MELODIFESTIVALEN 2017 - Deltävling 3

voltis

Trådstartare
Blev ju lite orolig i andra tråden så bäst att starta nästa tråd redan ikväll! :nailbiting:

Skämt åsido!
(Vem skulle liksom våga starta en mellotråd innan mig... he he)

:D På lördag är det redan dags för deltävling tre!
Och vi alla är nog ganska överens om att vi inte sett årets slutgiltiga vinnare ännu! Kan det vara så att den låten kommer på lördag??

De tävlande är:

Deltävling 3: Växjö 18 februari
robin-bengtsson-jpg

Robin Bengtsson
krista-siegfrids-jpg

Krista Siegfrids
anton-hagman-jpg

Anton Hagman
jasmine-kara-jpg

Jasmine Kara
owe-tho-ernqvist-copy-jpg

Owe Thörnqvist
bella-och-filippa-jpg

Bella & Filippa
the-fooo-conpirasy-jpg

Felix, Oscar & Omar / FO&O

Vad tror ni?? :banana::banana::banana:

Och drar väl till med mina tankar om artisterna redan nu:

Robin Bengtsson -
gillade honom jättemkt förra året! Både rösten och låten föll mig i smaken, så hoppas ju på att det är lika bra i år! Låten ska tydligen ha både tempo och dans... Helt olikt från förra året alltså.. Det kanske är bra??

Krista Siegfrids -
ännu ett bekant ansikte i mellon. Pigg och glad tjej, sannolikt är låten lika så. Redan tävlat i ESC, för finland, men det slutade inte med vinst precis. Svenska kan vara en fördel.

Anton Hagman - har jag aldrig hört talas om tidigare. Ung söt kille, hoppas på ngt modernt och fräscht!

Jasmine Kara - har gjort mkt redan som artist, men jag har lyckats missa henne... tror jag såg henne uppträda i ngn mellanakt? Så om hon redan är ett känt ansikte och låten är bra, ja då är det ju ingen snack om saken...

Owe Thörnkvist - jag kan inte tro att han har ngn chans faktiskt. Men jag gillar att det är en stor mix bland artisterna!

Bella o Filippa - aldrig hört men de är tydlige stora på sociala medier? Unga poppiga tjejer... det ska till en bra låt känner jag spontant.

FOO&O - fd The Fooo conspiracy är redan igenkända, bla varit förband åt Bieber. Jag själv har inte lyssnat på dom så mkt, men de kan nog gå hem hos den yngre publiken`?

Ska man ta och gissa lite då?

Final: Robin och Jasmine
Andra chansen: FOOO och Anton

Jag hoppas ju att vi redan sett vinnaren, jag blev väldigt förtjust i Dismissed :p (men ja, de gick ju "bara" till andra chansen, så de lär väl inte vinna)

Det enda jag tänker inför de här deltagarna är "hoppas att jag står ut med Robin". Hans låt från förra året får mig fortfarande att byta kanal på radion när den spelas. Jag avskyr den pga texten, men uppenbarligen kan han ju sjunga, så med en bättre låt borde det kunna bli bra.

Jag har tippat

Jasmin och Robin till final
Owe och flickorna till andra chansen

Sen lyssnade jag och bestämde att jag behåller min tippning som kan vara helt galen och vet ni!

Vi åker på kryssning och struntar i mello på lördagkväll

Den enda jag känner igen i startfältet är Robin och jag gillade honom förra året så hoppas på att han är bra iår igen :)

Jag tror att än så länge är Nano svårslagen. Ace Wilder och Mariette kommer komma högt upp i finalen tror jag.

Den här veckans artister kommer inte ha nåt med top 3 i finalen att göra. Blir ännu mer säker på det efter att ha hört en snutt av alla låtarna. Jasmine Karas låt kan vara ett undantag beroende på hur den låter i sin helhet och hur hennes scenshow är. FO&O kan få mycket röster pga sina fans och andra unga tjejer. Jag som fortfarande har Take That som favvopojkband blir inte lika imponerad... men det kan ju ha med åldern att göra... eventuellt... haha!

Vinnaren i finalen blir Nano eller någon från deltävling 4 är min gissning. Den här deltävlingen kännerjag mig rätt ljummet inställd till.

Robin Bengtsson gillade jag jättemycket förra året. Inte lika pepp i år. Vet inte varför.

Krista Siegfrids - Kommer säkert göra en upptempo glad låt som tyvärr är alldeles för daterad. Kommer inte få nån högra placering. Synd, för jag gillar henne. Men hennes låtar är för daterade.

Anton Hagman - ingen aning om vem han är. Såg en bild på en kille med en gitarr a la singer/songwriter stuket och blev inte så peppad av det tyvärr.

Jasmine Kara - Har ingen aning om vem hon är men låten kan eventuellt vara lovande beroende på hur den låter i sin helhet

Owe Thörnkvist - Nope, nope och nope. Kan ta sig till Andra Chansen omshowen är tillräckligt charmig eftersom låten absolut sticker ut.

Bella o Filippa - Vem? Är jag för gammal?

FO&O - Känner mig totalt ointresserad av dem men det är säkert för att jag är 20 år för gammal.

Final och andra chansen: Robin Bengtsson, Jasmine Kara, FO&O och nån till... kan inte bestämma mig då det är ett synnerligen tråkigt startfält.

Final: The fo&o och Robin Bengtsson
Nästan helt säker på att the fo&o kommer att gå till final, den yngre publiken kommer att rösta tror jag :D
Gillade Robins låt förra året, och om denna är lika bra tror jag att även han går till final.

Andra chansen:
Bella och Filippa, Jasmine Kara
Chansar vilt haha :p

Jag tror på Owe. Han har väl inte haft någon riktig hit de senaste åren, det är väl knappt 50 år sen han slog igenom stort med Varm korv boogie. Säkert har Owe laddat under alla de här åren och är mer revanschsugen än någonsin.

Snart 90 år gammal kommer han lyftas av Hasse Anderssons skämtsamma anspelningar på att vara gammal och mossig. Han kommer surfa på en våg av "Seniorer kan"-känsla som i bästa fall räcker hela vägen ut i Europa. Heja Owe!

@Mixoman Han rapporteras komma att ha en korvgubbe med låda på magen på scenen, och ha petat in varmkorv i en textrad. Du får nästan köpa ett flak starköl till imorgon! :up:

Hörrni! Vad serveras på soffbordet i morcon då? ;)

Förra lördagen valde dottern : fika!
Varm choklad m marshmallows, kakor och bullar! Supergott, men inte så mello ;)

Tror det blir en skål ostbågar o en chokladbit :D

Hörrni! Vad serveras på soffbordet i morcon då? ;)

Förra lördagen valde dottern : fika!
Varm choklad m marshmallows, kakor och bullar! Supergott, men inte så mello ;)

Tror det blir en skål ostbågar o en chokladbit :D

Chips och choklad blir det nog ikväll för mig och dottern. Detta kommer ätas medan vi är nerbäddade i sängen :-)

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 683
Senast: Lingon
·
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 972
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 603
·
Tjatter Jaaaaaaaaaa ni läste rätt, deltävling 3 i årets Mello är i antågande! :banana::banana::banana: På lördag tävlar: LEKSAND – DELTÄVLING...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 836
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar