Mest/bäst regntäcke för pengarna!

Sv: Mest/bäst regntäcke för pengarna!

Ja men det var ju det jag menade fast jag inte skrev det :angel:

Ett täcke med bättre slitstyrka ÄR dyrare. Men det betyder inte att inte ett sådant täcke också kan gå sönder. Jag har ett rambo vintertäcke, dom ska väl vara bra?, med reva i....

Mina vintertäcken lägger jag mer pengar i. Men just regntäcken, som är det jag använder mest, är förbrukningsvara hos mig...

Jadu jag är supernöjd med mitt Bucas, HW Amigo, Hansbo och Shire.

Alla håller vätan borta trots att de är tvättade flera ggr i maskin med vanligt tvättmedel och blir extremt sällan inpregnerade igen.
Jag ställer väldigt höga krav på mina täcken då min häst går på lösdrift och inte är så imponerad av ligghallen och han ska vara torr.
Dessutom har jag ibland svårt att kunna komma ut och byta täcken så de måste hålla absolut minst 12h med ösregn å det gör dessa :)

Jag har ett shires vintertäcke som nästa vinter går in på sin sjunde säsong, det är knappt en reva i det och det både andas och håller tätt, mitt favorittäcke! De 800kr jag la på det var verkligen väl investerade pengar för 7 år sedan! :love:

Jag har impregnerat det 2 gånger med sån där spray enbart... Och tvättat det i maskin kanske 3-4 gånger men kör oftast med högtryck på täckena!

de va bättre förr :p

Jag håller med!

Har ett Shire vintertäcke jag med som är välanvänt 4 säsonger nu och det ser ut som nytt.
Är tvättat men aldrig inpregnerat och det läcker aldrig och andas superbra.
Helt klart ett av mina favoriter!

Horseware Rambo är det enda som utetäcke som åker på min häst. Står pall alla årstider, alla väder.

Har man surkärringar i hagen så kvittar det hur kraftigt tyget är 1200 är inga problem alls att strimla har två sådana tradiga ston som gärna biter de som är lägre i rang i gumpen om de inte flyttar sig snabbt nog när de har signalerat och när den yngre lägger benen på ryggen för att flytta sig snabbt innan kärringen har släppt greppet med tänderna i täcket så blir inga täcken vackra spelar tyvärr ingen roll alls hur kraftigt tyget är har ett 1200 liggande i lagningshögen som är draget nästan mitt itu på ett välriktat bett. Behöver jag säga att deras hagkompisar inte får på sig dyra täcken längre.

Har man surkärringar i hagen så kvittar det hur kraftigt tyget är 1200 är inga problem alls att strimla har två sådana tradiga ston som gärna biter de som är lägre i rang i gumpen om de inte flyttar sig snabbt nog när de har signalerat och när den yngre lägger benen på ryggen för att flytta sig snabbt innan kärringen har släppt greppet med tänderna i täcket så blir inga täcken vackra spelar tyvärr ingen roll alls hur kraftigt tyget är har ett 1200 liggande i lagningshögen som är draget nästan mitt itu på ett välriktat bett. Behöver jag säga att deras hagkompisar inte får på sig dyra täcken längre.

Eller som min valack som älskar att leka med täcken, spelar ingen roll om det är ett Rambo eller hööks så är det trasigt inom en vecka iallafall.

Rhino, speciellt wug med halvhals, passar vårt fullblod perfekt, inget skav (väldigt skavkänslig). Det är ju även sånt tyg så om det går hål utanpå så håller innefodret hästen torr i alla fall. Vill att dom ska fixa så att alla deras täcken kan köpas med både halvhals och utan, tycker bäst om halvhals.

Kan utan tvekan säga att Shire täcken är helt underbart bra och brukar passa de flesta hästtyper.

Däremot ska du akta dig för att tvätta täcken oavsett märke. Detta förstör det naturliga skyddet i tyget och försvagar täcket.

Jag har ett rengtäcke från Capriole, kostar 600:- och håller alltid tätt. Har haft det i 1,5 år och det är tvättat flertalet gånger utan att impregneras om. Hästen går på lösdrift och har haft det på sig 24/7 i flera dagar med spöregn och det har aldrig någonsin gått igenom.

Kan tipsa om att regelbundet spraya utetäcken med handdiskmedel om man har "täckesmarodörer" i hagen. Sen vi började med det har grabbarna helt slutat med sin tidigare favoritlek: "trash the dress". :idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: inverterad
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 672
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 455
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka