Mellanfrys

Sv: Mellanfrys

Lilla grå är MYCKET trevlig, social och glad.

Att hon har låg skalltröskel och för tillfället skäller på (nästan) allt som rörs hör väl till charmen, eller hur? :angel:

Tror inte hon blir hård på skallet när hon jagas in i alla fall :D

Så där ja... Nu är fröken anmäld till valpklassen i Åsele 29/3 och det ska bli mycket intressant att se vad det ger för resultat. Ffa i fråga om färgen för jag har både fått höra att hon har kanonbra färg och att hon är för djupt röd :rofl:

Personligen anser jag att hon är av den korrekta röda färgen, men vet att rasen överlag blivit blaskigare i färgerna och det är väl lite det som gör att hon sticker ut lite med sin djupa färg.

tsss inte är hon för röd inte.... hon är som en bal på slottet, alldeles alldeles uuuunderbar:love:

Nja.. Från att ha varit röda, så är det mer blaskigt nu och det normala är liknande färg som orginalfrysen, dvs åt det gulröda hållet.

Fast jag gillar ju de här riktigt röda finsk spetsarna jag och jagar hon bra så.. ;)

Västgötaspets?
Kompakt kropp och stubbsvans.

090301-dc-9.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 077
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 473
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka