Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

eller en bybo, eller en drottning eller en......

Sedan så håller jag med - det är jäkligt trist att förlora hirdmannen, önskar jag vetat det tidigare, innan Myrtens avslöjande... :(

Vadå en missionär till? Rollen som glömmerallt hade är ju densamma, bara en annan person som har rollen, så situationen/rollerna har ju inte ändrats?

Jag var bara klumpig och krånglig :o Tänkte i stora omvägar att om GA var missionär, och SP1 var god, så skulle vi ha en god roll mindre och fortfarande lika många missionärer.
Såå ... jag var bara onödigt krånglig :o Ber om ursäkt.

Jag tycker att mumorsans teorier/tankar om dramatik känns... Olustiga är nog eätt ord. Jag tycker inte att dramatik verkar ond. Eller mindre god. Än någon annan. Baserat på ovanstående bumpo röstar på mumorsan

Lite svag motivering på rösten här tycker jag, bara något att komma ihåg.

Sen så kommer Askos röst där jag inte riktigt greppar teorin. Är det att Paddan ändrat åsikt om BoP-ar? Eller att hennes tankar var för lika det som Vira använde mot mig? Jag fattar verkligen inte dessa halmstrån. Lite väl svagt tycker jag allt. Jag tänker nog att en andraröst på någon alltid är lite misstänkt, har man då inte en egen stark teori, så känns det ännu konstigare. Å andra sidan så kan det som jag skrev i förra stycket vara en ren slump att just denna röst kom som nummer två.

Jag tror att vi har konstaterat i den förra och den här leken att jag är helt värdelös på teorier :o Ni får vara vänliga och tänka på att jag befinner mig på ett steg bakom er :D Men när jag skrev de två halmstråna så baserade jag min röst på båda två.

Och jag vill bara säga att jag inte såg att någon annan hade röstat på Paddington innan mig.

Nej det är inte felaktig ur ett historiskt perspektiv men jag tycker det är fel ur moralisk synvinkel :).

Ville bara säga att det tycker nog vi alla :D

Detta reagerar jag lite på. Dramatik vill inte rösta på padd för att då blir det synd om henne. Är inte det liite ulvigt ändå att försöka framstå sig själv som väldigt snäll och hjälpsam?

Håller med lite här, lite lurigt och underligt att skriva så här i en ulvlek då den man hjälper kan lika gärna vara en ulv.

reageRar på samma. Omöjlig att alla är goda som röstar på padd! Och tycker oxå att soffis inlägg sticker ut mest av alla röster på padd. Därför : Karamell röstar på Soffiproppi

Lite svag motivering till rösten, något att komma ihåg här också tänker jag.

Så sant, eller en aktiv missionär :nailbiting:

Men så typiskt att völvan (siaren) har en arvtagare men inte hirdmannen i den här leken :p

Riktigt tråkigt att vi förlorade Hirdmannen :(

Oavsett om glömmerallt hade en god eller ond roll så blir det iaf en mer aktiv spelare nu och det är ju bra.

reageRar på samma. Omöjlig att alla är goda som röstar på padd! Och tycker oxå att soffis inlägg sticker ut mest av alla röster på padd. Därför : Karamell röstar på Soffiproppi

Bra koll :)!

"Av alla röster på padd?" Varför var du tvungen att rösta på någon av de som röstat på Paddington, just? Jag hänger inte med i resonemanget.

Jag måste ju säga att jag tycker det var en ganska konstig lynch igår. Jag har i allafall aldrig sett något liknande. Det är klart att det kan bero på att vi är så många i leken och att det då blev som "två" drev.

"Av alla röster på padd?" Varför var du tvungen att rösta på någon av de som röstat på Paddington, just? Jag hänger inte med i resonemanget.

Ingen som tvingat mig för ju rösta som man vill :). Ja helt enkelt som jag skrev tidigare att paddington fick många röster och jag tittade lite extra på de som la sin röst där och då tyckte jag att soffiproppis var mest skum motiverad. Så här i efterhand skulle jag lagt rösten på asko eller padd istället. Men tja lätt att vara "efterklok" ;)

Jag håller med. Samtidigt som det är roligt att de flesta röstat så blir man ju lite fundersam på såpass många strömröster, åt två håll dessutom?
Å andra sidan; det är svårt med teorier första dagen och skriver någon nåt lite udda så blir det ju gärna så att flera tycker att det är det enda man har att gå på...

Å ena sidan, å andra sidan...

Men jag förstår inte varför du tycker att rösterna på paddan var konstiga överhuvudtaget? Du vet ju inte huruvida hon är ond eller god?
Eller var det bara lättare att göra så för att slippa hitta på en teori om någon annan, kanske...?

Det är just strömrösterna som jag tycker är så konstiga, speciellt när de kommer så tidigt att inget natt-DL har varit så ingen har kunnat nyttja sin specialföråmga än.

Dels det. Att visst att padd forumelerat sig klumpigt tidigare. Men jag tycker det är märkligt när fler reagerar på det än bara jag. Och ffa en van spelare kanske inte skriver så. Därför velar jag kan vara ond eller kan vara god. Vet inte. Hade det bara varit jag som reagerade på henne tidigare hade jag inte tyckt det var så märkligt men just att flera reagerat på samma sak och jag menar det handlar om formuleringen och "starten av leken".

Ingen som tvingat mig för ju rösta som man vill :). Ja helt enkelt som jag skrev tidigare att paddington fick många röster och jag tittade lite extra på de som la sin röst där och då tyckte jag att soffiproppis var mest skum motiverad. Så här i efterhand skulle jag lagt rösten på asko eller padd istället. Men tja lätt att vara "efterklok" ;)

Varför just Asko eller Paddi? Det var ju inte bara Asko och Soffi som röstade på Paddi utan Habina, Matmissbrukaren och Niyama var ju också med, varför utesluter du dem?

Senast ändrad:

Men jag förstår inte varför du tycker att rösterna på paddan var konstiga överhuvudtaget? Du vet ju inte huruvida hon är ond eller god?
Eller var det bara lättare att göra så för att slippa hitta på en teori om någon annan, kanske...?

Det är just strömrösterna som jag tycker är så konstiga, speciellt när de kommer så tidigt att inget natt-DL har varit så ingen har kunnat nyttja sin specialföråmga än.

Jag håller med om att strömröster sådär alltid blir lite misstänkt, men som sagt, ofta är det främst goda som lynchar goda på det sättet, i de lekar jag varit med i i alla fall. Nu vet vi ju inte Paddis roll, men om vi säger att hon är god så absolut, det kan finnas en ond med bland de som la rösterna på henne. Dock var det fem stycken, av totalt 18. De kan mycket väl ha varit goda hela högen. Sen är det ju så att bortsett från Niyama och Soffi1 (som vi vet var god) så var det ovana spelare, vilket för mig känns ganska naturligt att de hakar på någon annans teori eller plockar något "enkelt" för att det känns tryggast så de rösterna tycker jag personligen inte känns direkt skumma.

Niyamas röst är den jag reagerar mest på i så fall. Att komma in senare och lägga en femte röst på någon första dagen känns väl snarare som något man brukar vilja undvika? Men självklart, misstänker man personen är det väl där rösten ska hamna, för Paddi kan ju lika gärna vara ond. Men ändå. Skulle gärna vilja få det förklarat hur Niyama tänkte.

Annars så känns det mer intressant att granska rösterna på Soffi1. Främst kanske för att folk så väldigt lätt startade ett drev åt ett annat håll för att det första drevet var misstänkt... Det blir ju lite fel, känner jag. Bland de rösterna känns det som stor chans att hitta en ond. Vilket också gör att jag blir fundersam över folk som lägger mycket vikt vid rösterna på Paddi, men inte vid rösterna på Soffi1, som vi dessutom VET är god.

Känns inte som en särkskilt smart grej att skriva om det nu stämmer, speciellt inte när hirdmannen precis försvann.:crazy:

Fast det spelar väl ingen roll? Det var väl bara ett exempel, Niyama lär ju inte veta mer än någon annan i det här läget så hur kan det uttalandet påverka, menar du?

Det var väl bara spekulationer i möjligheter från både Askos och Niyamas sida, Asko säger att det kan finnas en till aktiv ulv, Niyama kontrar med att det lika gärna kan finnas en aktiv siare, vilket jag antar var för att ta det motsatta exemplet, Soffi kan ju även vara allt där emellan. Den diskussionen säger knappast något om hennes roll.

Enligt min erfarenhet så "outar" man inte gärna roller sådär, speciellt inte när ängeln inte finns längre. Nu vet vi ju inte om det är sant, för precis som du skriver kan Soffi2 nu vara precis vilken roll som helst. Men chansen finns ju att Soffi2 faktiskt är siare och när Niyama då uppmärksammar det öppet i tråden kan hon lätt leda in ulvarna på det spåret. Och då finns det ingen ängel som kan skydda Soffi2 längre. Det känns lite...elakt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 006
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 455
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 368
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar