Mellanpudel

Jag lägger till fler frågor! :)

Är det något särskilt man ska vara obs på? Mentalitet? Hussen till mellanpudeln vi träffade igår sa att uppfödaren till hans pudel menade att det fanns en del rädslor hos mellanpudel.

Jag tyckte att G och pudeln fann varandra väldigt bra. Jag var särskilt imponerad över hur bra pudeln uppmärksammade G:s väldigt subtila signaler. Det är sällan andra än vinthundar som gör det, utan den hade ett väldigt mjukt och fint kroppsspråk som G uppskattade. Men det kanske var helt personbundet.
Ja patella och HD samt magproblem när det gäller mellanpudel.

okej jag känner MÅNGA pudlar och har aldrig kommit i kontakt med någon som haft allergi nämligen.
Känsliga magar däremot förekommer men allergi är inget utbrett problem i rasen pudel.
Jag skulle definitivt säga att magproblem är utbrett inom rasen, tyvärr. Jag hade varit mest noggrann med det plus patellalux.

okej jag känner MÅNGA pudlar och har aldrig kommit i kontakt med någon som haft allergi nämligen.
Känsliga magar däremot förekommer men allergi är inget utbrett problem i rasen pudel.
Nu är jag nog skadad och har en skev bild iom mitt yrke men jag har träffat många pudlar med allergier som yttrar sig på olika sätt. Förutom de jag träffar på jobbet är min födoämnesallergisk (visar sig som "känslig mage"), kompisens är allergisk osv. Som sagt, jag menade inte att de skulle vara mycket värre än andra raser, men allergier är vanligt överlag och det är bra att vara medveten om hur det kan yttra sig så att man inte bara tror att hunden har problem med öronen/magen/whatever och så är den kanske egentligen allergisk...

Jag mar två mellanpudlar i min närhet, ej släkt med varandra, verkar pigga och alerta och båda gillar att träna, men jäklar vad mycket jakt båda har i sig, dom går inte att ha lösa.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 425
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 538
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Vill ha hund inom ett år! Och är så otroligt valpsugen! Dreglar efter varje hund jag ser på gatorna.. Men har beslutsångest gällande...
Svar
14
· Visningar
1 936
Senast: Lejonelle
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare... 2
Svar
20
· Visningar
4 572
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka