MELODIFESTIVALEN 2015 - Deltävling 3

voltis

Trådstartare
Lika bra att vara ute i god tid efter att vi fort konstaterat att deltävling 2 bjöd på få överraskningar och rätt så många bottennapp.

Vi har stora förhoppningar på återstående deltävlingar, och vi börjar i Östersund på lördag :banana::banana::banana:

De tävlande i deltävling 3 är:

1. ”Insomnia” – Ellen Benediktson
    Låtskrivare: Ellen Benediktson, Anderz Wrethov
  2. ”För din skull” – Kalle Johansson
    Låtskrivare: Martin Eriksson, Thomas G:son, Thomas Karlsson
  3. ”Bring Out the Fire” – Andreas Weise
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Henrik Janson, Thomas G:son
  4. ”Living to Die” – Andreas Johnson
    Låtskrivare: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Karl-Ola Kjellholm
  5. ”Don't Stop” – Isa
    Låtskrivare: Isa Tengblad, Johan Ramström, Gustaf Svenungsson, Magnus Wallin, Oscar Merner
  6. ”I See You” – Kristin Amparo
    Låtskrivare: Kristin Amparo, David Kreuger, Fredrik Kempe
  7. ”Jag är fri (Manne Leam Frijje)” – Jon Henrik Fjällgren
    Låtskrivare: Jon Henrik Fjällgren, Erik Holmberg, Tony

Vad tror ni om detta då??

Så vad har jag att säga om dessa artister?

1. ”Insomnia” – Ellen Benediktson
    Ellen var med förra året med den fina balladen songbird. Detta ska tydligen vara ngt helt annat, och om inte annat så SER hon helt annoslunda ut i år. Det står 100% på "udda" i låtbeskrivningen... det brukar bli rätt.. konstigt då ;) Vi får se om hennes fina röst kommer fram i år igen!
  2. ”För din skull” – Kalle Johansson
    Kalle är okänd för mig, 17 år och kom med genom svensktoppen nästa. Kul med nytt ungt blod, och detta ska tydligen vara en upptempolåt. Ska bli kul att se och höra!
  3. ”Bring Out the Fire” – Andreas Weise
    Weise sjunger bra, absolut. Men har alltid tyckt att han är rätt ointressant på scen (varit med i idol bla.). Men en bra låt till hans röst kan bli bra..?
  4. ”Living to Die” – Andreas Johnson
    Ääääälskar Andreas röst och alla låtar han haft med tidigare. Hoppas på lite brittinfluenser så är han som bäst!
  5. ”Don't Stop” – Isa
    Ung tjej som varit med i bla talang och lilla MF. Ingen jag hört innan, men ska vara glatt upptempo och det är alltid positivt i sig. Vi får väl se!
  6. ”I See You” – Kristin Amparo
    Hon har mest sjungit med andra artister, tex Albin (Min soldat). Detta ska vara vacker ballad.
  7. ”Jag är fri (Manne Leam Frijje)” – Jon Henrik Fjällgren
    Joik i MF? Ja varför inte? Sticker ju garanterat ut iaf och han blev ju populär iom Talang. Colombian som är uppvuxen i en samisk by, bara det är ju jättespännande tycker jag :)

Rätt öppet denna deltävling tycker jag, svårtippat men de mer kända namnen är ju ändå ANdreas J och Jon.
    Ellen kan vinna eller försvinna för att hon var populär förra året med en helt annan typ av låt.
    Kanske kan ngn av de mer okänga unga namnen komma med en panglåt?? Det vore faktiskt kul!
    Ser faktiskt fram emot denna deltävlingen mycket, just för att det känns så öppet!

Rent spontant så känns det här urtrist. Till att börja med så är det många jag inte känner till: Kalle Johansson, Isa, Kristin Amparo och Jon Henrik Fjällgren. Ellen Benediktsson hörde jag enbart på Melodifestivalen förra året och det var tråkigt som tusan.
Andreas Weise och Andreas Johnson känner jag till men det är definitivt inga favoriter utan tvärtom tämligen blaha.

Så nej, jag är inte jätteroad. Det här startfältet borde de kört vecka 4. Då är jag på Göteborg Horse Show och kommer därmed inte se Melodifestivalen den lördagen. Med det här startfältet känns det som att det kan kvitta.

Ellen kommer jag ihåg som världens tråkigaste
Kalle Vem?
Weise har jag sjukt svårt för
Andreas Johnson gillar jag så länge han inte är med Carola;)
Isa vem?
Kristin vem?
Jon var superduktig i talang

Rent spontant så känns det här urtrist. Till att börja med så är det många jag inte känner till: Kalle Johansson, Isa, Kristin Amparo och Jon Henrik Fjällgren. Ellen Benediktsson hörde jag enbart på Melodifestivalen förra året och det var tråkigt som tusan.
Andreas Weise och Andreas Johnson känner jag till men det är definitivt inga favoriter utan tvärtom tämligen blaha.

Så nej, jag är inte jätteroad. Det här startfältet borde de kört vecka 4. Då är jag på Göteborg Horse Show och kommer därmed inte se Melodifestivalen den lördagen. Med det här startfältet känns det som att det kan kvitta.
Hehe vad olika vi tycker här ;) Tycker just det är så spännande, att det inte finns ngn jättefavorit denna deltävling. Det bäddar för överraskningar :D

Hehe vad olika vi tycker här ;) Tycker just det är så spännande, att det inte finns ngn jättefavorit denna deltävling. Det bäddar för överraskningar :D

Det är iofs kul när det inte är glasklart vilka som går vidare. (Dock utgår jag helt cyniskt från att Andreas*2 går vidare.) I det här fallet är det mest så att de tre artister jag känner till är jag inte road av. De fyra jag inte känner till verkade tråkiga. Så jag är inte så nyfiken inför helgen :p

1. Joik i MF? Ja varför inte? Sticker ju garanterat ut iaf och han blev ju populär iom Talang. Colombian som är uppvuxen i en samisk by, bara det är ju jättespännande tycker jag :)
En sameby är en ekonomisk förening, inte en "by". :p Men han kanske är uppvuxen i en by med enbart samer.

En sameby är en ekonomisk förening, inte en "by". :p Men han kanske är uppvuxen i en by med enbart samer.
Ok stod att han var upp uppvuxen i "Mittådalens sameby" så kortade ner det till sameby bara. Trodde det var en plats, läste inte på mer än så :)

Eller samisk by skrev jag visst.

1. 1. ”Insomnia” – Ellen Benediktson
  2. 2. ”För din skull” – Kalle Johansson
  3. 3. ”Bring Out the Fire” – Andreas Weise
  4. 4. ”Living to Die” – Andreas Johnson
  5. 5. ”Don't Stop” – Isa
  6. 6. ”I See You” – Kristin Amparo
  7. 7. ”Jag är fri (Manne Leam Frijje)” – Jon Henrik Fjällgren
Jag tror på att Andreas Johnson och Jon Henrik Fjällgren går till final!

1. 1. ”Insomnia” – Ellen Benediktson påminner om lorens vinnar låt, men helt ok
  2. 2. ”För din skull” – Kalle Johansson nja inget för mig
  3. 3. ”Bring Out the Fire” – Andreas Weise tror han skulle varit bättre som programledare för programmet.
  4. 4. ”Living to Die” – Andreas Johnson bäst
  5. 5. ”Don't Stop” – Isa helt ok
  6. 6. ”I See You” – Kristin Amparo nja
  7. 7. ”Jag är fri (Manne Leam Frijje)” – Jon Henrik Fjällgren lite spännade, har fått massor av "likes" på fb

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 855
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 293
Senast: Lingon
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 713
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 967
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar