Sömnmedel räknar iaf jag som psykmediciner men det kanske inte alla gör. Jag tycker att sömnproblem är psykiskt.
O_o Själv har jag en sömnstörning som lite förenklat innebär att min kropp inte tillverkar det fysiska hormonet melatonin när den ska. Men du kan ju meddela läkarna och forskarkåren att du tycker att sömnproblem är psykiskt.

O_o Själv har jag en sömnstörning som lite förenklat innebär att min kropp inte tillverkar det fysiska hormonet melatonin när den ska. Men du kan ju meddela läkarna och forskarkåren att du tycker att sömnproblem är psykiskt.
Jag har också en sömnstörning. Genomgripande sömnstörning tror jag det står i journalen. Fast det är ju inte någon som mätt halten melatonin i mig.
Sov bättre när jag var yngre.

Jag har också en sömnstörning. Genomgripande sömnstörning tror jag det står i journalen. Fast det är ju inte någon som mätt halten melatonin i mig.
Sov bättre när jag var yngre.
Det betyder inte att sömnproblem i sig är något psykiskt. Att påstå det är att göra oss sömnstörda en björntjänst med tanke på alla de fördomar och det stigma som redan finns. Och så är det ett rent faktafel, förstås.

Vet inte om det skrivits i tråden förut men jag fick problem med levervärdena efter flera års användning av melatonin. Är nykterist och äter inga andra mediciner så efter en del detektivarbete hittades orsaken. Efter jag slutat använda det så är mina levervärden bra igen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 116
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
515
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 543
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
55 062
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar