Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag gått igenom lite röstningar och har en liten analys. Jag och AskoII röstade i princip samtidigt på Paddington. Jag tror i nuläget inte att AskoII är ond, men säker är jag inte. Sedan röstade Soffiproppi på Paddington och vi vet att hon var god. Därefter kom Matmissbrukarens röst på Paddington och den känns lite ulvig. Hon nämnde direkt efter min röst att hon funderade på att rösta på Paddington, men att hon ville gå igenom leken en gång till först. Eller ville hon se ifall fler skulle rösta på den onda Paddington, så hon som ond kunde lägga en trygg alibiröst?
Att jag var tredje rösten på SP1 hade jag ingen aning om när jag postade. Jag svarade på Cirkus inlägg och missade helt att LindgrenV han svara innan jag var färdigskriven. Jag står fast vid mitt resonemang från gårdagen även om det visade sig vara felaktigt. I det läget var det vad jag hade att gå på. Hade jag hunnit se LindgrenV:s inlägg så kan det hända att min röst fallit på någon annan.
Om jag hade varit ond och på väg att åka ut, så skulle jag hellre röstat på någon som redan hade en eller två röster på sig och som jag visste var god, än att rösta på någon som inte hade någon röst på sig.
Ajdå trist att få röster på sig . En sak är väl om man vet att man förtjänar dessa men jag tycker inte alls att jag förtjänat nån röst och dessutom har Hedinn röstat på mig två gånger nu. Vet inte hur jag ska tolka det faktiskt. Kan det vara så att hon som god tror att jag är ond eller ligger det nått annat bakom? Ge igen från tidigare lekar? Eller försök att starta stöm?*kl*
fick visst betydligt mindre tid idag än jag tänkt och när inlägget jag skrivet försvann någonstans i cyberrymden , så får jag försöka återskapa så mycket som möjligt.
Jag vet att jag sedan tidigare har svårt att förstå Karamellen och hur denne tänker och jag försöker ha det i åtanke när jag läser dennes inlägg och försöker läsa mellan raderna istället om vad denne försöker säga och inte hur hon säger det. Men just nu är det lite för mycket saker som får mig att reagera på Karamellen, bland annat är det den här konversationen som fastnar hos mig:
En tanke som dyker upp i mitt huvud efter denna konversation är att både Asko, Soffi och jag själv hade röster mot oss (räknar inte Cirkus röst eftersom den kom så tidigt). Tycker att resonemanget skevar att man bara är intresserad av att rösta på dem som har röster mot sig, inte på den person man misstänker mest. Nu är jag ju glad att Karamellen inte lade rösten på mig men hennes resonemang att hon misstänker mig mest, men vill inte vill strömrösta (på mig) eftersom man lätt blir förd bakom ljuset samtidigt som hon strömröstar på Soffi? Känns lite som om hon försöker helgardera sig genom sina uttalandet och tona ned sin medverkan i utröstningen av Soffi.
Får inte detta att gå ihop och eftersom jag troligen inte kommer hinna in hit mer idag:
Paddington röstar på Karamelldrottningen
Jo, men varför just Soffi1, varför inte någon av de andra? Och hur hade den rösten gett henne ett perfekt alibi om hon var ond?
Så tänker jag också, att rädda en ulvkollega i det läget är nog det sämsta man kan göra som ulv. Hade Paddi och Lorden varit i lyan tillsammans hade det nog varit bättre att låta det gå till lottning och riskera att bli av med en ulv än att outa två på det sättet. Det utesluter ju självklart inte att en av dem kan vara ulv, men jag har ytterst svårt att tro att båda är det.
Usch vad jag uttrycker mig klumpigt. Det jag menar är att jag inte på något vis skyddar Dramatik, men om någon skulle få för sig att jag gjorde det så hoppas jag att hon inte är ulv, för då sitter hon och skrattar åt mig nu.
När hon röstade var ställningen Cirkus 1, Paddington 4, TeamLundVer 1, Karamelldrottningen 1, Mumorsan 1 och Soffiproppi1 1. Om hon var ond så skulle hon vetat om att Soffiproppi var god och mina misstankar säger att i alla fall TeamLundVer, Mumorsan och Karamelldrottningen är onda, så då hade det varit smart att rösta på Soffiproppi redan då.
Perfekt alibi är det inte, det verkar inte finnas några perfekta alibin i den här leken, allt vänd och vrids på.
Fast man kan mycket väl göra så som ulv, för "så skulle väl inte ulvarna göra". Jag vågar inte dra några slutsatser alls av det, än.
*kl*
Jag har blixtrande huvudvärk och orkar inte läsa igenom leken nu. Kommer in igen och röstar senare.
Jag hänger med i det resonemanget. Det vore dumdristigt att försöka rädda en kollega i den situationen. Eftersom båda röstade på soffiproppi samtidigt och Paddington ändrade sin röst för att rädda sig själv så väger hon ändå över som den onda av dom två. Att båda är det tror inte jag heller på.
Vågar man göra så i ett första skede som ulvar? Jag vet inte om det hänt i tidigare lekar?
Jag håller inte riktigt med där faktiskt, jag hade nog kunnat rösta så för att rädda en kollega om jag var ulv. Dels kommer man ofta undan med typ vad som helst första dagen, dels så "gör inte ulvar så" och dels finns det en hel drös andra att misstänka (som den som lade misstankarna från början, den som lade den fruktade andrarösten, den som skapade en ström i och med tredjerösten ... ). Så jag skulle absolut inte utesluta att Paddi och Lorden är kollegor (även om jag heller inte ser något som talar för det).
När hon röstade var ställningen Cirkus 1, Paddington 4, TeamLundVer 1, Karamelldrottningen 1, Mumorsan 1 och Soffiproppi1 1. Om hon var ond så skulle hon vetat om att Soffiproppi var god och mina misstankar säger att i alla fall TeamLundVer, Mumorsan och Karamelldrottningen är onda, så då hade det varit smart att rösta på Soffiproppi redan då.
Perfekt alibi är det inte, det verkar inte finnas några perfekta alibin i den här leken, allt vänd och vrids på.
Ja de jag tog upp tidigare är väll de som märkts av mest. Just nu är det en hel hög för mig som är grå . Jag skulle egentligen behöva gå igenom leken en gång till.
Spontant om jag vågar skriva så de lite mer åt det goda hållet:
Cirkus. Miss mat (får jag kalla dig så?) och ev niyama.
Resten är neutrala för mig. Och ändå är jag helt säker på att det gömmer sig minst en missionär bland dessa .