Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

En tanke som slog mig, kan det vara så att dramatik var drottningen och valde missionärssidan, men det visste ju inte de andra ulvarna om eftersom hon jobbade utanför lyan? Det känns som en rimlig förklaring.

Nej, det tror jag inte, då borde det ju stått att hon var drottningen, inte missionär.

Fast vapensmeden förvandlar ju någon, inte dödar? Det skulle väl i så fall vara om ulvarna misstänkte att dramatik blivit förvandlad till god och därmed var en förrädare, och ville bli av med henne? Det är väl en möjlighet, antar jag, även om det känns lite långsökt...

Va? :crazy: Nu fattar jag ingenting. Har de dödat en av de egna? Eller har jag helt missat vad den här leken går ut på? :banghead:

Varför gör man någonting sådant?

Konstig lek. Verkar inte vara nån vidare ordning i lyan? Eller så viste de inte att dramatik var missionär. Aja. Bra att bli av med en ond iaf!

Du menar att smeden omvandlat en ulv och sen så fick dom andra reda på det?
Inte helt omöjligt. I den här leken verkar allt kunna ske :D

Nej, det tror jag inte, då borde det ju stått att hon var drottningen, inte missionär.

Det tror jag inte. Då hade det stått drottning om det var titeln från början. I annat fall gör det leken alldeles för förvirrande.

Finns nog en logisk förklaring som med allt annat

Edit.

Kl

Lite oroväckande är det att smeden kan förvandla folk hux flux. Hur många onda finns det då med i denna lek just nu? 1/3 borde vara onda från början men hur ser det ut nu? Fler? Färre? Samma antal?

Senast ändrad:

Du menar att smeden omvandlat en ulv och sen så fick dom andra reda på det?
Inte helt omöjligt. I den här leken verkar allt kunna ske :D

Fast om smeden faktiskt omvandlat dramatik borde det väl stått i uppdateringen att hon var god? Däremot kan hon ju ha varit god först och omvandlats till ond, och jobbat utanför lyan. Även där tycker jag ju att hennes tidigare roll borde ha stått i uppdateringen, visserligen, men det är väl upp till LL.

Men då borde hon ju blivit bybo?

Kan det vara så att hon är förvandlad från god till ond, men det vet ju inte lyan eftersom hon i så fall jobbar utanför lyan?

Fast om smeden faktiskt omvandlat dramatik borde det väl stått i uppdateringen att hon var god? Däremot kan hon ju ha varit god först och omvandlats till ond, och jobbat utanför lyan. Även där tycker jag ju att hennes tidigare roll borde ha stått i uppdateringen, visserligen, men det är väl upp till LL.

Det borde väl i såna fall stå att hon var god och blev en omvänd missionär om det ska vara helt rätt?
Men samtidigt kanske LL inte vill skylta med vilka specialförmågor som utnyttjats under spelets gång.

Det är nog som det står. Hon var missionär och frågan är varför dom valde att äta upp en av sina egna. :crazy:

Senast ändrad:

Kan det vara så att hon är förvandlad från god till ond, men det vet ju inte lyan eftersom hon i så fall jobbar utanför lyan?

Jag tror att det är så det var. Men en fråga, hur många gånger får smeden förvandla andra i denna lek? En gång? Varje DL lr hur går det till? Läst igenom första sidan men tkr inte det framgår.

Tänkte inte på att den blir att den onda hamnar utanför lyan. Så den teorin kan ju faktiskt stämma.

Fast vapensmeden förvandlar ju någon, inte dödar? Det skulle väl i så fall vara om ulvarna misstänkte att dramatik blivit förvandlad till god och därmed var en förrädare, och ville bli av med henne? Det är väl en möjlighet, antar jag, även om det känns lite långsökt...

Nej alltså Vapensmeden förvandlade Dramatik till ond och missionärerna dödade henne i tron av att hon var bybo.

Om det var så så jobbade ju Dramatik utanför lyan.

Nej alltså Vapensmeden förvandlade Dramatik till ond och missionärerna dödade henne i tron av att hon var bybo.

Om det var så så jobbade ju Dramatik utanför lyan.

Jo, jag kom på sen att det var så du menade. :) Var lite för fast i andra tankar innan för att se den möjligheten.

Jag tror att det är så det var. Men en fråga, hur många gånger får smeden förvandla andra i denna lek? En gång? Varje DL lr hur går det till? Läst igenom första sidan men tkr inte det framgår.

"Så då är det väl inte konstigt att smeden har gåvan att en gången annan spelare att byta sida?"

En gång, ja. :)

Kl

Nu känns det som jag skriver onödigt många inlägg på samma grej. Men är det bara jag som ändå tycker att det är märkligt att lya ville käka just dramatik? Tänkte att denna fick ju lite misstankar på sig. Iaf var jag tveksam mot dramatik. Men kanske ändå inte så pass att det skulle leda till röster på henne. Men ändå. Just valet av de spelare som hittills åkt ut gör att jag funderar på om det inte är nån relativt ny spelare som sitter i lyan. Behöver inte vara ny ny men ny gör mig iaf.

Nya friska tankar ser huruvida de stämmer lr ej vet jag inte :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 006
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 455
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 368
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar