Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Okej, tack för svar. Då misstolkade jag dig för jag fattade det som att du skulle luska ut vilka som hade vilka roller, och det känns ju lite smått omöjligt i nuläget.:)

Nu har jag gått igenom lite röstningar och har en liten analys. Jag och AskoII röstade i princip samtidigt på Paddington. Jag tror i nuläget inte att AskoII är ond, men säker är jag inte. Sedan röstade Soffiproppi på Paddington och vi vet att hon var god. Därefter kom Matmissbrukarens röst på Paddington och den känns lite ulvig. Hon nämnde direkt efter min röst att hon funderade på att rösta på Paddington, men att hon ville gå igenom leken en gång till först. Eller ville hon se ifall fler skulle rösta på den onda Paddington, så hon som ond kunde lägga en trygg alibiröst?

Som du såg så skrev jag direkt efter ditt inlägg att jag reagerade på Paddington och att jag också valde att inte lägga någon röst just då för att jag ville kolla om fler kom in i leken så det fanns mer att gå på. Jag läste igenom tråden och fann att Paddington fortfarande var mest misstänkt i mina ögon. Jag hann dessutom inte se att AskoII röstade på Paddington innan jag skrivit klart mitt inlägg, det är 4 minuter emellan våra inlägg och jag skriver från mobilen och det går inte så värst snabbt när inlägget ska postas iväg. Så min teori baserades på ditt inlägg och inte på att ni båda röstade och jag hängde på. Jag hade lagt rösten där oavsett. AskoIIs röst spelade inte någon roll för mitt val.

KL
Jag lär visserligen vara här mer innan DL, men jag känner mig ganska säker på var min röst kommer hamna så jag kan lika gärna rösta nu. Skulle det dyka upp nåt mer misstänkt under kvällen är det ju inte värre än att det går att ändra.

Eftersom jag anser karamellens förklaring till rösten igår ytterst suspekt (misstänkte Paddi, men gillade inte strömrösterna på henne och la istället en strömröst på Soffi1, konversationen på sidan 10 inlägg #192-199) är det henne jag håller mest misstänkt just nu.

I övrigt reagerar jag lite på dramatik, främst efter diskussionen om Niyama och siaren, där jag inte håller med eller förstår hur dramatik tänker, alls. Jag upplever det lite som ett desperat försök att kasta misstankar.

Mumorsan håller jag inte alls med i frågan om att Paddi bör vara ond för att hon räddade sig själv, eller att hon och Lorden bör vara onda kollegor, men det känns mer som meningsskiljaktigheter och inget jag anser gör Mumorsan ond.

Övriga behöver jag gå igenom mer, men baserat på ovanstående:
Hedinn röstar på karamelldrottningen

Att jag var tredje rösten på SP1 hade jag ingen aning om när jag postade. Jag svarade på Cirkus inlägg och missade helt att LindgrenV han svara innan jag var färdigskriven. Jag står fast vid mitt resonemang från gårdagen även om det visade sig vara felaktigt. I det läget var det vad jag hade att gå på. Hade jag hunnit se LindgrenV:s inlägg så kan det hända att min röst fallit på någon annan.

Gjorde LindgrenV's röst Soffipropp1 mindre misstänkt?

Om jag hade varit ond och på väg att åka ut, så skulle jag hellre röstat på någon som redan hade en eller två röster på sig och som jag visste var god, än att rösta på någon som inte hade någon röst på sig.

Om jag hade varit ond och på väg att åka ut, så skulle jag hellre röstat på någon som redan hade en eller två röster på sig och som jag visste var god, än att rösta på någon som inte hade någon röst på sig.

Jo, men varför just Soffi1, varför inte någon av de andra? Och hur hade den rösten gett henne ett perfekt alibi om hon var ond?

*kl*

fick visst betydligt mindre tid idag än jag tänkt och när inlägget jag skrivet försvann någonstans i cyberrymden :(, så får jag försöka återskapa så mycket som möjligt.

Jag vet att jag sedan tidigare har svårt att förstå Karamellen och hur denne tänker och jag försöker ha det i åtanke när jag läser dennes inlägg och försöker läsa mellan raderna istället om vad denne försöker säga och inte hur hon säger det. Men just nu är det lite för mycket saker som får mig att reagera på Karamellen, bland annat är det den här konversationen som fastnar hos mig:

En tanke som dyker upp i mitt huvud efter denna konversation är att både Asko, Soffi och jag själv hade röster mot oss (räknar inte Cirkus röst eftersom den kom så tidigt). Tycker att resonemanget skevar att man bara är intresserad av att rösta på dem som har röster mot sig, inte på den person man misstänker mest. Nu är jag ju glad att Karamellen inte lade rösten på mig men hennes resonemang att hon misstänker mig mest, men vill inte vill strömrösta (på mig) eftersom man lätt blir förd bakom ljuset samtidigt som hon strömröstar på Soffi? Känns lite som om hon försöker helgardera sig genom sina uttalandet och tona ned sin medverkan i utröstningen av Soffi.

Får inte detta att gå ihop och eftersom jag troligen inte kommer hinna in hit mer idag:

Paddington röstar på Karamelldrottningen
Ajdå trist att få röster på sig :(. En sak är väl om man vet att man förtjänar dessa men jag tycker inte alls att jag förtjänat nån röst och dessutom har Hedinn röstat på mig två gånger nu. Vet inte hur jag ska tolka det faktiskt. Kan det vara så att hon som god tror att jag är ond eller ligger det nått annat bakom? Ge igen från tidigare lekar? Eller försök att starta stöm?

Svårt att veta men helt klart mystiskt.

Ja paddington: förstår på ett sätt att du inte hänger med helt i mina tankebanor fast försöker förklara tydligt. Det är bara det att inget -hittills!- har varit speciellt tydligt. Men ja bra att du läser mellan raderna :).

Jag får inget riktigt grepp om AskoII. Skrev att hon inte såg Habinas röst på Paddington innan hon la sin och det finner jag trovärdigt eftersom jag själv inte hann se hennes.
Men sen tyckte hon att det inte var så jättebra att det kom ytterligare röster på Paddington direkt efter och att ja, någon måste ju åka ut. Känns lite ulvigt för det känns som att hon hoppades på att rösta på Paddington men att inte så många skulle följa strömmen. Ulv?

TLV kom in och blev aktiv efter att jag skrivit att hon var frånvarande. Hennes ursäkt tror jag dock på eftersom jag själv, nu på en lördag har varit inne i stan för att fixa saker och inte hunnit in så mycket idag. Henne kan jag inte hitta något ulvigt med än och jag sätter henne åt det godare hållet för tillfället. Det kan dock komma att ändras.

Vira, Hedinn och dramatik säger jag varken bu eller bä om än. Jag har inte uppfattat något ulvigt från dom men lägger dom inte åt den godare sidan. Dom får vara neutrala.

Lillelorden la den avgörande rösten på Soffiproppi men samtidigt så var det en hel drös med röster som kom in i slutet och Paddingtons inlägg postades samtidigt. Då visste hon inte att Lillelorden skulle rösta på Soffiproppi och hade kanske inte ändrat sin röst när hon såg sen att hon inte hade åkt ut ändå? Ulv?

Karamelldrottningen gillade inte strömröstningen igår men deltog ändå själv i en. Motsägelsefullt.

Jo, men varför just Soffi1, varför inte någon av de andra? Och hur hade den rösten gett henne ett perfekt alibi om hon var ond?

När hon röstade var ställningen Cirkus 1, Paddington 4, TeamLundVer 1, Karamelldrottningen 1, Mumorsan 1 och Soffiproppi1 1. Om hon var ond så skulle hon vetat om att Soffiproppi var god och mina misstankar säger att i alla fall TeamLundVer, Mumorsan och Karamelldrottningen är onda, så då hade det varit smart att rösta på Soffiproppi redan då.

Perfekt alibi är det inte, det verkar inte finnas några perfekta alibin i den här leken, allt vänd och vrids på. :p

Så tänker jag också, att rädda en ulvkollega i det läget är nog det sämsta man kan göra som ulv. Hade Paddi och Lorden varit i lyan tillsammans hade det nog varit bättre att låta det gå till lottning och riskera att bli av med en ulv än att outa två på det sättet. Det utesluter ju självklart inte att en av dem kan vara ulv, men jag har ytterst svårt att tro att båda är det.

Jag hänger med i det resonemanget. Det vore dumdristigt att försöka rädda en kollega i den situationen. Eftersom båda röstade på soffiproppi samtidigt och Paddington ändrade sin röst för att rädda sig själv så väger hon ändå över som den onda av dom två. Att båda är det tror inte jag heller på.

Usch vad jag uttrycker mig klumpigt. :o Det jag menar är att jag inte på något vis skyddar Dramatik, men om någon skulle få för sig att jag gjorde det så hoppas jag att hon inte är ulv, för då sitter hon och skrattar åt mig nu. :crazy:

Eller så är du ulv och låtsas försvara en kollega för att få bort blickarna från dig själv så vi ska tro att dramatik är en ulv? :cautious:

När hon röstade var ställningen Cirkus 1, Paddington 4, TeamLundVer 1, Karamelldrottningen 1, Mumorsan 1 och Soffiproppi1 1. Om hon var ond så skulle hon vetat om att Soffiproppi var god och mina misstankar säger att i alla fall TeamLundVer, Mumorsan och Karamelldrottningen är onda, så då hade det varit smart att rösta på Soffiproppi redan då.

Perfekt alibi är det inte, det verkar inte finnas några perfekta alibin i den här leken, allt vänd och vrids på. :p

Då är jag med! :)

Fast man kan mycket väl göra så som ulv, för "så skulle väl inte ulvarna göra". Jag vågar inte dra några slutsatser alls av det, än.

*kl*
Jag har blixtrande huvudvärk och orkar inte läsa igenom leken nu. Kommer in igen och röstar senare.

Vågar man göra så i ett första skede som ulvar? Jag vet inte om det hänt i tidigare lekar?

Habina: svår att greppa. Lite dramatiskt kanske.

Hedinn: misstänk pga rösterna på mig. Kan gissa mig till vilka roller hon inte har men kan iofs vara fel. Men helt klart skumt och speciellt första rösten igår. Hedinn som brukar ha bra koll.

Paddington: svår. Fick "ondvibbar" av henne först. Sen blev jag velig och tänkte att jag överdriver betydelsen i inlägg från igår. Svaren har dock inte varit helt klokrena. Hennes röst igår ifrågasattes men ser inget konstigt med den.

Asko: känns inte lika ond idag som igår om man säger så ;). Lika dålig på att förklara i text som jag typ (inget illa menat!). Lite underliga formuleringar och fokus på kanske inte det viktigaste.

Lillelorden; svår! Mer ond idag än igår. Får känslan av att denna inte är lika positiv som de jag läst hon varit med om tidigare. Ovanligt lite OT:ande i denna lek. Kan dock vara så att jag inbillar mig?

Flera kvar att skriva om men tar några i taget för sitter på mobilen och rädd att det raderas om hon får gör sig att stänga av hipp som happ!

Jag har kommit fram till att jag har inte sett tillräckligt från Lillelorden, Bumpo och Ottilia för att ha någon teori om dom. Så min röst kommer inte hamna på någon av dessa. Hade velat se mer aktivitet.

Niyama la en strömröst på Paddington, betyder det något?

Mumorsans inlägg har jag inte gått igenom så noga, får göra det.

Jag hänger med i det resonemanget. Det vore dumdristigt att försöka rädda en kollega i den situationen. Eftersom båda röstade på soffiproppi samtidigt och Paddington ändrade sin röst för att rädda sig själv så väger hon ändå över som den onda av dom två. Att båda är det tror inte jag heller på.

Jag håller inte riktigt med där faktiskt, jag hade nog kunnat rösta så för att rädda en kollega om jag var ulv. Dels kommer man ofta undan med typ vad som helst första dagen, dels så "gör inte ulvar så" och dels finns det en hel drös andra att misstänka (som den som lade misstankarna från början, den som lade den fruktade andrarösten, den som skapade en ström i och med tredjerösten ... :D). Så jag skulle absolut inte utesluta att Paddi och Lorden är kollegor (även om jag heller inte ser något som talar för det).

Ja de jag tog upp tidigare är väll de som märkts av mest. Just nu är det en hel hög för mig som är grå :crazy:. Jag skulle egentligen behöva gå igenom leken en gång till.

Spontant om jag vågar skriva så de lite mer åt det goda hållet:

Cirkus. Miss mat (får jag kalla dig så?) och ev niyama.

Resten är neutrala för mig. Och ändå är jag helt säker på att det gömmer sig minst en missionär bland dessa :cautious:.

Vågar man göra så i ett första skede som ulvar? Jag vet inte om det hänt i tidigare lekar?

Jag håller inte riktigt med där faktiskt, jag hade nog kunnat rösta så för att rädda en kollega om jag var ulv. Dels kommer man ofta undan med typ vad som helst första dagen, dels så "gör inte ulvar så" och dels finns det en hel drös andra att misstänka (som den som lade misstankarna från början, den som lade den fruktade andrarösten, den som skapade en ström i och med tredjerösten ... :D). Så jag skulle absolut inte utesluta att Paddi och Lorden är kollegor (även om jag heller inte ser något som talar för det).

Som du ser så frågade jag Niyama om ulvar vågar göra så i ett första skede. Detta är min första lek och jag har bara följt två tidigare, så jag vet inte om det förekommer. Men omöjligt är det så klart inte. Första dagen vet ju ingen inget mer än ulvarna och då kan dom ju köra på.

Här studsar jag lite, hur kan du ha misstankar om så många så tidigt? Så säkra att du vågar använda dem som argument för en annan teori? Det känns lite vågat tycker jag, men svårt att säga om det beror på ny spelare eller på ulvighet.

Ja de jag tog upp tidigare är väll de som märkts av mest. Just nu är det en hel hög för mig som är grå :crazy:. Jag skulle egentligen behöva gå igenom leken en gång till.

Spontant om jag vågar skriva så de lite mer åt det goda hållet:

Cirkus. Miss mat (får jag kalla dig så?) och ev niyama.

Resten är neutrala för mig. Och ändå är jag helt säker på att det gömmer sig minst en missionär bland dessa :cautious:.

Om alla vill så kan ni förkorta mig till MM, så blir det inte så långt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 010
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 455
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 368
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar