Då var deltävling tre över! Vad roligt att ni deltagit här i tråden under kvällen
Som vanligt har jag hållt mig till facebook, men nu är jag all yours hehe.
Min favorit ikväll gick direkt till
final:
Robin! Skön låt och framträdande, gillade både det avskalade och lite "coola"... Fick lite 50 shades of grey vibbar... Lite grått och stelt men ändå hett
Dock tycker jag de kan klippa bort inzoomingen av skrevet... Annars gillade jag dansarna skarpt!
Mina andra favoriter var faktiskt
Foooo pojkarna! Inga jag följt innan, men de var skönt synkade och sjöng ju faktiskt bra! Men... han den långhårga måste ju få stylinghjälp! Han såg ju ut som en 15årig Tommy Nilsson.... blev lite läskigt i ett boyband. Röstar på typ helrakat!
Men kul med
andra chansen, har nog en bra chans där.
Att
Anton gick till
andra chansen var lite överraskande, trodde han var en av de som skulle åka ut i första omgången. Han var inte dålig, men rösten ngt svag och låten inget speciellt. Han var iof söt
Största överraskningen var väl ändå
Owe.... Eller hade mina aningar redan innan då jag hört att han kunde slå åldersrekord så folk skulle rösta som 17 ikväll. Det verkar de ju ha gjort också. För inte kan han ha gått vidare pga låten? Ja, lite annorlunda så klart bland alla yngre poppiga ikväll... men nej, jag känner inget sug av att höra den låten igen i
finalen faktiskt. Men kul för honom!
Dotterns favoriter vad
tjejduon, som jag inte ens minns namnet på
Trodde inte de skulle bli topp 5, så kul för dom! Ingen låt jag kommer nynna på så här i efterhand dock.
Jasmine Kara var däremot en av mina favoriter ikväll. Skön tjej med skön låt. Dock var versen mkt svagare än refrängen, det får inte vara allt för stor skillnad där. Kanske föll det på det? För tyckte hon hade bra röst och säkert framträdande?? Synd!
Krista är lite för mkt och lite för omodern låt. Låten hade inget speciellt, gillar dock Kristas personliget - hon "är" Mello liksom. Men hade nog passat mer på 80-90talet kanske
Bäst ikväll var som vanligt mellanakten, älskar ju Alcazar och Not a sinner! Och gillade även denna versionen!
Sen är ju David fortfarande programmet stjärna! Breakedancen i början, showen i greenroom... Slicken... 10 p!
Nu är det bara en deltävling kvar! Och jag har en känsla av att det är där vi finner årets vinnare! Men ny tråd om det följer....