Melodifestivalen 2014 - låtarna presenteras!

voltis

Trådstartare
Jaaa faktiskt så drar det hela igång redan idag, uppladdningen till Melodifestivalen 2014!

:banana::banana:

Idag kl 9:50 börjar de presentationen av försa halvan av deltagarna!
Resterande halva presenteras samma tid på torsdag!

Jag kommer att uppdatera er här när alla dagens artister är presenterade, då jag tyvärr inte hinner följa det hela live :(

Men nu så här en stund innan: har ni några önskemål om artister? Eller vilka tror ni vi kommer att få se??

-----------------------------

Jag har en känsla av att vi kommer återse Erik Saade i festivalen.
Även Oscar Zia känns "het" för en plats. Och när vi ändå är inne på unga pojkar så varför inte Yohio och Anton Ewald igen?

Det finns en lista som aftonbladet släppt med artister som dom säger sig vara helt klara för MF. Varför de skulle släppa den i förhand vet jag inte, men om den stämmer så är flera från min gissning med iaf ;)

Et rykte säger att Alcazar ska vara med, vore ju helskoj! Gillat deras låtar innan, starkt! Dock har det gått några år nu, så vi får väl se!

Och... blir det en MF med eller utan Sean Banan i år???
Dottern blir iaf glad om han är med igen :p

Sv: Melodifestivalen 2014 - låtarna presenteras!

Jaaa faktiskt så drar det hela igång redan idag, uppladdningen till Melodifestivalen 2014!

:banana::banana:

Idag kl 9:50 börjar de presentationen av försa halvan av deltagarna!
Resterande halva presenteras samma tid på torsdag!

Jag kommer att uppdatera er här när alla dagens artister är presenterade, då jag tyvärr inte hinner följa det hela live :(

Men nu så här en stund innan: har ni några önskemål om artister? Eller vilka tror ni vi kommer att få se??

-----------------------------

Jag har en känsla av att vi kommer återse Erik Saade i festivalen.
Även Oscar Zia känns "het" för en plats. Och när vi ändå är inne på unga pojkar så varför inte Yohio och Anton Ewald igen?

Det finns en lista som aftonbladet släppt med artister som dom säger sig vara helt klara för MF. Varför de skulle släppa den i förhand vet jag inte, men om den stämmer så är flera från min gissning med iaf ;)

Et rykte säger att Alcazar ska vara med, vore ju helskoj! Gillat deras låtar innan, starkt! Dock har det gått några år nu, så vi får väl se!

Och... blir det en MF med eller utan Sean Banan i år???
Dottern blir iaf glad om han är med igen :p
Verkligen ett dåligt startfält, mediokert :meh:. Skulle vara The Refreshments då :).........resten kan vi vara utan

Då är artisterna för deltävling 1 och 2 presenterade! Och låtarna är som följer:

Deltävling 1: Malmö 1/2

• Aleo
Artist: Mahan Moin
Låtskrivare: Mahan Moin, Anderz Wrethov

• Bedroom
Artist: Alvaro Estrella
Låtskrivare: Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren

• Bröder
Artist: Linus Svenning
Låtskrivare: Fredrik Kempe

• Bygdens son
Artist: Sylvester Schlegel
Låtskrivare: Sylvester Schlegel

• Casanova
Artist: Elisa Lindström
Låtskrivare: Ingela ”Pling” Forsman, Bobby Ljunggren, Jimmy Jansson

• Songbird
Artist: Ellen Benediktson
Låtskrivare: Sharon Vaughn, Johan Fransson, Tim Larsson, Tobias Lundgren

• Survivor
Artist: Helena Paparizou
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Karl-Ola Kjellholm, Sharon Vaughn

• To the End
Artist: YOHIO
Låtskrivare: Andreas Johnson, Johan Lyander, Peter Kvint, YOHIO
Deltävling 2, Linköping 8/2

• Efter solsken
Artist: Panetoz
Låtskrivare: Johan Hirvi, Mats Lie Skåre, Nebeyu Baheru, Njol Badjie, Pa Modou Badjie

• Glow
Artist: Manda
Låtskrivare: Joy Deb, Linnéa Deb, Melanie Wehbe, Charlie Mason

• I Am Somebody
Artist: Pink Pistols
Låtskrivare: Joakim Törnqvist, Nestor Geli, Per Ivar Hed, Susie Päivärinta, Tord Bäckström

• Love Trigger
Artist: JEM
Låtskrivare: Thomas G:son, Peter Boström, Julimar ”J-Son” Santos

• När änglarna går hem
Artist: Martin Stenmarck
Låtskrivare: Andreas Öhrn, Alexander Bard, Martin Stenmarck, Peter Boström

• Set Yourself Free
Artist: Little Great Things
Låtskrivare: Charlie Grönvall, Cristoffer Wernqvist, Felix Grönvall, Adam Dahlström

• Hallelujah
Artist: The Refreshments*
Låtskrivare: Joakim Arnell

• Undo
Artist: Sanna Nielsen
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger, Hamed "K-One” Pirouzpanah

Hinner inte kommentera alla just nu, mer än att det var många namn jag inte kände igen! Och till det ett par namn som är rätt stora i dessa sammanhang: Sanna Nielsen (hon ger sig inte!), Helena P (redan vunnit ESC) och Yohio (fick många fans senast).

Inga som jag kände direkt WOW för i första anblicken, men ska kolla igenom artisterna igen om ett tag och göra en djupare analys :D
Och ser fram emot att se vilka de övriga artisterna är på torsdag!

Och i dag presenterades artisterna i de två sista omgångarna! Och de är som följer:

Deltävling 3, Göteborg 15/2

• All We Are
Artist: State of Drama
Låtskrivare: Göran Werner, Sanken Sandqvist, Emil Gullhamn, Sebastian Hallifax

• Around the World
Artist: dr. alban & Jessica Folcker
Låtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl-Ola Kjellholm

• Burning Alive
Artist: Shirley Clamp
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda, Sharon Vaughn, Henrik Wikström

• Busy Doin’ Nothin’
Artist: Ace Wilder
Låtskrivare: Ace Wilder, Joy Deb, Linnéa Deb

• Echo
Artist: Outtrigger
Låtskrivare: Joy Deb, Linnéa Deb, Anton Malmberg Hård Af Segerstad, Outtrigger Kontaktperson:

• En enkel sång
Artist: CajsaStina Åkerström
Låtskrivare: CajsaStina Åkerström

• Red
Artist: EKO
Låtskrivare: Linnéa Deb, Joy Deb, Anna Lidman, Hannes Lundberg, Michael Ottosson

• Yes We Can
Artist: Oscar Zia

Deltävling 4, Örnsköldsvik 22/2

• Blame It On The Disco
Artist: Alcazar

• En himmelsk sång
Artist: Ellinore Holmer
Låtskrivare: Ellinore Holmer, Vanna Rosenberg, Åsa Schmalenbach, Josefina Sanner, Henrik Wikström, Amir Aly

• Fight Me If You Dare
Artist: I.D.A
Låtskrivare: Albin Nicklasson, Nicklas Laine, Louise Frick Sveen

• Hela natten
Artist: Josef Johansson
Låtskrivare: Peter Boström, Thomas G:son, Josef Johansson, Peo Thyrén

• Hollow
Artist: Janet Leon
Låtskrivare: Karl-Ola Kjellholm, Jimmy Jansson, Louise Winter

• Natural
Artist: Anton Ewald
Låtskrivare: John Lundvik

• Raise Your Hands
Artist: Ammotrack
Låtskrivare: Jari Kujansuu, Thomas Johansson, Calle Kindbom, Mikael de Bruin

• Ta mig
Artist: Linda Bengtzing
Låtskrivare: Nicke Borg, Jojo Borg Larsson

Så nu är alla artister och låtar presenterade! Vad tycks??

Spontant: härligt med Alcazar! Fortfarande bitter då de ej vann med "Not a sinner...." :D

Var tvungen att googla för att veta vem det är hehe. Vet faktiskt inte vad jag ska tro om låten eller artisten faktiskt. Svenskt kan ju vara fantastisk, samtidigt som det lätt floppar.

Var tvungen att googla för att veta vem det är hehe. Vet faktiskt inte vad jag ska tro om låten eller artisten faktiskt. Svenskt kan ju vara fantastisk, samtidigt som det lätt floppar.

Hehe.

Sylle är helt underbar även som människa - omtänksam och känslosam - genommusikalisk och kan spela vilket instrument som helst. Han har en fin sångröst (andra bästa i hans tidigare band, efter keyboardisten Jens) och skriver underfundiga, kloka, roliga, kluriga texter.
Jag tror inte han går särskilt långt i det här sammanhanget men det ska bli jättekul att se och höra honom.

Ska börja bena lite nu, vi börjar med deltävling 1:

Här känns de stora namnen Helena P och Yohio som storfavoriter på förhand. Yohio blev ju populär i förra MF och Helena har ju vunnit hela ESC och tror många skulle gilla om hon vann åt oss svenskar denna gången ;)

Och jag måste faktiskt erkänna att inga av de övriga namnen klingar bekant.
Så var tvungen att googla :p

Mahan Moin - kom trea tydligen persiska Idol och är stor i bla Iran, dock okänd här i sverige. Rätt spännande på så sätt!

Alvaro Estrella - bakgrundsångare och dansare åt bla Erik Saade, Danny Saucedo, Darin och även i Azerbijans senaste bidrad i ESC! Gör det hela lite intressantare än jag trodde innan.

Linus Svenning - kändes ointressant först, sen lite intressant när jag läste hans bakgrund. Kollade lite Youtube klipp och han verkar ha talang. Men ngt irriterade mig lite, om det var minspelet eller vad vet jag inte? Får se!

Sylvester Schlegel
- CillaW kan nog berätta mer ;) Tidigare med i The Ark i alla fall. Känns inte så spännande för mig just nu, men man vet aldrig hehe.

Elisa Lindström - dansbandssångerska, känns väldigt ointressant på förhand. Varit med i lilla melodifestivalen 2005.

Ellen Benediktson - går på musikskola och var stand in för frankrike förra året vid repetitionerna i ESC, då Christer B upptäckte henne. Känns som ngn man bara glömmer bort?

Det var det! Bidragen i första deltävlingen. Blev det ngt klarare för er? :D
Vi tar resten senare!

Liknande trådar

Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
882
Senast: MayGrace
·
Äldre Ni har väl inte fått nog redan?? Två deltävlingar avklarade, troligen har vi ännu ej hittat vår vinnare, så varför inte köra igång...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
7 116
Senast: tanten
·
Äldre Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
13 503
Senast: voltis
·
Äldre Javisst, på lördag är det då äntligen dags för den stora finalen i melodifestivalen 2014! :banana::banana::banana: Vi kan nog...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
12 257
Senast: Ulrika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar