Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Där sa du något. Har helt gått förbi mig. Jag har tänkt lite själv på TLV och hennes frånvaro och tyckt att det är lite suspekt. Hon skrev tidigare att hon skulle hålla sig lite i bakgrunden och det gör hon ju helt klart. Om det är av vilje eller tidsbrist vet bara hon själv.
Sen är det konstigt att Otillia inte är mer aktiv. Nu känner jag inte för att lägga ner mer energi på henne för hon missade första röstningen och missar hon idag igen så kan hon kickas så därför vill jag inte lägga min röst där.
Jag är faktiskt intresserad av varför knappt någon har reagerat på detta. Om man räddar sig själv så här så är det oftast en av två anledningar som står bakom:
1. Personen är ond och räddar sig själv från att åka genom att rösta på en god som sedan ryker, vilket innebär att ulvlyan inte har fått färre personer i sig.
2. Personen är god och tror att hon har en viktigare roll i sammanhanget än den person som hon röstar ut.
No. 2 är väldigt riskabel att göra då man inte vet vilken roll personen har.
No. 1 är oftast smart i ett (kort) perspektiv men detta brukar innebära att man får en massa misstankar emot sig. Det har dock inte hänt här, vilket jag ser som väldigt underligt. Är det ulvarna som går på högvarv nu för att undvika att behöva konfronteras av den här händelsen? Oavsett så gillar jag inte att det har blivit så lite fokus på en så här tydlig räddning.
Jag är faktiskt intresserad av varför knappt någon har reagerat på detta. Om man räddar sig själv så här så är det oftast en av två anledningar som står bakom:
1. Personen är ond och räddar sig själv från att åka genom att rösta på en god som sedan ryker, vilket innebär att ulvlyan inte har fått färre personer i sig.
2. Personen är god och tror att hon har en viktigare roll i sammanhanget än den person som hon röstar ut.
No. 2 är väldigt riskabel att göra då man inte vet vilken roll personen har.
No. 1 är oftast smart i ett (kort) perspektiv men detta brukar innebära att man får en massa misstankar emot sig. Det har dock inte hänt här, vilket jag ser som väldigt underligt. Är det ulvarna som går på högvarv nu för att undvika att behöva konfronteras av den här händelsen? Oavsett så gillar jag inte att det har blivit så lite fokus på en så här tydlig räddning.
Kl
Har endast skummat tråden så jag är på jobbet. Av det jag läst tycker jag att soffiproppis inlägg är de jag reagerar på mest. Hon för skumma resonemang kring aktivitet i tråden och verkar greppa efter halmtsträn; för att sätta strålkastarljuset på alal andra?
Så:
Lillelorden röstar på Soffiproppi
Paddington röstade på AskoII, hon tror förmodligen då att hon ligger väldigt pyrt till, men hade hon varit ond borde hon röstat på Soffiproppi som Cirkus gett henne möjlighet till strax innan. Det hade varit ett perfekt alibi, men det gjorde hon inte. Innebär det att Paddington egentligen är god?
Om Paddington är varit i lyan hade det nog varit minst uppseendeväckande för gruppen att hon blev lynchad.
LilleLorden röstade på SP1, men den rösten bör ha skrivits samtidigt med röständringen, så den var inte avgörande
Hade Paddi och Lorden varit i lyan tillsammans hade det nog varit bättre att låta det gå till lottning och riskera att bli av med en ulv än att outa två på det sättet
Så tänker jag också, att rädda en ulvkollega i det läget är nog det sämsta man kan göra som ulv. Hade Paddi och Lorden varit i lyan tillsammans hade det nog varit bättre att låta det gå till lottning och riskera att bli av med en ulv än att outa två på det sättet. Det utesluter ju självklart inte att en av dem kan vara ulv, men jag har ytterst svårt att tro att båda är det.
Fast man kan mycket väl göra så som ulv, för "så skulle väl inte ulvarna göra". Jag vågar inte dra några slutsatser alls av det, än.