MELODIFESTIVALEN 2015 - FINAL!

1. Samir & Viktor – ”Groupie”
en låt som man ha hört förut, och jag tänker på något helt annat när jag hör groupie, men har en känsla av att de kommer komma på ett 4-7 plats

2. JTR – ”Building It Up”
zzzz.... inte en till pojkband, men de kommer gå hem hos de yngre så blir nog nått emellan 4-7 plats

3. Dinah Nah – ”Make Me (La La La)”
helt, okey, jag gillar gunget i låten men nje, inte något jag hoppas av glädje när jag hör den dock... svårt och säga men 5-8 kke...

4. Jon Henrik Fjällgren – ”Jag är fri (Manne leam frijje)”
en av de få låtarna jag fick gåshud av när jag lyssna och såg framträdandet, men de känns som att det saknas något, men det blir lätt en 1-3 plats tro jag..

5. Jessica Andersson – ”Can’t Hurt Me Now”
ballader och jag går inte ihop så på denna blir de att hämta mer läsk... men skulle tippa på en 6-10 plats kke...

6. Måns Zelmerlöw – ”Heroes”
måns, måns, måns, jag fattar varför han ha fått smeknamnet mums-mums för, men detta går inte hem hos mig, låten är väldigt bra, framträdandet är bra, men räcker det för att vinna hela, de återstå att se idag.. ;) men jag tror det blir 1-4 placering där...

7. Linus Svenning – ”Forever Starts Today”
en riktig joker varning är denna låt, den växer med tiden och kan komma långt men kommer den att vinna, jag tror inte det, men han lär iaf få en ny hit av denna, men som bästa tro jag på 3-6 placering...

8. Isa – ”Don’t Stop”
ja vad man man säga om denna låt då..:/ hmm...
hört liknande förut, väldigt ung artist som har mkt kvar att lära sig i branchen, men låten är bra, framträdandet är okey, så en 3-6 placering där möjligen...

9. Magnus Carlsson – ”Möt mig i Gamla stan”
8 gg du är men, du måste skoja!!! vissligen sanna nilsen var med 7 gg innan hon vann och fick åka till utlandet, men du får nog gå hem och tänka om och prova om på nytt nästa år, fast med eng-låt tack... placering, 6-11

10. Eric Saade – ”Sting”
jag vill rent sagt spy när jag hör denna låt, för den stinker, rent sagt, men den kommer nog komma långt bland de yngre så en 4-7 placering...

11. Mariette – ”Don’t Stop Believing”
nja, första gången jag hörde dne så var det liksom wow, vad är detta för något, men ju mer jag ha lyssnat och kollat på framträdanet så blir det bara tråkigt och blä... men 7-10 placering möjligen kke högre, men inget jag kommer att rösta på iaf...

12. Hasse Andersson – ”Guld och gröna skogar”
snälla, snälla, anälla, detta är ju nästan värre en när jag hörde af ugglas bidrag- snälla, snälla, snälla... du kommer komma på en placering som är 12..:)

men de låtarna som jag verkligen ville ha till final i år, kom inte ens med, vissa kom till andra chansen dock, men där tog det stop...
men det blir en spännande final så mkt kan jag säga... :)

Till den viktigaste frågan av alla: vad har ni för mellosnacks?

Vi har köpt Kettlechips och ska köra smaktest på konstiga fantor :D

Till den viktigaste frågan av alla: vad har ni för mellosnacks?

Ska smaka den här:
benjerrys_inline.jpg

Haha, min sexåriga dotter hade melloomröstning i skolan. Alla röstade på typ Saade och Måns, hon röstade på Guld och gröna skogar :D. Hon var väldigt förvånad över att hon var den enda. Jag blir mest lycklig att hon vågar tycka annorlunda :love: (ingen här hemma gillar den heller)

Bor inte din dotter hemma? :-)

Min yngsta (3 år) älskar Hasse, hans skånska och har lyssnat på "Guld och gröna skogar" och "Änglahund" (som en vilsen pappa visade henne på Youtube i välmening) sedan den var med i deltävlingen. Rösten för hennes del är solklar!

Här blir det grill innan, sedan så ska vi lyxa till det med popcorn.

Har nu laddat ner appen så jag kan rösta på Måns. Kan kanske slänga iväg en röst på Isa oxå.

Samir&Victor är precis lika irriterande som jag minns det. Dottern gillar det dock och sjunger glatt med :cautious: (Den här låten har hon tvingat sin pappa att spela hela veckan :rofl: )

Liknande trådar

Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
10 373
Senast: Knasibas
·
Äldre Ja ni läste rätt, vi är redan framme vid årets sista deltävling! Förr veckan såg vi en joikare och en ung poptjej gå vidare direkt till...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 050
Senast: landet
·
Äldre Nu är det dags att börja blicka framåt, i alla fall fram till lördag denna vecka, och melodifestivalens andra deltävling...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 348
Senast: voltis
·
Äldre Lika bra att vara ute i god tid efter att vi fort konstaterat att deltävling 2 bjöd på få överraskningar och rätt så många bottennapp...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 879
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar