tott
Trådstartare
Mycket av dina gissninar och antanganden om nätdejtandet liknar inte heller alls hur det ser ut eller upplevs i verkligheten...
Ja varför vara "besservisser" i ämnen som man inte alls behärskar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mycket av dina gissninar och antanganden om nätdejtandet liknar inte heller alls hur det ser ut eller upplevs i verkligheten...
Jag har ett extremt fridsamt och trivsamt liv i hemmet och i förhållandet.
Det är väl ungefär exakt samma argument som brukar fria män som är åtalade för våldtäkt.I en tråd jag var med i för nått år sen och delade med mig om den otrohet jag blev utsatt för ifrågasatte faktiskt @Petruska om jag verkrkligen hade blivit bedragen för mannen kunde ju uppfattat förhållandet som öppet
Om förhållandet är uppbyggt eller definierat eller vad man nu vill kalla det kring att den ena parten kan (får) begränsa den andra, så handlar det väl om ett slags makt eller ägande. Vad annars? Även om det är ömsesidigt som i "vi begränsar varandra".
"Inte träffar flera", tex, kan ju betyda lite av varje. Självklart är ju att det inte ska tolkas bokstavligt - att inte alls träffa andra människor går ju inte att förena med ett normalt liv. Så tolkningsutrymmet är ju nästan obegränsat.
Att inte vilja att den andra träffar andra - vad betyder det då? Man ser ju ofta på buke tex diskussioner om huruvida det är okej att ens partner träffar sitt ex eller inte, och hur partner träffar sitt ex. Varför skulle man tex vilja eller inte vilja något för partners räkning på den punkten, och varför är det viktigt att förmedla den viljan till partner?
Gissningarna om mina förhållanden i livet, liknar inte alls hur mitt liv ser ut, så på den punkten kan du vara helt lugn. Jag har ett extremt fridsamt och trivsamt liv i hemmet och i förhållandet.
Om förhållandet är uppbyggt eller definierat eller vad man nu vill kalla det kring att den ena parten kan (får) begränsa den andra, så handlar det väl om ett slags makt eller ägande. Vad annars? Även om det är ömsesidigt som i "vi begränsar varandra".
"Inte träffar flera", tex, kan ju betyda lite av varje. Självklart är ju att det inte ska tolkas bokstavligt - att inte alls träffa andra människor går ju inte att förena med ett normalt liv. Så tolkningsutrymmet är ju nästan obegränsat.
Att inte vilja att den andra träffar andra - vad betyder det då? Man ser ju ofta på buke tex diskussioner om huruvida det är okej att ens partner träffar sitt ex eller inte, och hur partner träffar sitt ex. Varför skulle man tex vilja eller inte vilja något för partners räkning på den punkten, och varför är det viktigt att förmedla den viljan till partner?
Gissningarna om mina förhållanden i livet, liknar inte alls hur mitt liv ser ut, så på den punkten kan du vara helt lugn. Jag har ett extremt fridsamt och trivsamt liv i hemmet och i
Men.. Detta är ju en tråd om dejting så det är väl uppenbart att det handlar om dejting och inte om att träffa folk i största allmänhet!
Fast jag reagerar på hur du och andra i den här tråden pratar om nätdejting. Det är så speciellt och särskilt och fungerar si och så och den som inte har provat vet inte ett smack om hur otroligt annorlunda det är från "vanlig dejting" osv. Jag har nätdejtat och jag håller inte med i de beskrivningarna alls. Jag kan inte se att det har med själva interaktionsformen (om det sker via telefon, internet, irl etc.) att göra utan snarare handlar det om olika syn på (kärleks)relationer. Du gör i mina ögon väldigt felaktiga generaliseringar om Hur Nätdejting Fungerar.Mycket av dina gissninar och antanganden om nätdejtandet liknar inte heller alls hur det ser ut eller upplevs i verkligheten...
Fast jag reagerar på hur du och andra i den här tråden pratar om nätdejting. Det är så speciellt och särskilt och fungerar si och så och den som inte har provat vet inte ett smack om hur otroligt annorlunda det är från "vanlig dejting" osv. Jag har nätdejtat och jag håller inte med i de beskrivningarna alls. Jag kan inte se att det har med själva interaktionsformen (om det sker via telefon, internet, irl etc.) att göra utan snarare handlar det om olika syn på (kärleks)relationer. Du gör i mina ögon väldigt felaktiga generaliseringar om Hur Nätdejting Fungerar.
Och ändå vill du skriva andra på näsan?Jag kan bara svara för mig själv
Fast det blir ju väldigt tråkigt.Vi får helt enkelt skapa en Heteronormativ Nätdejtingtråd Med Monogamt Slutmål nästa gång, så att vi i den lilla minoriteten här på forumet som sysslar med heteronormativ nätdejting med ett monogamt slutmål och är nöjda med det, kan få diskutera utan att hela tiden bli upplysta hur fel vi gör, hur fel vi har.
Om man inte vill diskutera så är en blogg ett bättre format än ett forum.Vi får helt enkelt skapa en Heteronormativ Nätdejtingtråd Med Monogamt Slutmål nästa gång, så att vi i den lilla minoriteten här på forumet som sysslar med heteronormativ nätdejting med ett monogamt slutmål och är nöjda med det, kan få diskutera utan att hela tiden bli upplysta hur fel vi gör, hur fel vi har.
Han har säkert läst 50 shades...
Vad är det man vet, menar du?
Jag undrar detta uppriktigt.
Problemet är inte diskuterandet utan mer uppfostrandet och ibland mästrandet av vår lilla minoritet.Om man inte vill diskutera så är en blogg ett bättre format än ett forum.
Men förespråkarna för alla andra nätdejtingkoncept kan ju samsas i en Den Alternativa Nätdejtingtråden, och se'n kan vi ha paneldebatter mellan de båda fraktionerna på fredagskvällarna, med fri popcorn för åhörarna!Fast det blir ju väldigt tråkigt.
Jag ser den där attityden, om "självklarheter" osv, som mer mästrande. Du gör väldigt klart att du betraktar det som "vi normala" vs "de alternativa". Och du påpekar gärna att "de alternativa" inte har något att komma med alls för de vet ingenting egentligen.Problemet är inte diskuterandet utan mer uppfostrandet och ibland mästrandet av vår lilla minoritet.
Och nödvändigheten att hela tiden behöva förklara självklarheter för ett och samma klientel. Till exempel att konceptet 'vara ihop' inte har speciellt mycket med äganderätt att göra.
Problemet är inte diskuterandet utan mer uppfostrandet och ibland mästrandet av vår lilla minoritet.
Och nödvändigheten att hela tiden behöva förklara självklarheter för ett och samma klientel. Till exempel att konceptet 'vara ihop' inte har speciellt mycket med äganderätt att göra.