mizzmaria

Trådstartare
Kan man anlita ett medium för att hitta försvunna djur? Min ena katt försvann för ca ett och ett halvt år sen och jag har haft uppe lappar och letat men utan resultat:cry:
Har väl egentligen insett att jag aldrig kommer få se henne igen, men så slog det mig häromdan att det finns ju folk som kan hitta försvunna nycklar mm och kanske då även djur? Finns det nån som hört talas eller varit med om det själv?

Sv: Medium...

Var det inte Millus som hade nån som hjälpte henne att hitta sin katt? Har för mig det iallfall... Hursomhelst hittade hon ju katten tillslut!

Japp, det var jag! Djurprataren beskrev vår gård ingående och sa att Månsan levde. Jag letade oavbrutet i 2,5 månad och precis när jag kände att jag gett upp så ringde telefonen och de hade hittat henne i Skåne 48 mil hemifrån! De hade sett hennes öronmärkning och därigenom hittat mig.

Det var många punkter som stämde med det djurprataren sa, förutom att hon inte var kvar på gården som hon trodde...Djurprataren visade på det huset hon försvann vid och min gamla hankatt satt vid det huset i 2,5 månad och väntade på sin kattflickvän. Månsan hade åkt med den hyresgästen som bodde där i hans flyttsläp så hennes försvinnande var starkt förknippat med det huset.

Det måste vara en hett eftertraktad tjänst att informeras om hur huset man bor i ser ut.

Min syster anlitade ett medium för att få reda på vart hennes katt tagit vägen när den försvann för några år sedan. Mediumet beklagade och sa att katten tyvärr tagits av räven.

Fyra dagar senare hittades katten i grannens övertäckte brunn - vid liv! Hade legat där nere i 10 dagar innan vi hittade honom.

Jag kan gissa hej vilt åt dig gratis. T ex "katten bor vid en väg".

Kul du...
Alltså jag är ju själv väldigt skeptisk till medium, men ville bara höra om det fanns nån som hade erfarenhet av det. Hade ju vatt jättebra om det fungerat:) Verkar ju vara lite si och så med det om man läser ovanstående inlägg...men tack ändå alla som svarat:bow:

Jag har hört om fall där det funkat, dock vet jag för litet för att kunna ge konkreta exempel. I ditt läge hade jag testat faktiskt. Sen är det ju en annan fråga vem man ska kontakta?

Vad det gäller synska personer så finns det nog både duktiga och mindre duktiga. Även en hel del som tror sig vara bättre än dom är (tänker inte på nån särskild, bara allmän uppfattning).

Den här typen av frågor blir lätt väldigt heta diskussionsämnen, det får du nog räkna med i tråden... Själv tror jag att det finns en del människor som verkligen är duktiga (även om även de bästa kan missta sig), men respekterar helt att det finns människor som inte tror ett dyft på att det finns synska människor.

Lycka till, hur du än gör! :)

Mvh Cissi

Man ska respektera alla yrkesgrupper.

Ts: Jag hade nog försökt med det, mina bebisar är det viktigaste i mitt liv. och jag hade varit försökt allt!

Du har väl ingen anning om det är sant eller inte?
Du vill inte tro och har bestämt dej för att låte bli, fine. Men man klankar inte ner på nåt bara för man inte vet själv.

(är dålig på att uttrycka mej, precis vaknat)

Den djurprataren som jag kontaktade hjälpte mig helt utan att ta betalt. Hon ringde upp mig flera gånger under flera veckors tid så fort hon kände en vibration från Månsan. Jag kände lika starkt som djurprataren att Månsan levde och var nästan besatt av att hitta henne!

Men man ska aldrig vara för snabb att döma.
Att kalla dom oserösa osv leder bara till ilska på forumet.
Såna åsikter kan man hålla för sej själv tycker jag.

Men man ska aldrig vara för snabb att döma.
Att kalla dom oserösa osv leder bara till ilska på forumet.
Såna åsikter kan man hålla för sej själv tycker jag.
Ett forum är väl till för att uttrycka sina åsikter? Alla har vi väl olika erfarenheter av saker o ting.
Tycker man att många är oseriösa i en yrkesgrupp så tycker man det, medans någon annan tycker tvärt om.
Alla tycker inte lika så är livet, men man behöver inte bli osams för det.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka