Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Intressant. En fundering som dök upp hos mig är ju att om du nu tänkte samma sak om TLV som Dramatik - varför skrev du inte det i ditt teori-inlägg? I det tog du bara upp mig och Vira.

Ja, någon måste åka ut - men är det inte viktigare att försöka hitta någon som är ond än att någon "vem som helst" åker ut??

Paddington röstar på Asko eftersom jag finner detta mest iögonfallande idag.

Jag skäms men måste erkänna att jag tänkte att det verkade för futtigt och när jag tittade igenom mitt inlägg så hade jag glömt det :o

Ja det är självklart, men jag kan inte hitta några egna teorier mot någon annan :(

Och jag måste säga att detta känns kanske lite som en desperat röstning (fast det gör man nog även som god) från en missionär :cautious:

Meddelande från LL:
:crazy:
Jag är som sagt på middag och nu har min telefon tvärdött.

Ska försöka fixa uppdateringen (har min jobbtelefon, men är inte van att använda den på nätet). Om ni fixar en tydlig röstlista underlättar det enormt.

Tack!

Knapp

Och jag tycker att dramatik spelar helt annorlunda i den här leken än vad hon gjorde i förra. Inte för att man ska gå så mycket på det men sist så var hon mer rättfram, skrev vad hon tyckte och var ju väldigt god i den leken. I den här leken skriver hon saker som det här:

Och det (och hennes tidigare inlägg) ser mer inställsamma ut än sist. Jag funderar på om hon döljer något.

Fast jag har inte riktigt börjat spela än heller, det hade jag inte första dagen i förra leken heller. Och jag tycker inte det var konstigt att jag skrev att jag greppade efter halmstrån, för det var precis vad jag gjorde, mycket eftersom jag inte ville hoppa på det eventuellt påbörjade drevet mot paddan. Eller du kallar det inte att greppa efter halmstrån när man lägger en röst baserat på en "teori" om en spelare som gjort ett endaste inlägg?

Jasså? Jag läste inte allt när leken var slut, så jag hängde inte med då. Hon siade väl dock inte alla ulvar så hur kan hon vara så självsäker hela leken igenom? Sen tyckte jag att hon var mer rättfram hela leken igenom sist. Inte en massa smileys och (t.ex.) det citat som jag skrev i senaste inlägget.

Jag siade Karamell första natten, så jag röstade på henne i 2 DL, när hon sedan äntligen lynchades så hade jag fått reda på ytterligare 2 spelares roller. Det gjorde att jag kunde gissa ganska friskt på vilka som var onda eller inte, men ändå var jag inte i närheten alls i början. Så det självsäkra du skriver om förstår jag inte alls?:confused: Och om du inte tycker jag använder mycket smileys så måste du ha fått något om bakfoten, för jag brukar ofta använda smileys, dock kanske inte i megalånga teoriinlägg, men i kortare inlägg så jo.

Jo, jag svarade på det - jag skrev att Mammas och ev Sasse varit på mig om det tidigare

Och detta som du skrev: Att göra sig mer synlig efter påpekande skulle nog många göra oavsett om man är god eller ond. Lynchad vill man ju inte bli oavsett roll.

Är ju självklart och därför besvarade jag inte det, ingen vill ju bli lynchad. Men sedan tidpunkten för när man gör sig synlig är en annan sak.

Senast ändrad:

Jo, jag svarade på det - jag skrev att Mammas och ev Sasse varit på mig om det tidigare

Och detta som du skrev: Att göra sig mer synlig efter påpekande skulle nog många göra oavsett om man är god eller ond. Lynchad vill man ju inte bli oavsett roll.

Är ju självklart och därför besvarade jag inte det.

Ja, det var det sista jag menade att du inte svarade på. Du har ju skrivit att du blev misstänksam pga att drama kom in när någon nämnt henne.

:rofl:! Är ni båda missionärer måttro ;). Paddington lär åka va? Om hon gör det skulle jag tro att även asko är ulv. Faktiskt

Det är en kvart kvar till DL, Paddi har fem röster och Soffiproppi tre och det är fem stycken som inte har röstat än. Det känns en bit ifrån avgjort.

Såhär ser det ut nu:

Vira röstar på cirkus
Habina röstar på Paddington
AskoII röstar på Paddington
Soffiproppi röstar på Paddington
Matmissbrukaren röstar på Paddington
Dramatik röstar på TeamLundVer
Hedinn röstar på karamelldrottningen
Bumpo röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på Soffiproppi
Paddington röstar på AskoII
Niyama röstar på Paddington
LindgrenV röstar på Soffiproppi
TeamLundVer röstar på Soffiproppi

Även jag reagerade på att Paddan plötsligt fick en hel drös röster på sig under väldigt kort tid och jag tror att det finns en missonär bland dem som röstat där.
Jag tror inte det är Habina eftersom hon var först med att lägga rösten. Personligen tror jag att en missionär nog hellre väntar tills några har lagt sin röst på en goding och så kan de lägga röster så att det väger över såpass att denne blir lynchad. Med hänvisning till det jag precis skrev så tror jag inte heller att Asko är missonär (tror på att de vill ha åtminstone 2 röster först). Dessutom skiljer det enbart 3min mellan Askos och Habinas inlägg.

Återstår då SoffiProppi eller Matmissbrukaren. Av de 2 så tycker jag att SoffiProppis inlägg sticker ut mest. Då menar jag Läser igenom tråden lite (då jag måste rösta nu för att hinna), och börjar ändra åsikt... Det finns ju tyvärr inte mycket att gå på, och när jag började inse logiken i Habinas inlägg, tillsammans med cirkus, hedinn och dramatik så känns det orimligt att alla missionärerna skulle hålla ihop så fort i början.
Det känns som om hon har försökt vara med och kasta tankarna åt en person för att direkt vända när hon inser att en annan person börjar hänga löst.

TeamLundVer röstar på SoffiProppi
reageRar på samma. Omöjlig att alla är goda som röstar på padd! Och tycker oxå att soffis inlägg sticker ut mest av alla röster på padd. Därför : Karamell röstar på Soffiproppi

Det är en kvart kvar till DL, Paddi har fem röster och Soffiproppi tre och det är fem stycken som inte har röstat än. Det känns en bit ifrån avgjort.

Såhär ser det ut nu:

Vira röstar på cirkus
AskoII röstar på Paddington
Soffiproppi röstar på Paddington
Hedinn röstar på karamelldrottningen
Bumpo röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på Soffiproppi
Paddington röstar på AskoII
LindgrenV röstar på Soffiproppi
TeamLundVer röstar på Soffiproppi
Bra koll :)!

Detta reagerar jag lite på. Dramatik vill inte rösta på padd för att då blir det synd om henne. Är inte det liite ulvigt ändå att försöka framstå sig själv som väldigt snäll och hjälpsam?

Fast det har jag väl inte gjort? Jag menar bara att det är tråkigt att det ska straffa sig att vara den som försöker kicka igång leken. Och detta ser man ofta hända, och därför tänker jag inte vara delaktig i det denna gången. Dock har jag varit delaktig i det många gånger, och det känns alltid lika tråkigt om det sedan visar sig att den som åkte var god. Därför ger jag hellre paddan en chans så att jag lättare kan bilda mig en uppfattning om henne.

Knapp

Menåå, nu är jag mer förvirrad och vet inte alls.

Dramatik: Jag svarar imorrn, måste iväg innan DL.

I mina ögon så är det några som sticker ut lite extra. Dramatik har sjunkit i aktsamhet från min sida sedan hon svarade på mitt inlägg. AskoII tycker jag att röstningen är lite konstig på. Det är alltså så att hon inte såg den första rösten på padd innan hon röstade? Men hon skrev ingen teori om padd i inlägget innan det som hon röstade i såå... Hon försökte snirkla sig in att rösta som 2:a för att verka mindre uppseendeväckande än röst no. 1 på padd?

En förvirrad Mumorsan röstar på AskoII

Tre stycken kvar och fem minuter kvar till dl, tror inte alla hinner rösta :crazy:

Senast ändrad:

Håller med sig i det att trist att den som börjar skriva det första icke OT-inlägget ska bli pajkastad. Regerade som sagt mest på formuleringen att det skulle vara synd om henne och samtidigt jo lite men är å andra sidan kanske befogat om hon nu skulle vara ond faktiskt. Men tja beror lite på hur man ser det. I början går man nog gå en del på det man tror -magkänslan

Helt plötsligt inser jag att det ju faktiskt finns en chans att inte åka idag.
Paddington ändrar röst till Soffiproppi eftersom jag tycker LV mfl har en poäng i sina teorier och som LV skriver om nu Soffiproppi är misstänksam mot Habinas teori - varför rösta på samma person som denne.

Kl

Har endast skummat tråden så jag är på jobbet. Av det jag läst tycker jag att soffiproppis inlägg är de jag reagerar på mest. Hon för skumma resonemang kring aktivitet i tråden och verkar greppa efter halmtsträn; för att sätta strålkastarljuset på alal andra?
Så:

Lillelorden röstar på Soffiproppi

KL

glömmerallt och Ottilia har inte röstat. Så här ser sammanställningen ut:

Vira röstar på Cirkus
Asko röstar på Paddington
SoffiProppi röstar på Paddington
Hedinn röstar på Karamelldrottningen
bumpo röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på SoffiProppi
(Paddington röstar på Asko)
LindgrenV röstar på SoffiProppi
TeamLundVer röstar på SoffiProppi
Karamelldrottningen röstar på SoffiProppi
Mumorsan röstar på Asko
Paddington röstar på SoffiProppi
Lillelorden röstar på SoffiProppi

Alla röstade ju faktiskt inte så du hade ju oxå rätt men nån /några röstar så sent att ibland har det varit en minut över DL tid. Och jag som tycker att jag är i sista minuten med sådär en kvart kvar. Dvs tokstressad :p

Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Regerade som sagt mest på formuleringen att det skulle vara synd om henne och samtidigt jo lite men är å andra sidan kanske befogat om hon nu skulle vara ond faktiskt. Men tja beror lite på hur man ser det. I början går man nog gå en del på det man tror -magkänslan

Det har inget med att jag tycker synd om mig - det var ett svar på Niyamas inlägg ang Bop:ar. Där jag från början skrev att jag kommit på varför jag ogillar BOP:ar.

Det jag tycker är bra med att tillåta BOP:at första dagen är att det i flera lekar blivit så att de som är aktiva får röster på sig för det är det enda som finns att teoria om. Sen tycker jag väl att man ska använda sig av teorier om man har en, men det är trist när aktiva får röster bara för att de är aktiva.

Ja men en anledning till att i stort sett bara aktiva spelare får röster är ju för att iaf jag fick så mycket kritik för att jag ofta röstade på Oaktiva spelare i inledningen av en lek så det "vågar" jag ju inte göra längre ;)

Som spelare är det väldigt enkelt med BOP:ar för då kan man (behöver man inte vara så) vara lat/gömma sig bakom att det var en BOP. Men samtidigt som spelare så är det jäkligt svårt att teoria runt vad som hänt första dagen om alla BOP:ar för då betyder ju inte själva röstningen något alls. Genom att "tvinga" spelare att komma upp m teorier oavsett hur svaga de är får ju leken att komma framåt och man får något att teoria runt.

Samtidigt så har jag fått kritik på att jag inte givit frånvarande spelare en chans i inledningen av lekar vilket gjort att jag mer och mer har börjat kika på aktiva spelare - men det är inte för att de är aktiva, det är för hur de skriver och teoriar. Ja det är tråkigt att aktiva spelare kanske åker - men samtidigt vad har man annars att teoria runt??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 006
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 455
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 368
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar