser verkligen ingen annan skillnad på multibridle och competition förutom ringen.. :confused:

Ringen kan man ju klippa bort om man vill.

Ang tävla dresssyr , om du kollar bilden i TR så anser ju jag personligen att det är en ring på den nosgrimman.
Jag hade tävlat på det och vid diskussion hade jag hänvisat till bilden.

Edit, tvåa på bollen:p

Ringen kan man ju klippa bort om man vill.

Ang tävla dresssyr , om du kollar bilden i TR så anser ju jag personligen att det är en ring på den nosgrimman.
Jag hade tävlat på det och vid diskussion hade jag hänvisat till bilden.

Edit, tvåa på bollen:p

Ja det är en ring på bilden på nosgrimman. Helt rätt

Det är väl bettclippen man inte får tävla i vilket verkar skitdumt? De hjälper att hålla bettet från lanerna på känsliga hästar och bettet stilla.

Multibridle är ju så att man kan ha både bettlöst, vanligt träns och kapson. Ringen är till för att man ska kunna använda tränset som ett kapson :) Det med o tävla osv har jag ingen aning om :(

Hälsar att det går jättebra att tävla på multibridle, i dressyr i alla fall (som väl är förbundets mest kinkiga gren)
13412871_1204563446234964_1622726902018909715_n.jpg

dock utan clips

Även i körning går det bra
DSC_0105.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 362
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar