Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Eller så är du ulv och låtsas försvara en kollega för att få bort blickarna från dig själv så vi ska tro att dramatik är en ulv? :cautious:

Haha, nä så enkelt är det inte. ;) Jag skrev en förklaring från början för att jag kände att jag lika gärna kunde fått de misstankarna på mig, eftersom jag ofta surfar på mobilen och läser, men inte alltid har tiden att skriva ett svar på något.

Jag tror inte dramatik är ulv, men jag blir lite nervös över resonemanget i inlägg 116, att dramatik är ond för att hon vill verka vara god. Men i nuläget avvaktar jag med henne.

Hur många onda borde vi förresten räkna med? Är det 1/3 det brukar vara? :confused:

Här studsar jag lite, hur kan du ha misstankar om så många så tidigt? Så säkra att du vågar använda dem som argument för en annan teori? Det känns lite vågat tycker jag, men svårt att säga om det beror på ny spelare eller på ulvighet.

Jag har de misstankarna utifrån hur de röstade första gången. Så det är ganska lösa misstankar än så länge. Sedan försökte jag resonera mig kring hur jag skulle gjort om jag var ond och låg risigt till, men det gick inte så bra. :p

Så ja, en lös teori som fick byggas på av en annan lös teori. ;)

Jag får inget riktigt grepp om AskoII. Skrev att hon inte såg Habinas röst på Paddington innan hon la sin och det finner jag trovärdigt eftersom jag själv inte hann se hennes.
Men sen tyckte hon att det inte var så jättebra att det kom ytterligare röster på Paddington direkt efter och att ja, någon måste ju åka ut. Känns lite ulvigt för det känns som att hon hoppades på att rösta på Paddington men att inte så många skulle följa strömmen. Ulv?

Eftersom vi ska fixa middag, äta och lägga barnen nu så kommer jag lägga min röst nu. Jag kommer säkert hinna in igen innan DL men chansar inte.

Paddington känns fortfarande misstänksam med tanke på sig räddningsröst men å andra sidan hade jag själv gjort likadant.

matmissbrukaren röstar på AskoII pga ovanstående teori.

Aha, okej, då är jag med :)

Nu måste jag fixa middagen det blir ett kort svar.

Varför blir du nervös av det :confused:?

För att det är så hopplöst svårt! Jag tycker det kan kännas helt rätt ena stunden att en person (i detta fall dramatik) är god och så kommer någon annan spelare med ett resonemang som omkullkastar allt och gör att personen faktiskt skulle kunna vara ond. Den osäkerheten gör mig nervös. :nailbiting: Nybörjarnerver kanske? ;)

Senast ändrad:

För att det är så hopplöst svårt! Jag tycker det kan kännas helt rätt ena stunden att en person (i detta fall dramatik) är god och så kommer någon annan spelare med ett resonemang som omkullkastar allt och gör att personen faktiskt skulle kunna vara god. Den osäkerheten gör mig nervös. :nailbiting: Nybörjarnerver kanske? ;)

Välkommen till ulvleken! ;)

För att det är så hopplöst svårt! Jag tycker det kan kännas helt rätt ena stunden att en person (i detta fall dramatik) är god och så kommer någon annan spelare med ett resonemang som omkullkastar allt och gör att personen faktiskt skulle kunna vara god. Den osäkerheten gör mig nervös. :nailbiting: Nybörjarnerver kanske? ;)

Definitivt inte bara nybörjarnerver, det är ingen riktig ulvlek om man inte är ett nervöst vrak när den är slut :p.

Karamelldrottningen röstar på Hedinn. Därför att jag tycker att Hedinn brukar spela bättre än vad hon hittills gjort i denna lek. Hon har inte svarat på mina undringar utan röstat på mig. Punkt typ. Och det känns väldigt löst allting på nått sätt. Påminner om mammas i en annan lek och då var denna ond. Kanske därför jag blir osäker på Hedinn för att det är så likt det som hände i den leken. Annars han hon inte skrivt nått jättekonstigt utan mer sättet hon spelar på.

Definitivt inte bara nybörjarnerver, det är ingen riktig ulvlek om man inte är ett nervöst vrak när den är slut :p.

Ajdå, jag som trodde det skulle gå över efter några lekar... :p Nåja, då skall jag roa mig med att läsa igenom allt från idag igen och kanske komma på någonting smart att teoria kring.

Något som fick mig att reagera igår var just det här inlägget. Jag blev fundersam redan innan jag fick reda på att SP1 var god och funderade på vad detta inlägg egentligen betydde beroende på om hon var god eller ond.

Lillelorden hade avgörandet i sin hand och om Padd är ond så var det Lillelorden som räddade henne. Är Padd god så får det en helt annan betydelse.
Jag reagerar också på att Lillelorden tycker det är misstänkt att så många strömröstat när det är just det denne gjort (och avgörande röst dessutom).

Mumorsans inlägg har jag också börjat fundera på men jag vet sedan tidigare att åtminstone jag har svårt att placera henne rätt.

Det känns inte helt optimalt att lägga in en röst redan nu då jag gärna hade fått lite mer kött på benen innan men eftersom jag är osäker på om jag hinner rösta sedan så kommer den redan nu. Med förhoppning om att ev. hinna in och eventuellt revidera rösten

TeamLundVer röstar på Lillelorden

Jag har tittat igenom Lillelordens inlägg, och jag vet faktiskt inte. Inlägget du citerar reagerar jag också lite på eftersom jag tycker att motiveringen svajar rätt rejält (SFP1 hade väl inte sämre motivering än någon annan) - men å andra sidan var det första dagen, och efter min egen eminenta teori om att cirkus var ulv eftersom hon uppförde sig minst misstänkt känns det som lite fel tillfälle att kasta sten. Å andra sidan är det mindre det att motiveringen är svag utan mer att den är fel ... Fast jag hittade inget skumt i något av Lordens andra inlägg.

Karamelldrottningen röstar på Hedinn. Därför att jag tycker att Hedinn brukar spela bättre än vad hon hittills gjort i denna lek. Hon har inte svarat på mina undringar utan röstat på mig. Punkt typ. Och det känns väldigt löst allting på nått sätt. Påminner om mammas i en annan lek och då var denna ond. Kanske därför jag blir osäker på Hedinn för att det är så likt det som hände i den leken. Annars han hon inte skrivt nått jättekonstigt utan mer sättet hon spelar på.

Jag vet inte riktigt om jag håller med om det där. Jag tycker att Hedinn har skrivit en hel del bra saker (vilket hon självklart kan göra oavsett roll). Dock så är jag tveksam till rösten på dig - du brukar kunna skriva en del saker som tolkas som misstänkt även när du är god, och så mycket tycker jag inte att det du har skrivit sticker ut. Tror jag, jag har inte detaljgranskat utan bara läst som vanligt i tråden.

Usch, jag trodde att andra röstningen skulle bli lättare än den första. :banghead:

TeamLundVer känns dock väldigt skum. Först skriver hon att hon skall försöka hålla sig i bakgrunden och när Dramatik påpekar att det är ganska ulvigt så svarar inte TeamLundVer på det.

Sedan röstade hon förra gången på Soffiproppi1 när Soffiproppi1 hade två röster på sig redan, känns som en misstänksam strömröst...

Så därför får det bli henne jag röstar på ikväll.

Habina röstar på TeamLundVer

I övrigt reagerar jag lite på dramatik, främst efter diskussionen om Niyama och siaren, där jag inte håller med eller förstår hur dramatik tänker, alls. Jag upplever det lite som ett desperat försök att kasta misstankar.

Jag både håller med och inte håller med. Det var konstigt skrivet av dramatik, men jag upplever det mer som tankevurpa/tänker på ett annat sätt-konstigt än ulv-konstigt. Det var liksom en lite för dålig teori för att vara ett ulvförsök att kasta misstankar. Så jag tror inte att den har så mycket med roll att göra, mer med person (dvs om man alls kommer på den tanken eller inte).

Svårt att rösta idag - här kommer i allafall ett mastodontinlägg från mig. Säkerligen så är det nån som redan lurat mig som fasen.....

Niyama – jag har svårt att placera Niyama i denna lek. Det enda som jag egentligen tycker är märkligt är hennes röst på Paddington, den blev liksom utstickande fast det var en röst på en som redan hade många röster, men det berodde på timingen snarare. Övrigt känns inte konstigt

Hedinn – även Hedinn känns svårplacerad än så länge, neutral åt det goda hållet. Har inte gjort något som sticker mig i ögonen. Mycket aktivitet och tankar som jag håller med om. Lite underligt med röst på karamelldrottningen både igår och idag. Hur kan hon vara så säker på det? Dock så ser teorierna rätt så olika ut.

Karamelldrottningen – en av de svåraste att läsa tycker jag. Jag tycker att hon skrivit en hel del skumma saker och gårdagens röstning var verkligen underlig (som både Paddi och Hedinn uppmärksammat).

Dramatik – vet verkligen inte var jag har henne. Drama själv har inte gjort något uppseendeväckande, men två spelare har ju försvarat henne som jag har noterat i inlägg #211 och #217. Vet verkligen inte. Rösten kommer inte hamna där idag iallafall. Tror jag.
Vira – Även Vira känns neutral mot god Inte skrivit något som jag noterat som känns skumt, tvärt om jag håller med henne i mycket av vad hon skrivit idag.

Lillelorden –LilleLorden har inte gjort nånting som jag tycker är konstigt. Den jättesena rösten igår på SoffiProppi som fällde avgörandet känns faktiskt inte underlig. Hon visste ju inte att Paddington ändrat sin röst. Den hade möjligen gjort att det blev lottning. Och jag tror nog fortfarande att ulvarna hellre hade låtit det gå till lottning än outa Paddi och LilleLorden. Just nu s håller jag henne åt det goda hållet.

Mumorsan – vet inte. Känns ganska neutral, möjligen lite lurig. Tycker inte att hon gjort nånting som sticker ut. Rösten på AskoII kan vara precis vad som helst. En vanlig röst från en god till en lurig alibiröst och allt däremellan typ. Dagens röst på Paddington håller jag helt enkelt inte med motiveringen till. Har man chansen att rädda sig så gör man det, ffa om man är god. Lite mer vågat om man är ond, men inte helt osannolikt.

bumpo – Svårt att få grepp om. Väldigt inaktiv och en konstig motivering i gårdagens röstning tyckte jag.

Paddington – Räddades till lottning pga sin egen sena röständring. Och därefter räddad helt av LilleLordens röst på SoffiProppi. Jag har mycket svrt att tänka mig att två ulvar skulle outa sig på det viset. Men allt är ju möjligt. Jag vill nog ändå sätta Paddi åt det goda hållet för att det fanns mer att förlora om hon var en ond spelare.

MM – vet inte, en ny som ställer en massa frågor och jag skulle inte vilja varken säga att det gör henne god eller ond. Sätts åt det neutrala hållet än så länge. Hon var en av de fyra första att rösta på Paddington, en vet vi säkert var god och idag så röstar hon på en av de andra tre – det säger inte så mycket egentligen, men jag noterar det.

TeamLundVer – en av de jag tycker haft allra skummast teori igår. Hon gjorde ju exakt samma sak som hon själv teoriade om, sen så försvarar hon det med att hon missat en röst på den spelaren hon sen röstade på och om hon inte missat den så hade hon nog röstat annorlunda – jag kan fatta att hon missade att se LingrenV’s röst, men jag kan inte fatta att den skulle ändrat hennes röst. Låter mycket underligt tycker jag.

AskoII – känns ocks väldigt hal. Skulle inte förvåna mig om AskoII är ond, jag tror ju att åtminstone en av de 4 första att rösta på Paddington igår är ond och en har vi redan räknat bort iom goda SoffiProppi1. MM röstar på AskoII idag och jag tror faktiskt inte att de sitter i lyan tillsammans.

Soffiproppi2 – Neutral än så länge. Det enda som hon kommit med är en liten misstanke mot Mumorsan och hennes röst i gårdagens DL, det säger mig ärligt talat inte så mycket alls.

Habina – En till som jag funderar över, en av de där som röstade på Paddington ibörjan och sen har snärjt in sig i lite olika resonemang. Bland annat det jag noterade i inlägg#217. Vet inte. Håller henne nog som lite lätt förvirrat neutral än så länge.

Ottilia – Vet inte. Missade gårdagens DL, missar hon idag så blir hon kickad. Ingen jag kommer att rösta på iallafall.

cirkus röstar på TeamLundVer enligt teori ovan

Fast va? Jag resonerade kring strömröstandet, ja. Men inte så att jag skrev att det var väldigt misstänkt?

Det hade ju varit uberkorkat att rösta så, om jag nu vore ulv. Dels visste jag inte att jag hade avgörandet i min hand, eftersom jag inte sett att paddingtons röständring. Dessutom skummade jag leken - precis som jag skrev pga tidsbrist (jobbade 11 rimmar) och röstade helt enkelt efter det jag tyckte såg mest misstänkt ut, helt oberoende av vad andra röstat. Det är så jag tycker att nan ska spela som god, speciellt i början av en lek när andras teorier verkligen inte är att luta på.

Paddington – Räddades till lottning pga sin egen sena röständring. Och därefter räddad helt av LilleLordens röst på SoffiProppi. Jag har mycket svrt att tänka mig att två ulvar skulle outa sig på det viset. Men allt är ju möjligt. Jag vill nog ändå sätta Paddi åt det goda hållet för att det fanns mer att förlora om hon var en ond spelare.

Missförstår jag dig nu, eller sätter du Paddi åt det goda hållet pga att Lillelorden röstade på henne igår? Du tycker inte att det finns någon möjlighet att Paddi kan vara ond och Lorden god?

Jag sätter henne åt det goda hållet ffa pga sin egen röständring. Jag ser det som ett drag en ulv inte hade gjort i det läget, just att lyan hade outat sig för mycket. Även om allt förstås är möjligt.

Jag sätter henne åt det goda hållet ffa pga sin egen röständring. Jag ser det som ett drag en ulv inte hade gjort i det läget, just att lyan hade outat sig för mycket. Även om allt förstås är möjligt.

Fast hur hade lyan outat sig om Paddi är ulv? Antingen räddar Paddi sig själv eller så åker hon ut, åker hon ut blir hon ju definitivt outad OCH lyan blir av med en ulv, istället för att kunna få ut en god och behålla ulven åtminstone en dag extra. Ingen annan outas ju av en sån röständring?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 012
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 455
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 368
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025