Sv: Medryttare, vad är rimligt att betala?
Har själv världens bästa medryttare, hon har varit hos mig i snart 3år, känner att jag behöver det, med barn och jobb och fam, det finns ju annat i livet än hästar, hon har fått rida 2-3ggr i veckan, på sommaren och vid lov så mkt hon velat, ridit lektion för tränare osv, haft helt fritt, eftersom jag nu flyttat in i vår tränares stall ska hon börja lägga 500 kr imån pga av att det kostar 5000 imån, men då ingår allt, hon behöver bara sadla o rida, det finns allt, bana, ridhus, skog och tränare, men då erbjöd jag att hon även får tävla honom om hon vill. Vi har funkat bra fr första stund, har samma tänk, och jag litar på henne till 100%, det viktigaste är att tänka på hur jag skulle vilja ha det om jag vore medryttare. Har sett skrämmande saker i olika stall jag stått i, folk som har flera medryttare som bet, bara för att få ihop till hyran, pratar skit o klagar på dom osv. Samtidigt är det viktigt att man får tag i en vettig medryttare, en som kommer när dom lovar, inte rider sönder hästen el miss sköter sig på annat sätt. Kemin ska funka på både häst och människor imellan.