Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Annars så känns det mer intressant att granska rösterna på Soffi1. Främst kanske för att folk så väldigt lätt startade ett drev åt ett annat håll för att det första drevet var misstänkt... Det blir ju lite fel, känner jag. Bland de rösterna känns det som stor chans att hitta en ond. Vilket också gör att jag blir fundersam över folk som lägger mycket vikt vid rösterna på Paddi, men inte vid rösterna på Soffi1, som vi dessutom VET är god.

Det håller jag fullkomligt med om och det känns inte så muntert att vara den som la första rösten på Soffi. Jag hade lika gärna kunnat lägga den på någon annan, men just då tyckte jag att Soffis uttalande gentemot Habina angående dramatik och sen ändå röstade på Paddi, var det som fällde mitt avgörande.

För övrigt så tror jag att det finns onda både bland de som röstade på Paddi och på de som röstade på Soffi. (och troligtvis bland de udda rösterna också)

Jag kommer att gå igenom alla rösterna och alla motiveringarna och se om jag hittar något som jag reagerar på..
Och förstås hoppas att jag överlever NattDL, det känns ju lite läskigare med nattDL nu när det inte finns någon hirdman längre

*kl*

Jag är i chock. :crazy: Trodde inte det skulle bli så många som röstade på Paddan, visst hade jag en teori kring min röst, men det var en förstadagsröst och helt enkelt den enda jag hade något att teoria kring.

Instämmer med att det blev konstigt när så många först röstade på Paddan och sedan på Soffi, men jag känner att jag måste läsa igenom tråden igen för att få någon slags ordning på alla tankar.

Om jag inte blir uppäten om tio minuter (:nailbiting:) så skall jag försöka teoria lite mer ikväll, nu väntar hästarna på motion och pyssel. :)

Enligt min erfarenhet så "outar" man inte gärna roller sådär, speciellt inte när ängeln inte finns längre. Nu vet vi ju inte om det är sant, för precis som du skriver kan Soffi2 nu vara precis vilken roll som helst. Men chansen finns ju att Soffi2 faktiskt är siare och när Niyama då uppmärksammar det öppet i tråden kan hon lätt leda in ulvarna på det spåret. Och då finns det ingen ängel som kan skydda Soffi2 längre. Det känns lite...elakt.

Men jösses. Jag kan ju omöjligt ha extra information så tidigt i leken, och ingen kan ha siats än. Ulvarna begriper nog själva att Soffi kan ha vilken roll som helst, även siare. Men jag kan ju skriva att hon kan ju vara tjuv, så vill ulvarna inte äta henne? :idea:

Enligt min erfarenhet så "outar" man inte gärna roller sådär, speciellt inte när ängeln inte finns längre. Nu vet vi ju inte om det är sant, för precis som du skriver kan Soffi2 nu vara precis vilken roll som helst. Men chansen finns ju att Soffi2 faktiskt är siare och när Niyama då uppmärksammar det öppet i tråden kan hon lätt leda in ulvarna på det spåret. Och då finns det ingen ängel som kan skydda Soffi2 längre. Det känns lite...elakt.

Fast Niyama kan ju omöjligt ha den informationen, så hur kan hon då outa någon? Jag ser inte varför det är värre än att skriva att en person kan vara ulv, för då riskerar den ju faktiskt att lynchas! Hon skrev ju aldrig att hon tror att Soffi är siare heller, hon konstaterade ju bara att hon lika gärna kan vara god när Asko skrev att hon kan vara ond. Jag förstår faktiskt inte grejen.

Uppdatering!

LindgrenV kom ut ur salen liiiiite (nja;)) efter det att hirdmannen försvunnit. Men hon var inte orolig, för hon visste ju att han stod där ute och vaktade.

Men vi vet ju vad som hänt. Inte fanns det någon vakande hirdmann med ett svärd berett att gå hennes ärenden där inte. Nej, istället fick hon en rejäl smäll i huvudet och så var sagan all. När de hittade henne fanns det en som grät bittrare tårar än de övriga. För även om LindgrenV dött ensam så var hon inte ensam i livet.

LindgrenV var tvilling.

DL kl 21.00

Natt-DL, imorgon kl 10.30

Jag menar bara att de som skriver öppet om vilka som kan tänkas ha sådana viktiga roller brukar vara onda. Även om Niyama inte vet om det förfaller sig så eller inte så anser jag det ändå vara dumt att lufta sådana tankar öppet. För risken finns ju faktiskt att det är sant ändå.

Nu var mitt första inlägg om detta mer menat som ett noterande från min sida. Något jag lyfte på ögonbrynen åt. Jag kan omöjligt säga något om Niyamas roll redan nu, men jag tänker likväl notera att jag tyckte det uttalandet var udda.

Fast det var ju inga tankar? ALLA kan tänkas ha såna viktiga roller i det läget, INGEN vet något och det lär ulvarna veta också. Så jag förstår fortfarande inte varför du höjde på ögonbrynet åt det. Hade det varit annorlunda om Niyama skrivit "hon kan lika gärna vara god"?

Spööööök
Jag skulle nog aldrig sagt att jag aldrig åker tidigt :D :cry:

Heja goda och kämpa på min kära tvilling :love:

Känns inte som en särkskilt smart grej att skriva om det nu stämmer, speciellt inte när hirdmannen precis försvann.:crazy:

Håller med Hedinn där och säger att det borde inte spela någon roll. Vi vet ju inte vem som är vem så Niyama hade ju kunnat dra fram vilken roll som helst i ljuset utan någon betydelse.
Men samtidigt har jag förstått att sådana här uttalanden har fått konsekvenser i tidigare lekar.

Håller med Hedinn där och säger att det borde inte spela någon roll. Vi vet ju inte vem som är vem så Niyama hade ju kunnat dra fram vilken roll som helst i ljuset utan någon betydelse.
Men samtidigt har jag förstått att sådana här uttalanden har fått konsekvenser i tidigare lekar.

Jo, fast då handlar det ju om någon som vet nåt. Det hade ju varit skillnad om det var senare i leken, säg nu efter åtminstone en natt, och baserat på något personen själv skrivit. Lite "åh, men den kanske skriver så för att den är siaren och vet det här", då blir det ju genast ett helt annat läge.

Varför just Asko eller Paddi? Det var ju inte bara Asko och Soffi som röstade på Paddi utan Habina, Matmissbrukaren och Niyama var ju också med, varför utesluter du dem?

Därför att de enligt mig har stuckit ut mest, jag skulle ju ha röstat på padd egentligen men tänkte att hon nog kanske ryker ändå och det känns osäkert attstömrösta, lätt att bli förd bakom ljuset. Asko vill jag dock helst inte rösta på ännu, lite för osäkert där.

Fast det var ju inga tankar? ALLA kan tänkas ha såna viktiga roller i det läget, INGEN vet något och det lär ulvarna veta också. Så jag förstår fortfarande inte varför du höjde på ögonbrynet åt det. Hade det varit annorlunda om Niyama skrivit "hon kan lika gärna vara god"?

Alltså lika lite som hon skulle kunna veta något om någon annans roll då. Så inget att lyfta på ögonbrynen med andra ord ;)

Därför att de enligt mig har stuckit ut mest, jag skulle ju ha röstat på padd egentligen men tänkte att hon nog kanske ryker ändå och det känns osäkert attstömrösta, lätt att bli förd bakom ljuset. Asko vill jag dock helst inte rösta på ännu, lite för osäkert där.

Du misstänkte Paddi mest, men ville inte rösta på henne för att du tycker det känns osäkert att strömrösta, så istället la du fjärde rösten på Soffi1? På vilket sätt var det bättre? Och varför lägga en röst någon annanstans bara för att du trodde att Paddi skulle åka, om det nu var henne du misstänkte mest?

Kan du förklara vad det är Asko gjort som gör att hon sticker ut mer än de andra som röstade på Paddi? Och varför du misstänker Paddi? :)

Tänkte inte på att det var så många röster på soffor redan vart lite stressad där och tänkte bättre rösta på nån än ingen allegat när män är osäker kanske det faktiskt är bättre att skippa att rösta? Eller?

Nej, rösta ska man alltid göra tycker jag.

Jag var själv osäker när jag la min röst men enda alternativet jag hittade annars var att rösta på Vira pga hennes anledning till hennes röst på cirkus men det kändes ännu mer långsökt. Men eftersom det blev två drev så misstänker jag att det finns ulvar i båda två.

Tänkte inte på att det var så många röster på soffor redan vart lite stressad där och tänkte bättre rösta på nån än ingen allegat när män är osäker kanske det faktiskt är bättre att skippa att rösta? Eller?

Självklart ska man inte låta bli att rösta! Jag förstod bara inte logiken i att undvika att rösta på en person pga att den fick strömröster mot sig för att sen lägga en strömröst på en annan.

Att du inte tänkte på antalet röster Soffi fått mot sig innan känns svagt, eftersom du citerade mitt inlägg där jag skrev att Paddi har fem röster och Soffi tre, i ditt röstinlägg. ;)

Jag har för övrigt inga problem med Buke. :)

Jag menar bara att de som skriver öppet om vilka som kan tänkas ha sådana viktiga roller brukar vara onda. Även om Niyama inte vet om det förfaller sig så eller inte så anser jag det ändå vara dumt att lufta sådana tankar öppet. För risken finns ju faktiskt att det är sant ändå.

Nu var mitt första inlägg om detta mer menat som ett noterande från min sida. Något jag lyfte på ögonbrynen åt. Jag kan omöjligt säga något om Niyamas roll redan nu, men jag tänker likväl notera att jag tyckte det uttalandet var udda.

Här håller jag med hedinn och Niyama, kan inte se något konstigt i Niyamas uttalande. Det var ju bara gjort som en "motvikt" mot det tidigare worst case-scenario uttalandet att GA kanske var ulv - dvs det bästa alternativet, att GA skulle kunna vara siare. Och eftersom ingen roll utom siaren själv hade någon aning om vem som var siare före första DL är det ju inga problem med ett sådant uttalande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 006
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 455
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 368
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar