Gammeln
Trådstartare
Men då är ju det bra isf för då blir dom avslöjade när dom hittar på för att få stannaLäs gärna artikeln, frågorna går inte att svara på, de är av typen hur långt är ett snöre?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men då är ju det bra isf för då blir dom avslöjade när dom hittar på för att få stannaLäs gärna artikeln, frågorna går inte att svara på, de är av typen hur långt är ett snöre?
Men då är ju det bra isf för då blir dom avslöjade när dom hittar på för att få stanna
Men då är ju det bra isf för då blir dom avslöjade när dom hittar på för att få stanna
Visst men då ställer man adekvata frågor. Men många konverterar ju när de är här. Och det anser jag man inte ska ta med i beräkningen.Att 'hitta på' är faktiskt lättare sagt än gjort. Jag var på utbildning för asylhandläggare och beslutsfattare. Ett moment var att två stycken (jag var en) skulle berätta samma historia, en av oss ljög och en talade sanning. Jag råkade vara lögnaren jag trasslade in mig, berättade för många smådetaljer, upprepade mig, kom inte till kärnpunkten av min berättelse, beskrev irrelevanta saker och glömde bort det viktiga som var avgörande för om det skulle räcka för att beviljas asyl.
Glöm inte att i princip alla asylsökande ska berätta samma sak flera gånger, en första snabb anledning till ansökan, en mycket längre och detaljerad utredning med handläggare och till slut i samband med genomgång av protokollet tillsammans med ombudet. Och vid avslag inlaga till migrationsdomstolen, ibland muntlig förhandling med frågor från ombud och förvaltningsledare från MIG i domstolen. Att på ett sammanhängande och trovärdigt sätt styrka sina skäl för asyl, då gäller det att hålla tungan rätt i mun och komma ihåg vad man sagt innan.
Att fråga om olika kyrkor känns ganska meningslöst eftersom de som åberopar förföljelse pga kristendom oftast inte har någon kunskap om några andra kyrkor än den de bekänner sig till. Dessutom, är det någon som tror att asylsökande från samma land som åberopar samma skäl inte pratar med varandra? Så du måste byta ut frågor hela tiden.
Exempel på en fråga som brukade? fungera. Beskriv vad som hände när du döptes. Är du ett Jehovas vittne och är från Eritrea då har du skäl för asyl eftersom du riskerar fängelse och tortyr bara pga din tro. Då ber man den sökande att enkelt berätta vad som händer vid ett bönemöte, var det hålls, eftersom JW inte har några präster kan man fråga vem som leder gudstjänsten osv. Sedan kan man jämföra med landkunskapen, i den ort personen uppger att hen kommer ifrån, finns det rapporter om att JW är aktiva där. Det här görs med största sannolikhet fortfarande och att just det här ombudet tyckte att de frågor som ställdes var idiotiska, vilket jag också tycker att det är, betyder inte att alla som utreder på MIG ställer samma slags frågor. Vilket @Alexandra_W redan sagt.
Man kan tycka det räcker med att de inte vill hålla fast vid sin egen tro och därför kan bli förföljda, är ju galet att de ska göra ett prov när vi själva försöker göra oss av med skiten, ja, i alla fall minska dess möjlighet till in o påverkan på samhället.
Hur avgör du när en person fått en viss religiös/politisk övertygelse?lösningen är ju rätt enkel. Religiösa/politiska övertygelser som kommit till efter det man lämnat hemlandet beaktas helt enkelt inte i ansökan.
Man kan tycka det räcker med att de inte vill hålla fast vid sin egen tro och därför kan bli förföljda, är ju galet att de ska göra ett prov när vi själva försöker göra oss av med skiten, ja, i alla fall minska dess möjlighet till in o påverkan på samhället.
som exempel. säger sig en Irakier vara utövande kristen och att det är grunden till flykten så har han ett nätverk och kännedom om den kristendom han utövat hemma. Har han inte den kunskapen är det uppenbart att han konverterat under flykten eller tom här i Sverige.Hur avgör du när en person fått en viss religiös/politisk övertygelse?
Jag tror inte asylsökande utsätts för en mer ingående kontroll än de som finansierar det hela. Skattemyndigheterna har ju koll på det mesta.https://www.svt.se/nyheter/inrikes/migrationsverket-haller-kristendomsprov-med-asylsokande
Lite mer info.
Som om inte asylsökande ifrågasätts och misstänktligörs tillräckligt?
Det som är uppenbart är att personen inte uppger ett nätverk, om han har ett eller inte framgår inte, tro kräver inga nätverk och när man blir förföljd för sin tro så vill man förmodligen inte medverka till att ens trosfränder förföljs.som exempel. säger sig en Irakier vara utövande kristen och att det är grunden till flykten så har han ett nätverk och kännedom om den kristendom han utövat hemma. Har han inte den kunskapen är det uppenbart att han konverterat under flykten eller tom här i Sverige.
Det är naturligtvis upp till honom. Vi i Sverige får eller vill inte tvinga någon. Men kan eller vill han inte tillhandahålla den information verket behöver för ett riktigt beslut, så ska han heller inte gnälla om verket fattar beslut utifrån den information man har.Det som är uppenbart är att personen inte uppger ett nätverk, om han har ett eller inte framgår inte, tro kräver inga nätverk och när man blir förföljd för sin tro så vill man förmodligen inte medverka till att ens trosfränder förföljs.
Ugh religion...
Varför måste det vara en religion? Längtar som fan till den dagen när alla religioner kan samsas och ingen bryr sig vilken religion du tror på..
Nej inte om man tar beslut utifrån all information, såsom att det kan vara farligt att uppge folk som kristna och det kan leda till att dessa far illa, och inser att det finns fullt legitima skäl att inte uppge allt.Det är naturligtvis upp till honom. Vi i Sverige får eller vill inte tvinga någon. Men kan eller vill han inte tillhandahålla den information verket behöver för ett riktigt beslut, så ska han heller inte gnälla om verket fattar beslut utifrån den information man har.