Medryttare , Hur gör ni???

Sv: Medryttare , Hur gör ni???

Jag har aldrig haft något kontrakt eller betalat något när jag har varit medryttare, men då har jag haft stort ansvar. På mina dagar hade jag hästen som "min" och gjorde allt. Det ända jag betalade för var manege hyra och träningar.

Det kanske låter konstigt men jag skulle inte vilja ha mina bästa kompisar som medryttare på grund av att man nästan blir som en arbetsgivare och att jag har lite dåliga erfarenheter av skit snack bakom ryggen.

Tyvärr har jag inte några super tips förutom att de måste kännas bra.

Jag skulla inte vilja va medryttare på min bästa kompis häst, då jag tror det slutar i bråk. Erfarenheten jag har av att va medryttare på andras hästar är däremot goda och vi har aldrig behövt något kontrakt. Det viktiga är att man är ärliga och kan säga vad som behövs, för hästens bästa. Det är jag osäker på om man kan göra till sin bästa kompis. Tror dock ett kontrakt alltid kan vara bra. Lycka till

Jag har varit medryttare på många hästar och har aldrig haft ett skrivet kontrakt. O andra sidan har jag haft bra och tät kontakt med hästägaren så båda har vetat vad som gällt.

Har nu en häst på foder tillsammans med en annan tjej och vi har inget kontrakt med ägaren heller. Vi har muntligt bestämt att hon betalar veterinärvård och står för försäkringen, resten tar vi hand om. Hon har häst i samma stall så det går bra att fråga om man undrar över någonting och hon hjälper till med lektioner. Tycker det fungerar toppen!

Vill du skriva kontrakt, ta isf med sådant som du tycker är viktigt. Vad medryttaren får och inte får göra med hästen, vilken utrustning som ska användas, om det är ngt speciellt med hästen etc. Förklara för medryttaren att du vill ha kontrakt för båda eras skull så allting står svart på vitt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 810
Senast: SwedEmB
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 331
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
10 312
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma som jag aldrig ställts inför förut. Jag känner mig irriterad och förvirrad då det som är bäst för min häst...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 103
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar