Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag röstar på Karamelldrottningen därför att hon i första röstningen röstar på Soffipropp1. Hon röstar ganska sent men ändå när Soffipropp1 redan har några röster på sig. Tycker det luktar lite ulv som försöker skaffa sig ett alibi utifall Paddington lynchas. Hon säger dessutom (inlägg 192) att hon trodde att Paddington skulle ryka. Då luktar rösten på Soffipropp1 verkligen som en alibiröst.

Jag fattar inte. Hur kan KDs röst på Soffi1 vara alibiröst?

bläää! skrev motiveringen och råkat trycka på backspace-knappen så webbläsaren laddade om... men nu skrev jag om det igen.. Ber om ursäkt för att jag missade röstningen igår.. Trodde jag hade gott om tid innan en väns skulle komma på middag, men sedan fick katten diarée och sprang runt i lägenheten med kladdig rumpa. Bada katt och torka golv och väggar tog sin lilla tid... idag har jag varit hos hästarna hela dagen, så imorgon ska jag bli mer aktiv!

Hur läser du egentligen? Jag skrev att drottningen borde överväga att stå på folkets sida! Att det är det ända rätta

Tack för mig

Jag röstar på Karamelldrottningen därför att hon i första röstningen röstar på Soffipropp1. Hon röstar ganska sent men ändå när Soffipropp1 redan har några röster på sig. Tycker det luktar lite ulv som försöker skaffa sig ett alibi utifall Paddington lynchas. Hon säger dessutom (inlägg 192) att hon trodde att Paddington skulle ryka. Då luktar rösten på Soffipropp1 verkligen som en alibiröst.

Alibiröst? Förstår jag dig rätt om jag uppfattar att du i hela ditt resonemang utgår från att Paddi är god?

Uppdatering!

Karamelldrottningen skyndade mot brunnen för att hämta vatten. Hon var orolig. Tidigare hade hon stött på en figur som frågat henne om hon inte var beredd att ta emot den Vite. Hon fattade inte riktigt vad som avsågs, men hade sagt nej och skyndat vidare. Nu undrade hon kanske om det var dumt? Egentligen var det kanske inte så illa det här med att komma till Paradiset och...

Någon spärrade hennes väg. En svärdsklinga blixtrade till i det bleka vinterljuset.

Karamelldrottningen var bybo.

Därför att paddington redan hade flest röster på sig och det såg ut som att ett drev var på gång. Senare så skriver Karamelldrottningen att hon trodde att paddington skulle åka ut när hon istället röstade på Soffipropp. Hon säger då att hon röstade på Soffipropp1 för att hon inte ville strömrösta och tidigare misstänker hon att Dramatik är ulv på grund av samma anledning.

Alibiröst? Förstår jag dig rätt om jag uppfattar att du i hela ditt resonemang utgår från att Paddi är god?

Alternativt att paddington hade varit en ulvkollega som hon ville försöka skydda... såg att jag missade det när jag skrev om motiveringen som av min klumpighet försvann i cyberrymden..

Men nu visade det sig att Karamelldrottningen var god så jag var ju ute och cyklade... :banghead:

Information!

bumpo varnas för inaktivitet och missad röstning. Spelaren ombedes omedelbums bli mer aktiv. Det är hopplöst för övriga att bilda sig en uppfattning om någon som skrivit fyra inlägg och bara röstat en gång på två dagars spel.

Natt-DL imorgon kl 10.30.

Jag tycker att Habina resonerar konstigt och svartvitt, dels för att hon tidigare var så snabb med att misstänka ett flertal spelare och sedan bygga en teori på det och dels nu det här med TLV som jag bara inte håller med om (se tidigare inlägg). Det kan vara för att det är en ny spelare osv, och hade jag haft starkare teorier hade jag röstat efter det, men det känns lite som om Habina kastar oproportionerligt starka misstankar på folk på alltför lösa grunder.

Hehe, antar att jag nästan förtjänade den. :p Det skulle vara så mycket enklare om allt var svart eller vitt. Jag tror jag låter säkrare än jag är. ;)

KL
Jag flaggar redan nu för att min aktivitet kanske inte är jättehög i morgon heller. Bygghelgen fortsätter och i morogn ska det gjutas bänkskiva (och slängas skräp :meh:)

Det borde finnas ett alternativ 3. Hon vill vara kvar i leken. Jag tror att de flesta hade tagit den chansen om de fått den.

Helt rätt. Jag ser att flera av er funderar på min röständring och vad den innebär. Jag såg en möjlighet att få vara kvar och eftersom jag är säker på min roll och inte visste vem det skulle vara lottning mot (ond, god med el utan specialroll), så tyckte jag det var bättre att jag var kvar i leken än någon jag inte visste något om.

Har försökt läsa ikapp tråden och hade tänkt gå igenom alla spelarna men inser att jag inte hinner, så här kommer del1 och nästa när jag kommer hem igen.

TLV, Ottilia, bumpo (och Soffipropp som kommit tillbaka)– har skrivit för lite för att jag ska kunna göra mig en uppfattning om dem. Tyckte TLVs första röst igår på Lillelorden var lite konstig men hon insåg ju själv att hon inte sett hela bilden och ändrade sedan rösten. Känns som om bumpo troligen kommer att kickas pga inaktivitet idag.

Dramatik – reagerade på Niyamas inlägg om vilken roll Soffiproppi kan ha kommit tillbaka till. På ett sätt förstår jag resonemanget att det är dumt att sätta roller i samband med någon spelare. MEN Niyama svarade på ett inlägg från Asko där denne hade dragit slutsatsen att Soffiproppi skulle vara missionär. I detta läge tycker jag att Niyama gör helt rätt som visar på möjligheten att det kan vara en positiv roll som soffi har så att vi inte röstar på soffi utifrån att denne kom tillbaka. Kan väl bara dra en parallell till förra leken där Caisa ”återuppstod” till en bybo-roll, så den person som inte varit närvarande kan ha precis vilken roll som helst… Min magkänsla säger att jag nog sätter dramatik åt det lite godare hållet – jag tror inte att en ulv hade reagerat lika hårt över detta.

Lillelorden och Niyama får jag inget grepp om, så jag måste nog fundera ett tag till på dem.

Vira reagerade på Mumorsans röst på Asko dag1 som kom ganska så sent och inte spelade någon roll för röstningen. Håller med Vira om att resonemanget skaver lite men första-dagsröster brukar aldrig vara särskilt starka eller välunderbyggda så jag tycker inte den säger så mycket om Mumorsan. Lillelorden skrev att hon röstar på den denne tycker är mest misstänkt helt oberoende av vad andra röstat och det kan ju vara så att det är precis så Mumorsan gjorde också, kan även vara att denne var lite ”feg” och inte vågade lägga en avgörande röst.
Själv reagerar jag mer på Mumorsans röst på mig igår än på ovanstående. Jag tycker det hänt mer i tråden under dagen och att Mumorsan inte tar hänsyn till att det finns andra anledningar till en röständring än de två hon tagit upp känns konstigt. Nu var detta en räddningsröst på mig själv och inte en räddningsröst för någon annans räkning. (och anledningen till min röständring har jag skrivit om ovan).

Har försökt läsa ikapp tråden och hade tänkt gå igenom alla spelarna men inser att jag inte hinner, så här kommer del1 och nästa när jag kommer hem igen.

TLV, Ottilia, bumpo (och Soffipropp som kommit tillbaka)– har skrivit för lite för att jag ska kunna göra mig en uppfattning om dem. Tyckte TLVs första röst igår på Lillelorden var lite konstig men hon insåg ju själv att hon inte sett hela bilden och ändrade sedan rösten. Känns som om bumpo troligen kommer att kickas pga inaktivitet idag.

Dramatik – reagerade på Niyamas inlägg om vilken roll Soffiproppi kan ha kommit tillbaka till. På ett sätt förstår jag resonemanget att det är dumt att sätta roller i samband med någon spelare. MEN Niyama svarade på ett inlägg från Asko där denne hade dragit slutsatsen att Soffiproppi skulle vara missionär. I detta läge tycker jag att Niyama gör helt rätt som visar på möjligheten att det kan vara en positiv roll som soffi har så att vi inte röstar på soffi utifrån att denne kom tillbaka. Kan väl bara dra en parallell till förra leken där Caisa ”återuppstod” till en bybo-roll, så den person som inte varit närvarande kan ha precis vilken roll som helst… Min magkänsla säger att jag nog sätter dramatik åt det lite godare hållet – jag tror inte att en ulv hade reagerat lika hårt över detta.

Lillelorden och Niyama får jag inget grepp om, så jag måste nog fundera ett tag till på dem.

Vira reagerade på Mumorsans röst på Asko dag1 som kom ganska så sent och inte spelade någon roll för röstningen. Håller med Vira om att resonemanget skaver lite men första-dagsröster brukar aldrig vara särskilt starka eller välunderbyggda så jag tycker inte den säger så mycket om Mumorsan. Lillelorden skrev att hon röstar på den denne tycker är mest misstänkt helt oberoende av vad andra röstat och det kan ju vara så att det är precis så Mumorsan gjorde också, kan även vara att denne var lite ”feg” och inte vågade lägga en avgörande röst.
Själv reagerar jag mer på Mumorsans röst på mig igår än på ovanstående. Jag tycker det hänt mer i tråden under dagen och att Mumorsan inte tar hänsyn till att det finns andra anledningar till en röständring än de två hon tagit upp känns konstigt. Nu var detta en räddningsröst på mig själv och inte en räddningsröst för någon annans räkning. (och anledningen till min röständring har jag skrivit om ovan).

Ang dramatik: vet inte om jag håller med att en sådan reaktion tyder på godhet. Inte att man är ond heller kanske för den delen. Tycker bara att det överanslyseras just på den punkten.

Ang röstning: just första dagens röstning borde man kanske inte lägga ner så stor vikt på? Utan mer på de andra och självklart försöka få en helhetsbild.

//Bumpos arvtagare.

Jag flaggar också för låg aktivitet idag. Jag har intag istallet och arrangerar löshoppning på kvällen.
Det betyder att jag kommer att rösta mycket tidigt (runt 14-tiden)

Ang dramatik: vet inte om jag håller med att en sådan reaktion tyder på godhet. Inte att man är ond heller kanske för den delen. Tycker bara att det överanslyseras just på den punkten.

Ang röstning: just första dagens röstning borde man kanske inte lägga ner så stor vikt på? Utan mer på de andra och självklart försöka få en helhetsbild.

//Bumpos arvtagare.

Information!

bumpo har inte synts till och kickas därför. Vi hälsar karamelldrottningen välkommen tillbaka!

Natt-DL om en minut!

Uppdatering!

Dramatik var mycket nöjd med hur vistelsen i Uppsala utvecklat sig dittills. Med hirdmannen borta hade de större frihet att smyga runt på nätterna och försöka övertyga folk om det rimliga att ge upp asarna och istället vända sig till den kristna tron. Förklarat på rätt sätt kunde de väl ändå inte annat än förstå att det var livsfarligt med gudinnor som kunde förvandla sig till falkar, gudar som födde hingstföl och andra totala galenskaper? För att inte tala om galna kvinnor som föll i trans och sedan hävdade att de sett in i framtiden och besökt andra världar? Vem ville se sådana förebilder? Hon kunde inte förstå det själv och hoppades att detta folk, som visserligen föreföll råbarkade men ändå på något sätt rejält, också skulle se världen på samma sätt som hon. Snart!

Där hon gick i sina tankar hörde hon inte att någon smög upp bakom henne. Hon promenerade upp mot lunden och rynkade på näsan åt en av de hästkroppar som var upphängd i ett träd att sakta ruttna. Vilka barbarer!

Knivbladet drogs snabbt över strupen... och Dramatik kommer snart att få reda på mycket om livet efter detta.

Dramatik var missionär!

DL kl 21
Natt-DL imorgon kl 10.00

Va? :crazy: Nu fattar jag ingenting. Har de dödat en av de egna? Eller har jag helt missat vad den här leken går ut på? :banghead:

Varför gör man någonting sådant?

Jag tror inte att du har missat någonting... Jag trodde först att Myrten skrivit fel, men uppenbarligen inte så nu sitter jag och funderar på hur förbannat osams de måste ha blivit i lyan för att göra något sånt! :D

Nej men det har ju hänt i en tidigare lek, men då var det en eremit med som alla visste "garanterat" skulle stoppa käket den natten, så då valde ulvarna att käka en ulv, för att förvirra spionen. I den här leken känns det ju dock inte som att det finns något att vinna på det... Inte ens den lilla möjligheten att ängeln skulle skydda personen? Så nej, jag måste ha missat något känner jag men det borde ju gå att luska ut det på nåt vänster kan man ju tycka...

Va!
jag trodde också att Myrten hade skrivit fel -

I den här leken finns väl ingen eremit som kan stoppa käk så det måste ha blivit ett rejält missförstånd eller trassel i lyan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 006
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 455
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 368
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVI