Är nog van vid överkokt pasta uppvärmd eller intePasta tycker jag generellt är värdelöst att återvärma på alla sätt. Ligger den i sås suger den åt sig och blir överkokt, utan sås blir den gummiaktig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är nog van vid överkokt pasta uppvärmd eller intePasta tycker jag generellt är värdelöst att återvärma på alla sätt. Ligger den i sås suger den åt sig och blir överkokt, utan sås blir den gummiaktig...
Men hur ska du ha det? Är det en låg tröskel här eller är det inte? Eller är det en låg tröskel här så länge allt man skriver är "PK och inte stötande"? Och vad menas i så fall med låg tröskel?Du kommer väl inte ens ihåg den eller var aktiv på den tiden, så den kommentaren är överflödig... Det var rikstäckande TV så kraven för vad som fick skrivas på TextTV sida 733 (800 för TV 4) var rätt så stränga, fast inte som här där allt måste vara PK och icke stötande...
Rimlig referensram!
Också följdfråga. Hur kom en tråd om värmning av mat i micro att handla om din bakgrund som moderator i Barens chatt? Kanske dags för en ny utbrytning? Du kanske kan starta den själv:
”utbruten tråd om min bakgrund som moderator i baren-chatten 2001”.
Jag tycker att @Mineur ska starta den, samt posta en bild på moderatorhatten. Jag blev jättenyfiken på hur den ser ut!Rimlig referensram!
Också följdfråga. Hur kom en tråd om värmning av mat i micro att handla om din bakgrund som moderator i Barens chatt? Kanske dags för en ny utbrytning? Du kanske kan starta den själv:
”utbruten tråd om min bakgrund som moderator i baren-chatten 2001”.
Kan du inte bara lägga ner nu!Så varför bröt du ut det här ämnet då?
Hade ju bara varit att svara i andra tråden
Pasta tycker jag generellt är värdelöst att återvärma på alla sätt. Ligger den i sås suger den åt sig och blir överkokt, utan sås blir den gummiaktig...
Ni vana microanvändare, kan man numera ställa in en behållare med säg 0.5 l vatten och knappa in att micron ska värma det till 70, 80, 90 grader?Jag vet hur man värmer vatten i micron. Men jag vet inte hur man ställer in micron för att få det till 70, 75, 80, 90 grader. Ingen micro jag använt har haft en sådan funktion men det kanske finns nu?
Typ såna här?Det som är 80/90-talsgrejen är väl att till sin micro ha en kokbok med recept på hur man tillagar allt från kanelbullarna till julskinkan och torsk med äggsås i micron.
Och att man nu övergivit den iden och istället använder micron till det som den faktiskt gör bra
Ni vana microanvändare, kan man numera ställa in en behållare med säg 0.5 l vatten och knappa in att micron ska värma det till 70, 80, 90 grader?
Ni vana microanvändare, kan man numera ställa in en behållare med säg 0.5 l vatten och knappa in att micron ska värma det till 70, 80, 90 grader?
Nä, men jag personligen ingen användning av det. Har aldrig hört om att vattenkokare har haft den funktionen fören idag.Ni vana microanvändare, kan man numera ställa in en behållare med säg 0.5 l vatten och knappa in att micron ska värma det till 70, 80, 90 grader?
Nä alltså jag har aldrig tänkt det användningsområdet men det framfördes ju som argument för micro, att värma vatten i den.Beror på vad man har för micro. Det finns de som kan, men det är ju inte riktigt sånt som är det huvudsakliga användningsområdet för de flesta som använder en micro.
Värma vatten är väl en av de sakerna som micron inte är bäst till.. Det går ju, men har man en vattenkokare tillgängligt är ju det bättre.Nä alltså jag har aldrig tänkt det användningsområdet men det framfördes ju som argument för micro, att värma vatten i den.
Oftast har man väl lärt sig hur många sekunder det krävs för den dricktemperatur man vill ha och så använder man den och om det blev lite för kallt kan man kanske ta 5-10 sekunder till?Nä alltså jag har aldrig tänkt det användningsområdet men det framfördes ju som argument för micro, att värma vatten i den.
Kan du inte bara lägga ner nu!
Det gäller detta och i princip alla dina efterföljande inlägg.
"Ibland är det bättre att hålla tyst och kanske verka dum än att skriva..."
För mig känns det enklare att värma vatten i vattenkokare, där man bara kan ställa in t.ex. 70 grader. Om man måste öppna micron och kontrollera vattentemperaturen känns det väldigt omständligt.Oftast har man väl lärt sig hur många sekunder det krävs för den dricktemperatur man vill ha och så använder man den och om det blev lite för kallt kan man kanske ta 5-10 sekunder till?
Använder vanligen vattenkokaren. Men om man vill värma mjölk är den mindre bra.