Sv: Midvinterblot (varulvslek)
Svårt att rösta idag - här kommer i allafall ett mastodontinlägg från mig. Säkerligen så är det nån som redan lurat mig som fasen.....
Niyama – jag har svårt att placera Niyama i denna lek. Det enda som jag egentligen tycker är märkligt är hennes röst på Paddington, den blev liksom utstickande fast det var en röst på en som redan hade många röster, men det berodde på timingen snarare. Övrigt känns inte konstigt
Hedinn – även Hedinn känns svårplacerad än så länge, neutral åt det goda hållet. Har inte gjort något som sticker mig i ögonen. Mycket aktivitet och tankar som jag håller med om. Lite underligt med röst på karamelldrottningen både igår och idag. Hur kan hon vara så säker på det? Dock så ser teorierna rätt så olika ut.
Karamelldrottningen – en av de svåraste att läsa tycker jag. Jag tycker att hon skrivit en hel del skumma saker och gårdagens röstning var verkligen underlig (som både Paddi och Hedinn uppmärksammat).
Dramatik – vet verkligen inte var jag har henne. Drama själv har inte gjort något uppseendeväckande, men två spelare har ju försvarat henne som jag har noterat i inlägg #211 och #217. Vet verkligen inte. Rösten kommer inte hamna där idag iallafall. Tror jag.
Vira – Även Vira känns neutral mot god Inte skrivit något som jag noterat som känns skumt, tvärt om jag håller med henne i mycket av vad hon skrivit idag.
Lillelorden –LilleLorden har inte gjort nånting som jag tycker är konstigt. Den jättesena rösten igår på SoffiProppi som fällde avgörandet känns faktiskt inte underlig. Hon visste ju inte att Paddington ändrat sin röst. Den hade möjligen gjort att det blev lottning. Och jag tror nog fortfarande att ulvarna hellre hade låtit det gå till lottning än outa Paddi och LilleLorden. Just nu s håller jag henne åt det goda hållet.
Mumorsan – vet inte. Känns ganska neutral, möjligen lite lurig. Tycker inte att hon gjort nånting som sticker ut. Rösten på AskoII kan vara precis vad som helst. En vanlig röst från en god till en lurig alibiröst och allt däremellan typ. Dagens röst på Paddington håller jag helt enkelt inte med motiveringen till. Har man chansen att rädda sig så gör man det, ffa om man är god. Lite mer vågat om man är ond, men inte helt osannolikt.
bumpo – Svårt att få grepp om. Väldigt inaktiv och en konstig motivering i gårdagens röstning tyckte jag.
Paddington – Räddades till lottning pga sin egen sena röständring. Och därefter räddad helt av LilleLordens röst på SoffiProppi. Jag har mycket svrt att tänka mig att två ulvar skulle outa sig på det viset. Men allt är ju möjligt. Jag vill nog ändå sätta Paddi åt det goda hållet för att det fanns mer att förlora om hon var en ond spelare.
MM – vet inte, en ny som ställer en massa frågor och jag skulle inte vilja varken säga att det gör henne god eller ond. Sätts åt det neutrala hållet än så länge. Hon var en av de fyra första att rösta på Paddington, en vet vi säkert var god och idag så röstar hon på en av de andra tre – det säger inte så mycket egentligen, men jag noterar det.
TeamLundVer – en av de jag tycker haft allra skummast teori igår. Hon gjorde ju exakt samma sak som hon själv teoriade om, sen så försvarar hon det med att hon missat en röst på den spelaren hon sen röstade på och om hon inte missat den så hade hon nog röstat annorlunda – jag kan fatta att hon missade att se LingrenV’s röst, men jag kan inte fatta att den skulle ändrat hennes röst. Låter mycket underligt tycker jag.
AskoII – känns ocks väldigt hal. Skulle inte förvåna mig om AskoII är ond, jag tror ju att åtminstone en av de 4 första att rösta på Paddington igår är ond och en har vi redan räknat bort iom goda SoffiProppi1. MM röstar på AskoII idag och jag tror faktiskt inte att de sitter i lyan tillsammans.
Soffiproppi2 – Neutral än så länge. Det enda som hon kommit med är en liten misstanke mot Mumorsan och hennes röst i gårdagens DL, det säger mig ärligt talat inte så mycket alls.
Habina – En till som jag funderar över, en av de där som röstade på Paddington ibörjan och sen har snärjt in sig i lite olika resonemang. Bland annat det jag noterade i inlägg#217. Vet inte. Håller henne nog som lite lätt förvirrat neutral än så länge.
Ottilia – Vet inte. Missade gårdagens DL, missar hon idag så blir hon kickad. Ingen jag kommer att rösta på iallafall.
cirkus röstar på TeamLundVer enligt teori ovan