Mera gråtmild när man har barn??!!

mik

Trådstartare
Har ni märkt att ni har lättare att gråta efter att ni fick barn?? Nu menar jag inte direkt efter förlossningen när i princip alla gråter när hormonerna skenar, utan senare efter flera år.

Jag har en dotter och jag kan inte se något som är det minsta sorgligt på tex TV för då tjuter jag.

Idag såg jag en dokumäntär om en liten flicka med cancer och jag grät så att tårarna sprutade.

Jag föreställer mig att något sådant eller liknande ska hända min dotter och bara tanken får mej att böla och nästan må fysiskt illa.

Det är samma när jag ser tex lidande djur på TV.

Hur är ni andra?
 
Sv: Mera gråtmild när man har barn??!!

Ja, jag är likadan.. från att ha gråtit floder med stackars djur och natur så fullkomligt bryter jag ihop när jag ser ett barn som far illa. Tror att det är mitt eget osv... helt galet!!
 
Sv: Mera gråtmild när man har barn??!!

Jag är precis likadan, jag kan börja böla bara jag läser en notis om något som drabbar ett barn, djur eller vad som helst. Jag grinar om det är vackert, sorgligt, roligt eller vad det än är, tårarna flödar hela tiden.....
 
Sv: Mera gråtmild när man har barn??!!

Jag med! Om nån berömmer mina barn, blanka ögon. Begravningar på tv, tårarna sprutar. Dokumentärer om sjuka barn, kan jag nästan inte titta på dem. Barnkör som sjunger, blanka ögon. Jobbigt!
 
Sv: Mera gråtmild när man har barn??!!

Har ni märkt att ni har lättare att gråta efter att ni fick barn?? Nu menar jag inte direkt efter förlossningen när i princip alla gråter när hormonerna skenar, utan senare efter flera år.

Ja, nåt så makalöst! Det är nästan pinsamt. Jag grät inte efter förlossningen konstigt nog, även om kärleken var enorm hade jag ännu inte nått mitt lättrörda stadium.

Nu kan jag knappt se nybakade föräldrar på tv, små djur som får ett nytt hem, pensionärer som hittar kärleken .. you name it .. utan att kasta efter andan och få blanka ögon, eller värre :rofl:

Fast jag känner mig fortfarande lika generad över känslosvallet som i yngre dagar när vi syskon skrattade hånfullt åt mamma som tjuter till alla filmer :D
 
Sv: Mera gråtmild när man har barn??!!

Skönt att höra att det inte bara är jag som :cry: till allt som är det minsta känslosamt.

Jag är ganska "kall" i andra situationer, med mina egna hästar, katter mm och även om det händer dottern något, att hon ramlar eller liknande. (Har aldrig hänt något allvarligt med dottern...)

Detta händer mig nästan bara när jag ser på Tv eller läser en artikel eller bok, aldrig i mitt "verkliga" liv.

Konstigt är det i allafall...
 
Sv: Mera gråtmild när man har barn??!!

Men tack att det finns fler :bow: Trodde det hade slagit helt slint i min hjärna.. Dottern är snart ett år och man är fortfarande känslig (i mitt fall klarar jag inte av att se sjuka barn på tv, djur som lider samt bröllop) Och från att vara tipp topp i humöret så går det ju på en microsekund till att ögonen är tårdrypta. Jaa.. människan är fantastisk :rofl:
 
Sv: Mera gråtmild när man har barn??!!

Min dotter blir snart 4år...:Doch jag gråter vidare:angel:
 
Sv: Mera gråtmild när man har barn??!!

Har blivit det jag med....snyft...
 
Sv: Mera gråtmild när man har barn??!!

Här e en te... Ska sluta läsa nyheter och sånt om alla hemskheter i Sverige och världen :cry: :p
 

Liknande trådar

Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 119
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 127
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 592
Senast: Fraegd
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 989
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp