Har försökt läsa ikapp tråden och hade tänkt gå igenom alla spelarna men inser att jag inte hinner, så här kommer del1 och nästa när jag kommer hem igen.
TLV, Ottilia, bumpo (och Soffipropp som kommit tillbaka)– har skrivit för lite för att jag ska kunna göra mig en uppfattning om dem. Tyckte TLVs första röst igår på Lillelorden var lite konstig men hon insåg ju själv att hon inte sett hela bilden och ändrade sedan rösten. Känns som om bumpo troligen kommer att kickas pga inaktivitet idag.
Dramatik – reagerade på Niyamas inlägg om vilken roll Soffiproppi kan ha kommit tillbaka till. På ett sätt förstår jag resonemanget att det är dumt att sätta roller i samband med någon spelare. MEN Niyama svarade på ett inlägg från Asko där denne hade dragit slutsatsen att Soffiproppi skulle vara missionär. I detta läge tycker jag att Niyama gör helt rätt som visar på möjligheten att det kan vara en positiv roll som soffi har så att vi inte röstar på soffi utifrån att denne kom tillbaka. Kan väl bara dra en parallell till förra leken där Caisa ”återuppstod” till en bybo-roll, så den person som inte varit närvarande kan ha precis vilken roll som helst… Min magkänsla säger att jag nog sätter dramatik åt det lite godare hållet – jag tror inte att en ulv hade reagerat lika hårt över detta.
Lillelorden och Niyama får jag inget grepp om, så jag måste nog fundera ett tag till på dem.
Vira reagerade på Mumorsans röst på Asko dag1 som kom ganska så sent och inte spelade någon roll för röstningen. Håller med Vira om att resonemanget skaver lite men första-dagsröster brukar aldrig vara särskilt starka eller välunderbyggda så jag tycker inte den säger så mycket om Mumorsan. Lillelorden skrev att hon röstar på den denne tycker är mest misstänkt helt oberoende av vad andra röstat och det kan ju vara så att det är precis så Mumorsan gjorde också, kan även vara att denne var lite ”feg” och inte vågade lägga en avgörande röst.
Själv reagerar jag mer på Mumorsans röst på mig igår än på ovanstående. Jag tycker det hänt mer i tråden under dagen och att Mumorsan inte tar hänsyn till att det finns andra anledningar till en röständring än de två hon tagit upp känns konstigt. Nu var detta en räddningsröst på mig själv och inte en räddningsröst för någon annans räkning. (och anledningen till min röständring har jag skrivit om ovan).