Middagsdilemma - hur skulle ni göra?

Jag tolkar det som att de vill ses, tackade ja och efter lite funderade kommit fram till vad som redan var planerat sedan tidigare och vad de orkar med, Försöker lösa på annat sätt med fredagen där för att kunna träffas men då det inte gick återgå till ursprunget för att de verkligen vill träffas.
Jag bjöd båda för att båda är mina vänner. Det var bara kvinnan som skulle ha kommit på fredag (då hon ändå är ensam eftersom mannen är på fest). Den elaka jag tror det var hennes påhitt - för att hon inte skulle behöva sitta ensam och för att hon skulle kunna mysa med mannen på lördag då de är barnfria och allt. Good try.

Jag känner mest att jag är glad att jag inte är en person som ältar och analyserar och vänder ut och in på sånt här. :angel:

Men så är jag nog en typisk gås också. Det mesta rinner av mig väldigt lätt.
Bra att jag ger dig nåt att glädjas över. Varsågod! Kul att den här historien gör någon glad.

Jag hade aldrig orkat hålla på och gå runt och överanalysera allt folk skriver.

Vad är det för fel med att ringa och reda ut allt? Känns som att det är mycket enklare än att gissa och ha sig.

Bjöd två vänner (ett par) på middag inkommande lördag. Vi har inte setts på ett bra tag "på det sättet" och jag tyckte det verkligen var dags. De svarade på inbjudan att det lät trevligt och tackade ja. Igår fick jag ett låångt meddelande om att mannen hade glömt att han skulle på fest på fredag och förmodligen är trött och knappast vinsugen på lördag, att de har program på söndag och att de hade sett fram emot en helg utan program varje dag, vilket det inte blir om de kommer på middag på lördag. Kvinnan, som skrev meddelandet, föreslog att hon och jag träffas på fredag istället och lagar mat tillsammans.
Jag skrev bara "Äsch vad synd att ni inte vill komma på lördag. Fredag passar tyvärr inte, så vi får ta det nångång i framtiden."
En bra stund senare skriver hon "Vi kan komma på lördag, det var bara det att det hade passat bättre på fredag. Så om erbjudandet kvarstår så kommer vi båda på lördag som planerat, sedan kan jag inte "garantera i vilket skick"..."
Jag svarade bara "Ok. Välkomna!" Tänkte att jag skulle vara okänslig och rakryggad ...men känner nu NÄ - jag vill inte att de kommer om de inte vill komma. Jag vill bjuda hem folk som gärna kommer och som inte känner sig tvingade, eller kommer "långa tänder". Jag hade sett fram emot att fixa och bjuda, men nu känns det inte roligt.
Hur tänker ni? Hur skulle ni göra? Strunta i trasslet eller ställa in?

Jag tror jag skulle anta att mina vänner vill träffa mig och inte försöker smita ur något. För så är mina vänner. De vill ses, ställer upp och skulle inte medvetet ställa till med problem för mig. Och iom det skulle jag garanterat ge dem the benefit of the doubt sas. Det hade funkat lika bra med att ses som att ställa in om det skulle bli körigt för dem.

Men vore det främlingar/nya bekanta skulle jag nog mer känna att jag inte riktigt hade lust. Men förmodligen haft middagen och haft trevligt iaf.
Jag är inte så mycket för att låta saker störa mig. Jag väljer aktivt att inte låta saker bli problem förrän det verkligen behöver bli det.

Jag hade aldrig orkat hålla på och gå runt och överanalysera allt folk skriver.

Vad är det för fel med att ringa och reda ut allt? Känns som att det är mycket enklare än att gissa och ha sig.
Du behöver inte gå omkring och överanalysera, som tur är. Det gör inte jag heller

För mig, och knappast för någon annan inblandad heller, är detta ingen kul historia. Jag har de svar jag behöver, men teorier kan jag väl få ha ändå.

Jag tror jag skulle anta att mina vänner vill träffa mig och inte försöker smita ur något.
Det antog jag också helt kallt - i synnerhet efter att vi inte setts för middag och vin på hela vintern. Normalt brukar vi ses med jämna mellanrum. Jag trodde att de, liksom jag, tyckte det var kul att vi äntligen fick till det - att de såg fram emot att ses.
Motsatsen är uppenbar, enligt mig.

Det antog jag också helt kallt - i synnerhet efter att vi inte setts för middag och vin på hela vintern. Normalt brukar vi ses med jämna mellanrum. Jag trodde att de, liksom jag, tyckte det var kul att vi äntligen fick till det - att de såg fram emot att ses.
Motsatsen är uppenbar, enligt mig.
Jag håller helt med dig faktiskt. Jag tycker det är väldigt otrevligt att försöka byta dag och hålla på när man tackat ja. Det är oförskämt. Du verkar inte vara så högprioriterad direkt hos de här vännerna....jag tycker inte du överanalyserar heller, jag hade blivit sårad.

Du behöver inte gå omkring och överanalysera, som tur är. Det gör inte jag heller

För mig, och knappast för någon annan inblandad heller, är detta ingen kul historia. Jag har de svar jag behöver, men teorier kan jag väl få ha ändå.

Är det inte bättre att ringa och prata om det hela istället för att ha egna teorier?

Jag känner mest att jag är glad att jag inte är en person som ältar och analyserar och vänder ut och in på sånt här. :angel:

Men så är jag nog en typisk gås också. Det mesta rinner av mig väldigt lätt.

jag är oftast sån jag också - men ibland så rinner det över när jag känner mig lågprioriterad. Förra sommaren "Jo, jag kan komma på middag i helgen om jag ändå måste jobba över på dagen, men om jag inte måste det så åker jag till landet" . Jag blev jätteledsen den gången. Andra gånger kan jag vara gåsig

Jag hade nog uppfattat vänparet som lite meckiga men absolut inte att de inte ville komma. Då hade de ju tackat nej och skyllt på att de råkat dubbelboka sig eller nått, om de verkligen ville vara hemma och mysa ihop på lördagkvällen. Men nu ville de ju tydligen hellre komma på middag hos dig :up: Jag hade kört och satsat på att det skulle bli en trevlig kväll, det var ju i god tid de kollade och inte typ kvällen innan (det hade fått mig att knorra lite mer tror jag).

För min del handlar det lite om min egen sinnesstämning med. Hade en vän skrivit så till mig igår hade jag blivit sårad, och känt som du. Hade det hänt för en månad sen hade jag struntat i det, och bjudit på middag på lördagen bara, som planerat. :)

Och? Vi är väl alla olika. Vem har utsett dig till domare?
Jag är ingen domare , men jag uppfattar dig som överkänslig bara. Vet flera människor irl som är som dig och för mig som tar det mesta med en klackspark är det svårt att umgås med folk som dig , och du skulle ha svårt för mig antagligen. Så ja man är olika :D

Jag vet inte, men ibland känns det som att det analyseras så mycket! Jag kanske är en simpel människa eller ngt, eller så är det ett buke-fenomen? Men jag har aldrig märkt av detta så mkt IRL i min närhet.
Ngn går ut och röker - en tråd "hur skulle ni göra"?
Ngn ändrar sig ang en middagsinbjudan - en tråd "hur skulle ni göra"?
Ngn tror att ngn eventuellt kan vara kär i ngn på jobbet - en tråd "hur skulle ni göra"?

Ang middags-grejen, så tycker jag att det är juste att de informerar att de ska på fest dagen innan och evt kan vara lite bakis. Du svarar att "ok vi kör ändå". Därefter förstår jag inte problemet. Alternativet vore att du istället frågat om det fanns ngt datum som skulle passat bättre?

Jag är ingen domare , men jag uppfattar dig som överkänslig bara. Vet flera människor irl som är som dig och för mig som tar det mesta med en klackspark är det svårt att umgås med folk som dig , och du skulle ha svårt för mig antagligen. Så ja man är olika :D
Jopp, jag skulle ha svårt för dig.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 275
Senast: ako
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 194
Senast: lundsbo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
Relationer Har tagit paus från dejtade och tog bort min tinder för jag kände jag föll för fel killar och mådde dåligt i en period. Åkte till stan i...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
19 674
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve