Kronisk magkatarr är vanligt. Sen kan de ju bli stressade av att gå runt och ha ont i magen.
Att pudlar äter dåligt är allmänt känt och jag tror att betydligt mer skulle behöva göras inom rasen, att tolka det som normalt för pudlar är fel (jag säger inte att alla gör det men att det absolut finns uppfödare och ägare som tycker att det är normalt att pudlar är så).
Jag har sett insidan av många pudelmagsäckar och det är inte alltid en vacker syn.
Ja det är inte normalt
Jag har själv aldrig haft en pudel som ätit dåligt utan min äter och har ätit med god aptit inte haft känsliga magar eller allergier.
Man får köpa från bra uppfödare som inte normaliserar problem, och det gäller ju inom alla raser.
Kan rekommendera veterinär Molins föreläsning "det finns inga känsliga magar" på just temat kroniska magproblem där hon ju då hävdar att magproblem faktiskt beror på någonting annat än "känslig mage" eller "dålig aptit". Hon menar att det är alltför normaliserat och att man i många fler fall borde göra en riktig utredning. Hon har för övrigt själv mellanpudlar