MELODIFESTIVALEN 2015 - FINAL!

Hejja MÅNS :bow:Hejja MÅNS :bow:Hejja MÅNS :bow:Hejja MÅNS :bow:

det är allt jag har att säga just nu. Återkommer med vad jag tycker om resen av startfältet senare.

Är det någon som kan förklara hjärtröstning för mig? Får man rösta mer än en gång per bidrag?

Hejja MÅNS :bow:Hejja MÅNS :bow:Hejja MÅNS :bow:Hejja MÅNS :bow:

det är allt jag har att säga just nu. Återkommer med vad jag tycker om resen av startfältet senare.

Är det någon som kan förklara hjärtröstning för mig? Får man rösta mer än en gång per bidrag?
Man kan ge upp till 5 hjärtan per bidrag. Men bara under låtens gång! :)

Det här är väldigt intressant. Kanske framförallt för att jag inte förstår vad du syftar på :p Kan du utveckla det?
Själv ser jag honom inte alls stöpt. Åtminstone inte mer stöpt än t.ex. Saade, Isa eller Samir&Victor.
Som jag skrev - kanske är jag för gammal men...

I min hjärna blir tatueringarna och piercingarna en form av "klädsel". Han kan inte ta av dem utan är en viss typ av person hela tiden. Det går inte att förändra. Samtidigt tycker jag att hans framträdande blir lite likadant. Ett enda uttryck, i allt jag sett av honom.

Utan allt det där tillagda kan en kvinna växla mellan vamp, sexbomb, hemvävd, business eller vad som helst. Eller en man mellan muskelmacho, kostymnisse eller flanellskjorta.

det kan inte Linus. Han är sina tillagda attribut tillsammans med att han som sagt är exakt samma sort i allt jag sett av honom (och nej, jag har inte googlat ihjäl mig...)

Och det går inte att jämföra med att någon har en viss hårfärg eller en viss näsa. Det han har är ditsatt ovanpå det som är han. Påmålat och ditstucket efteråt.

Så - slå den gamla stofiltanten nu :D

1. Samir & Viktor – ”Groupie”
Pinsamt dålig. Irriterar mig på att Samir går och drar sig i tröjan hela tiden. De hoppar runt utan någon direkt plan.

2. JTR – ”Building It Up”
Han med gitarren borde satsa på solokarriär, tycker inte om varken sången eller låten.

3. Dinah Nah – ”Make Me (La La La)”
Hör man den på radion så är den helt ok, men gillar inte framträdandet. Ser inte ut som det är hon som sjunger, när de höga tornera kommer så tar hon knappt i.

4. Jon Henrik Fjällgren – ”Jag är fri (Manne leam frijje)”
Gillar hela grejen, men tycker det är för lite händelse i sången. Borde vara mer sång. Men tror han kan vinna. Tror även att han skulle kunna gå bra i maj.

5. Jessica Andersson – ”Can’t Hurt Me Now”
Skicklig sångerska men gissar på en 10e plats

6. Måns Zelmerlöw – ”Heroes”
Älskar både låt och framträdande, vem kan inte gilla att titta på Måns? Ja jag hoppas att han tar hem det hela.

7. Linus Svenning – ”Forever Starts Today”
Blir bättre om man lyssnar utan att titta på trummorna som åker runt och runt och runt....

8. Isa – ”Don’t Stop”
En bra låt, gillar helheten. Hoppas på henne som tvåa.

9. Magnus Carlsson – ”Möt mig i Gamla stan”
Gammalt

10. Eric Saade
– ”Sting”
Gillar inte Saade så har svårt för låten.

11. Mariette – ”Don’t Stop Believing”
Här är min trea, stark låt och bra framträdande.

12. Hasse Andersson – ”Guld och gröna skogar”
Han borde inte få vara med, borde vara diskad. Där med så gillar jag inte heller låten.

1. Samir & Viktor – ”Groupie”
Första gången jag hörde låten snörpte jag på munnen och rätade till mina prettoglasögon. Men: skrämmande nog har jag ändrat mig. Jag tycker faktiskt att den är väldigt catchy :o Och så tilltalar den min pk-ådra för att den faktiskt är väldigt inkluderande. Den lär ju knappast vinna, men jag skulle inte ha något emot att höra den på fest.

2. JTR – ”Building It Up”
Gäsp. Meningslös.

3. Dinah Nah – ”Make Me (La La La)”
Jag brukar tycka att sådana låtar är helt okej, men jag vet inte ... jag saknar något.

4. Jon Henrik Fjällgren – ”Jag är fri (Manne leam frijje)”
Ingen favorit hos mig. Nog för att jag brukar gilla "etnolåtar", men njäeee ...

5. Jessica Andersson – ”Can’t Hurt Me Now”
Gäsp. Sämsta låten i startfältet enligt mig.

6. Måns Zelmerlöw – ”Heroes”
Riktigt bra låt och snygg show! Jag tror att den skulle klara sig bra i ESC. Och Måns är ju onekligen trevlig att titta på :love:

7. Linus Svenning – ”Forever Starts Today”
Påminner mig på något sätt om den danska låten som vann. Den är väl helt okej men känns inte så nyskapande.

8. Isa – ”Don’t Stop”
När jag såg framträdandet var jag mest avundsjuk på vilka jäkla flexibla höfter hon har. Helt absurt. Låten i sig tycker jag är ganska catchy, inget man somnar av och jag tror att även den hade kunnat klara sig bra i Österrike.

9. Magnus Carlsson – ”Möt mig i Gamla stan”
Jag gillar Magnus. Låten känns dock inte särskilt stark.

10. Eric Saade – ”Sting”
Har aldrig varit så förtjust i Saade. Tycker mest att den känns påfläskad. Jag gillar iofs inte Popular heller och det här känns ju lite i samma stuk.

11. Mariette – ”Don’t Stop Believing”
Har dubbla känslor inför den här. Den är väl helt okej men känns samtidigt ganska ... repetitiv? Hade förväntat mig mer av Miss Li. Första gångerna jag hörde låten var den bra men nu har jag pluggat skivan och då känns den ärligt talat ganska trist. En låt man tröttnar på.

12. Hasse Andersson – ”Guld och gröna skogar”
Liiite väl lik den andra låten kanske. Sedan är jag en sucker för popfolk så den vinner lite där på, men jag tror inte att den hamnar allt för högt.

Mina favoriter:
Måns Zelmerlöw - Heroes
Samir och Victor (:o) - Groupie
Isa - Don't Stop

Mina nono's:
Jessica Andersson - Can't hurt me now
Eric Saade - Sting
JTR - Building it up

... och jag fattar verkligen inte "grejen" med Isa, varför hon verkar vara så populär i startfältet.
Tycker varken låten eller framträdandet är nåt speciellt.

Tja, hon är ung och snygg. Jag gissar att det gör att hon i allmänhet uppfattas "bättre" än vad hon skulle ha gjort om hon inte varit ung och snygg.

En sida som jämför och sammanställer oddsen från flera olika bettingbolag har gjort en sammanställning för vem som vinner Melodifestivalen. Så här ser oddsen ut just nu:

1. Måns Zelmerlöw - Heroes
2. Jon Henrik Fjällgren - Jag är fri (Manne Leam Frijje)
3. Mariette Hansson - Don't stop believing
4. Eric Saade - Sting
5. Isa - Don't stop
6. Jessica Andersson - Can't hurt me now
7. Hasse Andersson - Guld och gröna skogar
8. JTR - Building it up
9. Dinah Nah - Make me (la la la)
10. Magnus Carlsson - Möt mig i gamla stan
11. Linus Svenning - Forever starts today
12. Samir & Viktor - Groupie

Jag tycker ingen av årets låtar är bra, så jag bryr mig inte så mycket om vem som vinner.

Vet att Måns är favorit-tippad, men jag stör mig på hans scenshow, både animationen och att han försöker lite för mycket, lite try hard, och så tycker jag han sjunger en aning falskt i början också, som att han sjunger för lågt för sin röst.

Mina favoriter i år var Kristin Amparo och Molly Petterson Hammar, men det var ingen av årets låtar som gjorde att jag kände "Japp det här är en vinnare".

Liknande trådar

Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
10 373
Senast: Knasibas
·
Äldre Ja ni läste rätt, vi är redan framme vid årets sista deltävling! Förr veckan såg vi en joikare och en ung poptjej gå vidare direkt till...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 050
Senast: landet
·
Äldre Nu är det dags att börja blicka framåt, i alla fall fram till lördag denna vecka, och melodifestivalens andra deltävling...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 348
Senast: voltis
·
Äldre Lika bra att vara ute i god tid efter att vi fort konstaterat att deltävling 2 bjöd på få överraskningar och rätt så många bottennapp...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 879
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar