Det är nog snarare för att du spände dig. Man får liksom inte mer utrymme där bara för att man blir äldre.
Nej, inte av åldern, men troligtvis efter sin sexdebut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog snarare för att du spände dig. Man får liksom inte mer utrymme där bara för att man blir äldre.
Nej man får inte mer utrymme där för att man har haft sex.Nej, inte av åldern, men troligtvis efter sin sexdebut.
Nej man får inte mer utrymme där för att man har haft sex.
Det är säkert individuellt men jag tror inte det växt särskild mycket i den regionen för mig mellan idag och 13. Inte så pass att jag behövde vänta flera år för tampong.men om man inte är färdigväxt kommer det ju bli mer utrymme. Slidan är ju inte samma storlek på ett barn som på en vuxen
Ja är det en 8 åring som får mens, så ja.men om man inte är färdigväxt kommer det ju bli mer utrymme. Slidan är ju inte samma storlek på ett barn som på en vuxen
Vår 13-åring har nog växt en sisådär 15 cm sedan hon fick mens. Så du kan inte bara utgå från dig självJa är det en 8 åring som får mens, så ja.
Men barnet i tråden var väl 13? Jag har inte växt något speciellt sedan dess. Självklart händer lite saker med kroppen, men att det skulle göra sådan skillnad att man inte får in en liten menskopp? Nej. Inte en chans. Sen kanske man inte är bekväm eller avslappnad nog, men det är ju inte samma sak.
Nej man får inte mer utrymme där för att man har haft sex.
Men då gissar jag att hon inte fick mens när hon var 12 heller? I regel så växer man ju inte speciellt mkt efter det. Självklart finna alltid undantag!Vår 13-åring har nog växt en sisådär 15 cm sedan hon fick mens. Så du kan inte bara utgå från dig själv
Ja de är tänjbara, men de återgår ju till föregående storlek sedan så länge inget blir skadat. Vid en förlossning så kan man ju bli rejält skadad och få rejäla men efteråt om man har oflyt.I så fall skulle ju ingen någonsin bli större i underredet av att föda barn heller. Slemhinnor är tänjbara och vissa har trängre slidkrans än andra.
Fyra timmar bara? Det är väl max åtta timmar som rekommenderas? Jag brukar ha åtta timmar men det beror ju på hur mycket man blöder också, den ska ju helst vara ”full” när man tar ut den. Har ibland nattetid men tar ut inom åtta timmar.Jag har alltid varit en slarver med tampong och har dem en hel dag/hel natt. Om jag känner dottern rätt så kommer hon lusläsa instruktionen och inte ha den mer än 4 timmar. Hur många följer faktiskt den instruktionen och hur många får faktiskt tampongsjukan? Tänker att det underlättar att slippa byta i skolan...
Ja de är tänjbara, men de återgår ju till föregående storlek sedan så länge inget blir skadat. Vid en förlossning så kan man ju bli rejält skadad och få rejäla men efteråt om man har oflyt.
Slidkransen kan man ju töja själv om den är så trång att man inte får in 2-3 fingrar. Det behövs inte en penis för det.
Ja absolut, men nu var det väl ändå inte barnafödande som var ämnet här? Man behöver ju knappast ha fött barn för att få in en menskopp.Det går inte alltid tillbaka av sig själv, många har påverkad muskulatur (utan att ha fått förlossningsskada) och måste aktivt göra knipövningar.
Ja absolut, men nu var det väl ändå inte barnafödande som var ämnet här? Man behöver ju knappast ha fött barn för att få in en menskopp.
Ja de är tänjbara, men de återgår ju till föregående storlek sedan så länge inget blir skadat. Vid en förlossning så kan man ju bli rejält skadad och få rejäla men efteråt om man har oflyt.
Slidkransen kan man ju töja själv om den är så trång att man inte får in 2-3 fingrar. Det behövs inte en penis för det.
Får du bristningar återgår de inte till samma.
Ungefär var tredje blöder från slidkrans/slemhinnor vid första penetrerande sexet så något händer ju högst troligt med storleken på utrymmet.
Att säga att smärtan vid sexdebuten/tamponginförande enbart och alltid beror på att man spänner sig tycker jag är att lägga onödig press på tjejer och inget som gynnar någon.
Säger inte heller att det är så för alla unga eller vuxna. Berättade min upplevelse och att jag inte är ensam om det.Fast alla unga känner ju inte så. Och alla vuxna är inte ok med att "pilla" där heller så...