Middagsdilemma - hur skulle ni göra?

Jag hade nog tyckt att svaret var helt okej om hon undvikit att skriva det sista stycket. Just det stycket signalerar att de hellre hade varit lediga än kommit till dig, att din middag innebär ett visst besvär för dem. Det känns oartigt och onödigt ärligt att ta med det.
Min middag förstör deras sköna helg :cautious:

Jag hade nog tyckt att svaret var helt okej om hon undvikit att skriva det sista stycket. Just det stycket signalerar att de hellre hade varit lediga än kommit till dig, att din middag innebär ett visst besvär för dem. Det känns oartigt och onödigt ärligt att ta med det.
Menar du det där med skicket på mannen? Jag tolkar det som att ytterligare en gång ursäkta krånglet med att försöka byta dag, dvs väldigt artigt :o

Menar du det där med skicket på mannen? Jag tolkar det som att ytterligare en gång ursäkta krånglet med att försöka byta dag, dvs väldigt artigt :o
Åtminstone jag tycker att det här känns värst i alla förklaringar "Vi hade också sett framemot en helg där det inte var program varje dag, vilket fallet skulle bli om vi kommer till dig på lördag..."

...och nog vet jag att mannen har klarat av fest och middag två dagar i rad förut. ...och han får dricka vatten hos mig om han vill. Jag pinar inte någon som inte är vinsugen att dricka vin.

Jag hade sagt till dem vänligt att vi kan träffas en annan helg när det finns mer tid. Hade de protesterat hade jag insisterat på det och föreslagit en annan dag direkt. Jag hade inte accepterat att de inte kan garantera vilket "skick "de är i. Då får det var så. Då får man träffas en dag när de kan garantera att de inte är bakfulla.

Min middag förstör deras sköna helg :cautious:
Ha! Jag hade tänkt likadant. Beroende på hur goda vänner det var hade jag blivit olika nivåer av tjurig, och hade inte haft så stor lust att ha hem dem till mig. Förmodligen hade jag förslagit att vi tar det en annan helg istället.

Att först förklara varför man inte riktigt känner för att ses för att sedan säga "nej men vi kommer ändå" är i mitt tycke jävla oförskämt.

Ha! Jag hade tänkt likadant. Beroende på hur goda vänner det var hade jag blivit olika nivåer av tjurig, och hade inte haft så stor lust att ha hem dem till mig. Förmodligen hade jag förslagit att vi tar det en annan helg istället.

Att först förklara varför man inte riktigt känner för att ses för att sedan säga "nej men vi kommer ändå" är i mitt tycke jävla oförskämt.

Det tycker jag med. Jag hade tolkat det som att hon fiskar efter att inbjudaren ska skjuta på det till en annan helg men hon vill inte säga det rätt ut.

Jag hade föreslagit en annan helg. (Utan sur min!!)
Paret vill ta det lugnt på lördagen men "ställer upp" på middagen för att vara schyssta och för att de vill träffa dig och tidigare tackat ja till middagen.
Alla blir gladast om ni väljer en annan dag.

Jag hade inte brytt mig överhuvudtaget, om de hellre vill gå på fest denna helg.
betyder inte att de inte vill träffa mig också, dessutomvar det väl hennes man som skulle på fest??

Jag hade låtit dom chilla på lördagen,skulle fått dåligt samvete om de käntsig tvingade att komma på middag hos mig dagen efter en fest.

Går väl ses ett annat tillfälle bara.

Är därför jag inte orkar hålla på att bestämma saker i förväg, folk gör sånt himla anspråk på mig då..vill känna mig fri att bestämma över mitt eget liv utan att andra ska bli sura för det dyker upp något jag hellre vill göra än att träffa dom just då.
Det betyder återigen inte att jag inte vill träffas.

Vill kunna vara spontan och kunna ändra saker utan att folk blir SURA.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 275
Senast: ako
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 194
Senast: lundsbo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
Relationer Har tagit paus från dejtade och tog bort min tinder för jag kände jag föll för fel killar och mådde dåligt i en period. Åkte till stan i...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
19 674
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve