A

AnonymousLover

De som har följt mig några år här vet hur mycket skit jag har haft och att jag fortfarande går igenom en hel del.
Hur som så ska jag ju nu då flytta ihop med min älskling om ett par månader.
Allt har funkat helt jättebra med hans ex fram till... nu. :grin:
Pja. Förutom en gång när han tänkte ta med sig barnen och åka hit och träffa mig och mina barn, för det gick hon inte med på. Nu klagar hon på att barnen ska flytta ihop med folk de inte känner, så hon vill inte ha vecka/vecka som de har haft i 5 år. Hon tycker att pappan ska ha barnen bara vartannat veckoslut. :( Eftersom han är väldigt engagerad i sina barn och mån om att ha dem hos sig så är det förstås mindre skoj.
Kul när argumenten liksom krockar också. Min situation har inte medgett att jag har åkt iväg så mycket med barnen (har suttit fast 100 mil från älsklingen med en massa djur, gård och jobb och väldigt skralt med pengar), och när han ville komma hit med barnen och hälsa på ,så gick hon som sagt inte med på det...
Och nu plötsligt är argumentet emot vecka/vecka att vi inte har umgåtts och barnen inte känner varandra. Ehrrrmmm.
Själv är jag på gränsen till burnout och har stora problem med mitt eget ex + hans släkt och har stora skälvan över att vi ska få en massa problem med den här människan nu också.
Fasen också. Varför skulle hon också börja bråka nu då?
Skitjobbigt är det att allt går bra så länge inte det har med mig att göra. När nåt har med mig att göra skiter det sig totalt... Och tonen hon använder mot min blivande sambo är :eek: . Tur att det inte är jag som behöver höra det, för jag blir jätteledsen och upprörd över det.
Alltså varken jag eller sambo-to-be tycker att vecka/vecka systemet ska ändra. Särskilt inte som sambo-to-be bara flyttar några hundra meter och barnen alltså utan problem kan fortsätta i samma dagis o skola och avståndet till mamman verkligen inte ändrar mycket.
Jag undrar bara liksom WHAT??? :confused:

Sv: Meh...

Men spelar det någon roll vad sambons Ex anser om den saken? Har hon alls någon möjlighet att på egen hand ändra från vecka-vecka till varannan helg? Även om hon önskar ändra systemet (önskar hon verkligen det eller är det bara tomma hot?) så är det inte så bara att få ändrat något som fungerat i fem år och som barnen vant sig vid. Kanske det blir Ni som får ha barnen istället och hon som har dem varannan helg? ...

Sv: Meh...

Jag vet inte faktiskt. Och det är kanske det som gör att jag få flashbacks. Vriden kommunikation och vridet beteende + att jag inte förstår gör att jag blir panikslagen, för jag har haft så mycket sånt. Tänkte liksom att jag skulle flytta ifrån det...

Iofs så kan hon inte ändra på det bara så. Men hon tycks ju verkligen vilja göra det. När nu sambo-to-be inte är av samma åsikt, så kommer hon ju att behöva ta det till domstol om hon vill ha igenom det, antar jag. Känns lite onödigt nu 5 år efter separationen. :smirk:

Iofs så tänker sambo-to-be se till att få till samarbetssamtal på familjerätten. Tror att det kan vara bra.
Jag menar... jag skulle förstå om barnens pappa skulle byta ort, men han bor ju kvar några hundra meter därifrån...

Jag ser det som att exet gärna skulle vilja kontrollera oss allihop även efter att vi har flyttat ihop. Något som jag INTE kommer att gilla eller acceptera. Had my share, eller nåt.

Tycker bara att det är så jobbigt. :( Onödigt, liksom.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 772
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV