Mias RS skrittäcke storlek?

gloiredor

Trådstartare
Hej! Dottern har ett D-Ponny sto med täckesstorlek 125 cm som jag letar skrittäcke till. Hennes ländtäcke är i ponnystorlek men passar även med cob.
Ska man ha S eller M i skrittäcket? Blir M för stort för D-ponny, eller helt perfekt? Min har ju 145 cm men har inget Mias skrittäcke till honom.
Tacksam för svar :-)

Hej! Dottern har ett D-Ponny sto med täckesstorlek 125 cm som jag letar skrittäcke till. Hennes ländtäcke är i ponnystorlek men passar även med cob.
Ska man ha S eller M i skrittäcket? Blir M för stort för D-ponny, eller helt perfekt? Min har ju 145 cm men har inget Mias skrittäcke till honom.
Tacksam för svar :-)

Nu kan jag inte just Mias, men S brukar vara 125 och M 135 :)

I min erf är Mias inte stora i storlekarna utan väldigt ”standard” . Jag hade mätt hästen och sen bett återförsäljaren mäta täcket :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 777
Utrustning Hej! Har letat ganska länge efter verdus benskydd som är små nog att passa min B-C ponny ! Han har storlek shetl på sina nuvarande från...
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Mimsan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka