Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Hon använde kanske uteslutningsmetoden? Eller fick blodad tand när hon fångade en ulv redan på första sian :idea: Hon siade KD, mig, paddan och lillelorden. Det gör ju att hon vet vilka som är goda och då är det lättare att haffa de onda. Hon hade ju rätt i sina misstankar om Niyama t.ex. Hur som helst så är det jag reagerar på är att du är så snabb med att utvärdera någons spelsätt redan innan första DL? Jag tycker inte om att basera en massa tankar på spelsätt så där radikalt, för enligt min erfarenhet påverkar ens privatliv ens aktivitetsnivå otroligt mycket. Jag var t.ex. grymt inaktiv första dagarna i förra leken och kom igång på slutet när jag fick tid - nu har jag lite mer tid redan från början och kan alltså fokusera på leken på ett annat sätt. Likadant vet jag att spelsättet påverkas hos flera, så jag blir lite skeptisk när man gör sådana utvärderingar.

Senast ändrad:

Tryck på knappen bredvid citatsvar.

Tryck på grå-knappen m II till höger om "citat-svar" på alla inlägg du vill citera. När du valt klart tryck på citat-svar.

Du trycker på knappen med " på, efter citera inlägg-knappen på de inlägg du vill citera, på sista trycker du på citera-knappen.

Tror dock bara man kan citera typ 5-6 inlägg va? För jag kunde inte citera särskilt många i förra leken om jag minns rätt :(

Eller åtminstone inte så många som jag ville citera :D

Jag tycker det är minst sagt märkligt att tre personer (när jag började på inlägget så var det tre, sen blev det fyra) redan har röstat på en och samma Padda, som är den enda som fått några röster förutom jag(när jag började inlägget, sen röstade dramatik på TLV)

Att första rösten - Habinas hamnar hos Paddan kan jag nånstans förstå och se som en rätt så typisk förstadagsröst, det gäller att hitta nånting att teoria om och visst där är en teori, inte världens starkaste. Å andra sidan känns det som en slump att just hennes inlägg postades först, den kom bara tre minuter innan Askos röst. De kan ha skrivit samtidigt men att Habina var lite snabbare med postningen

Sen så kommer Askos röst där jag inte riktigt greppar teorin. Är det att Paddan ändrat åsikt om BoP-ar? Eller att hennes tankar var för lika det som Vira använde mot mig? Jag fattar verkligen inte dessa halmstrån. Lite väl svagt tycker jag allt. Jag tänker nog att en andraröst på någon alltid är lite misstänkt, har man då inte en egen stark teori, så känns det ännu konstigare. Å andra sidan så kan det som jag skrev i förra stycket vara en ren slump att just denna röst kom som nummer två.

Sen då den tredjerösten på samma Padda, med en teori som förklaras med att den är bättre än en BoP, ja trofasen det - BoPar är ju inte tillåtna. Jag tycker att SoffiProppi sätter ett likhetstecken mellan aktiv=icke ond och inaktiv=ond ett resonemang som jag tycker är lite väl kategoriskt. Även om Paddans misstankar mot en oaktiv finns där samtidigt som hon påpekar om kritiken hon fått tidigare, lite motsägelsefullt, men ändå inte så jättemärkligt tycker jag, utan mer ett sätt att få igång leken. SoffiProppi skriver också en kommentar till Habina som jag reagerar på:
Eller försöker du skydda Dramatik, din ev missionärskollega, genom att ge en förklaring till hennes beteende?
Detta känns skumt. Det om något känns som ett sätt att försöka dölja att de två (Habina och Soffiproppi) är på samma sida, samtidigt som hon hakar på/boostar drevet mot Paddi

Det är helt klart att några av de fyra som röstat på Paddington borde vara missionärer. Är alla goda hade de nog försökt hitta lite mer substans och andra att rösta på. Matmissbrukarens teori känns också en smula svag. Jag kan inte se någon anledning att försöka rikta misstankar bort från sig - innan man fått några på sig, vilket jag inte tycker att Paddan hade innan kommentaren om dramatik.

cirkus röstar på Soffiproppi enligt ovan teori.

Senast ändrad:

Jag tycker att det är ganska "självklart" att man reagerar när någon byter spelsätt. Jag skulle inte säga att jag har gått på hårt om detta, jag har ju inte röstat än, eller hur?

Nja, syftade på det hon skev om att hon tycker det är fel med en drottning som först är på folkets sida och sen går över till missionärerna.

Det inlägget ser inte jag eller så tolkar vi samma inlägg på olika sätt. Jag tror att det senare alternativet stämmer.

Nej, men precis som du så kommenterar jag det jag reagerar på och jag reagerade på hur du påpekade och ens urskiljde ett "förändrat spelsätt" när spelaren i fråga skrivit fyra inlägg :confused: Och det baserat på att drama använder smileys och är osäker? :cautious:

Jag tycker att det är ganska "självklart" att man reagerar när någon byter spelsätt. Jag skulle inte säga att jag har gått på hårt om detta, jag har ju inte röstat än, eller hur?

Det håller jag med om, att reagera på sånt är fullt normalt (i den här leken brukar man väl reagera på det mesta) och framför allt första dagen när man måste motivera en röst med egentligen ingenting att gå på. Sen är det väl en annan sak att fastna helt vid en persons spelsätt, det visade ju Niyama i förra leken att man inte ska lita på för mycket. ;) Men att misstänka någon för ett annorlunda spelsätt känns inte som konstigt för mig. En persons aktivitet är en annan sak, det har ju med tid och engagemang att göra och inte med roll.

Det inlägget ser inte jag eller så tolkar vi samma inlägg på olika sätt. Jag tror att det senare alternativet stämmer.

Det gör det säkert och det kan säkert vara jag som tolkar något fel också, är som sagt inte 100% med i skallen för tillfället.

Ja, det förstås. Beror ju iofs på vad man tolkar in under "spelsätt". För det är ju spelsätten vi alla reagerar på - man väljer att skriva saker olika, fokusera på olika saker och t.ex. vara aggressiv, flummig etc.

Aja, det var bara något jag reagerade på eftersom jag inte ser det Mumorsan reagerade på. Det gör inte att jag misstänker varken dramatik eller mumorsan mer eller mindre :)

Jag tänkte faktiskt på samma sak där angående TL :D

*kl*

Jag la min röst på Paddington innan jag hann se Habinas röst och nu har två röster på samma person dykt upp - känns lite skumt och inte så jättebra även om jag förstår att någon måste ju åka ut till slut O_o

Intressant. En fundering som dök upp hos mig är ju att om du nu tänkte samma sak om TLV som Dramatik - varför skrev du inte det i ditt teori-inlägg? I det tog du bara upp mig och Vira.

Ja, någon måste åka ut - men är det inte viktigare att försöka hitta någon som är ond än att någon "vem som helst" åker ut??

Paddington röstar på Asko eftersom jag finner detta mest iögonfallande idag.

Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Blir ju lite misstänksam när du skriver första inlägget tidigt i tråden och sedan kommer in strax efter att någon nämnt dig - känns som du har kikat i tråden å haft bevakning men valt att smyga i bakgrunden.... :cautious:

Fast varför är just det så misstänkt? Tycker det isf är lika misstänkt att skriva mkt off topic. Fast beror nog snarare på hur man är som person antar jag. Tex Lillelorden är mkt för OT men huruvida det är ett tecken på ondhet tror jag är att dra lite väl stora växlar. Likväl som du antyder, fast åt andra hållet

Jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang. Menar du att det är felaktigt rent historiskt eller att du tycker det känns taskigt? Jag har inte läst sådär jättemycket historia på universitet, men jag vill minnas att de styrande sällan gjorde saker som var bra för folket. ;)

Nej det är inte felaktig ur ett historiskt perspektiv men jag tycker det är fel ur moralisk synvinkel :).

Alltså jag funderar lite på det här över Paddan.

Många tänker att det måste finnas en ulv i strömmen mot Paddan. Det i sin tur borde ju tala till Paddans fördel, för jag är osäker på om man som helt grön i både ulvlek och som ulv skulle spela ett sådant högt spel redan i första lynch för att få alibi genom att rösta ut en kollega?

Å andra sidan är det kanske inte några ulvar i strömmen utan goda som inte vet något om de övriga rollerna - och då kan ju Paddan mycket väl vara ulv.

Nu talar jag då alltså om de fyra första röstarna, med tanke på att alla är väldigt gröna. Å andra sidan kan ju en ev ulv ändå befinna sig där om Paddan är ulv, och har bestämt sig för att spela väldigt vågat trots att denne är ny. Men det känns lite drastiskt i mina ögon.

Och nej, längre än så här kommer jag ju inte i mina tankar förstås. Men det är att tänka på om nu Paddan skulle åka ut, för då får vi veta rollen och kanske kan tolka denna ström bättre. Men å andra sidan kan ju allt också förändras efter lynchen om det visar sig att paddan t.ex. är drottning och ska välja sida.

Blir ju lite misstänksam när du skriver första inlägget tidigt i tråden och sedan kommer in strax efter att någon nämnt dig - känns som du har kikat i tråden å haft bevakning men valt att smyga i bakgrunden.... :cautious:

Som tidigare kommenterat känns detta lite märkligt. Jag kommenterar det i det här inlägget, men jag tappade bort ett citat av inlägget jag svarar på här:

Jag har också röstat på inaktiva flera gånger men tror aldrig jag fått misstankar mot mig pga det.

Att göra sig mer synlig efter påpekande skulle nog många göra oavsett om man är god eller ond. Lynchad vill man ju inte bli oavsett roll.

Paddan svarar inte något på det:

Jag har för mig att Mammas var på mig om det i början när jag lekte (och ev Sasse), det gällde speciellt första-dags rösten eftersom de tyckte att man skulle ge folk en chans att teoria innan man misstänkte dem.

Men du har helt rätt, jag röstar också på inaktiva spelare när jag hittar något jag tycker är misstänkt i de inlägg de skrivit.

Jag var inne på att rösta på någon inaktiv, av anledningen att det är roligare att ha kvar aktiva spelare och att det ändå känns i princip omöjligt att utläsa vem som kan vara ond nu. Dock reagerar jag på något med Paddans inlägg.

Niyama röstar på Paddington

Knapp

Trodde leken skulle dragit igång lite mer vid detta laget, men tydligen inte. Ser att paddan börjar få en del röster vilket gör mig lite misstänksam. Jag får lite så "lätt byte"- känsla och tänker därför inte lägga min röst där eftersom jag tycker det är synd att "straffa" de som försöker kicka igång leken.

TeamLundVer är däremot lite mysko tycker jag som i princip kommer in och skriver att hen ska hålla sig i bakgrunden. Vilket ju är ett perfekt sätt att glida med bara. Därför:

Dramatik röstar på TeamLundVer

(Nej, man greppar inte alls efter halmstån nu:p)
Detta reagerar jag lite på. Dramatik vill inte rösta på padd för att då blir det synd om henne. Är inte det liite ulvigt ändå att försöka framstå sig själv som väldigt snäll och hjälpsam?

Fast varför är just det så misstänkt? Tycker det isf är lika misstänkt att skriva mkt off topic. Fast beror nog snarare på hur man är som person antar jag. Tex Lillelorden är mkt för OT men huruvida det är ett tecken på ondhet tror jag är att dra lite väl stora växlar. Likväl som du antyder, fast åt andra hållet

Hur mycket hade hänt i leken i morse kl 07.30?
Det såg helt enkelt lustigt ut från att inte skrivit ngt på väldigt länge till att kommentera väldigt nära in på inlägget där personen blev nämnd och därav mitt inlägg.

Sedan verkar ni tolka det helt uppåt väggarna, men man väl se det från den positiva sidan - inlägget drog igång leken ;)

Eller försöker du skydda Dramatik, din ev missionärskollega, genom att ge en förklaring till hennes beteende? :cautious:

Jag hajade till när jag läste detta. SoffiProppi reagerar på Habinas inlägg om Paddan, men väljer ändå att själv lägga sin röst där:

Läser igenom tråden lite (då jag måste rösta nu för att hinna), och börjar ändra åsikt... Det finns ju tyvärr inte mycket att gå på, och när jag började inse logiken i Habinas inlägg, tillsammans med cirkus, hedinn och dramatik så känns det orimligt att alla missionärerna skulle hålla ihop så fort i början.

Försök till att säga att "jag är aktiv, dvs inte ond"?...

...för att här säga "hon är oaktiv, dvs ond"?

Paddington bygger upp en trovärdig fasad att hon i tidigare trådar fått skit för att hon som aktiv röstat på oaktiva spelare och kommer inte våga göra det igen, men väljer ändå att rikta misstankar mot en oaktiv?

Det är inte mycket att gå på, men det är bättre än en BOP.

Soffiproppi röstar på Paddington

Med en teori som jag tycker är betydligt svagare än Habinas.

Med tanke på att SoffiProppi med detta också deltar i strömröstandet mot Paddan får det mig att reagera, det är för enkelt på något vis.

LindgrenV röstar på SoffiProppi

Även jag reagerade på att Paddan plötsligt fick en hel drös röster på sig under väldigt kort tid och jag tror att det finns en missonär bland dem som röstat där.
Jag tror inte det är Habina eftersom hon var först med att lägga rösten. Personligen tror jag att en missionär nog hellre väntar tills några har lagt sin röst på en goding och så kan de lägga röster så att det väger över såpass att denne blir lynchad. Med hänvisning till det jag precis skrev så tror jag inte heller att Asko är missonär (tror på att de vill ha åtminstone 2 röster först). Dessutom skiljer det enbart 3min mellan Askos och Habinas inlägg.

Återstår då SoffiProppi eller Matmissbrukaren. Av de 2 så tycker jag att SoffiProppis inlägg sticker ut mest. Då menar jag Läser igenom tråden lite (då jag måste rösta nu för att hinna), och börjar ändra åsikt... Det finns ju tyvärr inte mycket att gå på, och när jag började inse logiken i Habinas inlägg, tillsammans med cirkus, hedinn och dramatik så känns det orimligt att alla missionärerna skulle hålla ihop så fort i början.
Det känns som om hon har försökt vara med och kasta tankarna åt en person för att direkt vända när hon inser att en annan person börjar hänga löst.

TeamLundVer röstar på SoffiProppi

Jisses vad svårt, vet inte om jag hinner rösta innan kl 19 nu så jag läser igenom tråden och skriver ned de minsta misstankar jag kan få tag på :p

Paddington skrev att hen har ändrat sig i fråga om bop:ar första dagen, frågan är om hen ändrat sig mellan lekarna eller ändrat sig i den här leken? Sen i inlägg 69 skriver hen en liten teori(?) som påminner mig om Viras teori om hur mycket aktiva folk är, men hen har inte kommenterat Viras teori trots (eller kanske pga?) likheten.

Och Vira röstade med en kanske märklig teori tycker de flesta verkar det som men jag tyckte att den inte var så märklig med tanke på hur svårt det är att försöka hitta en bra teori så här i början.

Och ja, det är halmstrån jag griper efter här :D

Så ifall jag inte hinner titta in före dl så röstar jag nu

AskoII röstar på Paddington

Intressant. En fundering som dök upp hos mig är ju att om du nu tänkte samma sak om TLV som Dramatik - varför skrev du inte det i ditt teori-inlägg? I det tog du bara upp mig och Vira.

Ja, någon måste åka ut - men är det inte viktigare att försöka hitta någon som är ond än att någon "vem som helst" åker ut??

Paddington röstar på Asko eftersom jag finner detta mest iögonfallande idag.

:rofl:! Är ni båda missionärer måttro ;). Paddington lär åka va? Om hon gör det skulle jag tro att även asko är ulv. Faktiskt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 035
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 461
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 562
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd