Melatonin is da shit. Helt fantastiskt för min son, han somnar och sover vilket aldrig hänt förr. Jag har dock inte provat det själv men jag tänker att man ger det ju till barn. Prova du.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Melatonin ska inte blandas med alkohol. Det kan förstärka effekten av båda.Jag är i Grekland och har därför kunnat köpa melatonin receptfritt, skulle gärna vilja höra lite erfarenheter. (Jag har läst i fass, det är alltså era upplevelser jag är ute efter)
Har ni fått biverkningar, isåfall vilka? Någon som märkt någon påverkan på migrän? Funkar det med alkohol? (Här i Grekland dricker jag vin till middag varje kväll, hoppas att det inte ska vara någon fara).
Jag håller tummarna att du får sova Jag har inte provat att kombinera med alkohol själv utan går på vad det står om melatonin och att det inte bör kombineras med alkohol. Dock mindes jag fel. Alkohol minskar effekten av melatonin inte ökar. Ber om ursäkt för detta!
Jag har sovit TUNGT! Vaknade några gånger men somnade om igen.
Bra start alltså! (Trots att jag druckit vin. )
Man kan ju bli trött av alkohol, så det går kanske lite på ett ut i praktiken?Jag håller tummarna att du får sova Jag har inte provat att kombinera med alkohol själv utan går på vad det står om melatonin och att det inte bör kombineras med alkohol. Dock mindes jag fel. Alkohol minskar effekten av melatonin inte ökar. Ber om ursäkt för detta!
Ja det var nog så min hjärna resonerade när jag tänkte att de förstärkte varandra.Man kan ju bli trött av alkohol, så det går kanske lite på ett ut i praktiken?
Är det svårt att få melatonin utskrivet? Jag har käkat Stilnoct 5 dagar i veckan i snart ett år och känner att jag är fast i beroendet och skulle vilja försöka hitta något annat. kan melatonin vara åt att prova? Histaminer gör mig totalt lamslagen dagen efter så det är omöjligt. Stilnoct gör att jag sover hela nätterna och kan jobba. Utan sover jag inget alls på hela nätterna. men det är så hemskt att vara fast i detta beroende som börjar arta sig.
Ja det borde ju vara lättare att få känns det som. Konstigt bara att läkarna aldrig ens tagit upp Melatonin när vi pratat om mina sömnproblem i ett år nu och försökt lösa medicinering.Det borde vara lättare att få melatonin utskrivet än Stilnoct då det är mycket snällare. Hör med din läkare om du kan få testa
Jag tror att om du ska prova melatonin så måste du först bli "ren" från Stiltnoct. Alltså att du har en karenstid där kroppen vänjer sig att vara utan den. För du kommer förmodligen att få en motreaktion om du inte tar den att det blir extra svårt att sova, och den effekten i sig kan omintetgöra att du har nytta av melatonin, alltså får du inte riktigt veta hur den funkar för dig.Ja det borde ju vara lättare att få känns det som. Konstigt bara att läkarna aldrig ens tagit upp Melatonin när vi pratat om mina sömnproblem i ett år nu och försökt lösa medicinering.
Ni som har kraftiga sömnstörningar - har ni kunnat byta ut tyngre medicin mot Melatonin?
Hur tänker ni framöver ang sömnproblemen? Om man inte kan lösa dom tillräckligt bra själv med att förändra faktorer - har ni accepterat att behöva ta sömntabletter/insomningstabletter för en lång framtid eller hur tänker ni?
Just Stilnoct och Imovane rekommenderas ju inte för långtidsanvändning men vad gör man när inget annat funkar? Jag klarar inte av att jobba utan att sova så man sitter som i en rävsax.
okej. Varför blir det extra svårt att sova med båda i kroppen? Jag tar Valdoxan nu sedan några månader tillbaka och den ska väl hjälpa kroppens egna melatonin och ställa till rätta dygnsrytmen. Men jag klarar min inte på Valdoxan så det blir nu att jag tar båda. Mina läkare känns inte direkt så engagerade att lösa grundproblemet utan skriver bara ut mer och mer tyngre mediciner fast jag ber om hjälp att få KBT och liknande.Jag tror att om du ska prova melatonin så måste du först bli "ren" från Stiltnoct. Alltså att du har en karenstid där kroppen vänjer sig att vara utan den. För du kommer förmodligen att få en motreaktion om du inte tar den att det blir extra svårt att sova, och den effekten i sig kan omintetgöra att du har nytta av melatonin, alltså får du inte riktigt veta hur den funkar för dig.
Inte riktigt nöjd meningsbyggnaden där men hoppas du förstår vad jag menar