Men vad göööör du? Del XLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stallet. Sitter kvar i bilen och funderar på precis hur lerig den bruna är idag. I förrgår var det vidrigt....

Just kommit hem från det helvete som är ICA Kvantum den 22 på eftermiddagen. Antagligen enbart slagen av den 23. Det skvalades naturligtvis julmusik på hög nivå och plötsligt hör jag Band Aids 'Feed the World' och jag inser hur fruktansvärt malplacerat det är där och då. :grin: De sjunger om svält och alla bullar upp. Heh, inget moraliskt fördömande, jag gjorde det själv också!

Och utanför sitter det tiggare som vi alla snabbt skyndar förbi medan vi tänker på julklappar till släkt och vänner och vad vi firar är en pojke vars mamma var så fattig att han föddes i ett stall bland åsnor och kor eftersom föräldrarna inte hade råd med ett rum och Maria inte ens hade något att linda in honom i mer än trasor :idea:

Världen är en förunderligt ställe. Jaja, nu ska jag packa in all mat jag svullat upp från ICA. :cautious:

Ska kolla när sambon kommer hem, vårt mini nintendo ligger på posten. Beställde för 5 månader sen för att få till releasen i november men trycket har varit högt för denna retro-konsol. Men nu är den här och julen är rädda :banana: :angel:

Tack vare det fina vädret har jag haft en mycket arbetsam dag,nu funderar jag på hur mycket folk det kan vara på systemet idag :nailbiting: Insåg nämligen att jag inte har något vin hemma till kurts grytan.
Men det är väl bara att beväpna sig med tålamod och vassa armbågar.

Du kan inte skaffa eget boende?
Det låter ju hemskt att bo hemma om man ogillar de man bor med.
Har inte råd. Och sedan blir jag ännu mer isolerad om jag bor själv.
Har inga vänner alls. Träffar bara morsan farsan syrran med ungar. De på jobbet. Min BS en gång i veckan. Min KP en gång i veckan. Sen är det inget mer

Vaken sen en liten stund tillbaka, ska ta mig ut till biblioteket för att boka bord på loppis den 29e. Skulle nog behöva ta ut pengar till det kanske, vet inte om dom tar kort på biblioteket? :confused:
Men då är ju frågan, ska jag ta mig in på Ica och handla lite och ta ur där eller inte?

Sitter på gymmet och försöker hitta motivation. Vill bara hem och äta choklad. Men nej, för hemma måste jag städa, diska och slå in julklappar :wtf: och inte har jag någon choklad heller :( :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 257
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
383
Senast: Tilly_85
·
Svar
932
· Visningar
93 540
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂