Medeltidsgrupp i Västerbotten?

W

Weine

Är det någon som är intresserad av att vara med och dra igång en? Eller finns det redan någon?

Medeltids- och lajvgrupper finns det gott om i Umeå, men det verkar vara dåligt med tornerspelsgrupper?

Det vore kul om det finns fler intresserade!

det finns två stora medeltidsföreningar i Umeå.
Det finns plats för en tornerspelsfalang inom SKA Uma, vilket har försökts några gånger.
Men antalet ridintresserade har varit för få

Det vore definitivt något att satsa på dock!

Man borde dra ihop lite folk och prova på... Det skulle vara ruskigt kul!

Mig veterligen finns det ingen ren tornerspelsgrupp i Umeå eller dess närhet och jag tror att marknaden finns så det är klart värt ett försök :)

Jepp! Det borde ju finnas fler tokstollar än mig... :D

Min stackars häst skulle nog dö av förskräckelse, tror jag.

Vore kul om det blev nåt! Själv var jag Marsk (rustningstränare) för SKA Uma någonstans -92 till -95, å skulle hemskt gärna damma av rustningen på hästryggen, så jag är med å provar. Kanske mest intresserad av svärdskamp till häst. Rottingsvärd a´la SCA har jag provat lite.
Förr ökand som Rurik Jaerve fra Thulunge

Är jag kvar till hösten (tveksamt) så vill jag definitivt vara med!! Det hade varit skitkul!

Ska du flytta? Ju fler som är intresserade dess bättre, så det vore kul om du var kvar!

Vet inte än. Får reda på det inom en vecka eller två. Får skriva här så fort jag får reda på det.

Det låter som en mycket bra idé! Jag är gärna med och drar igång nåt om tid och pengar finns (för min del alltså :)).

Jag är åker nu snart och är borta i ett halvår. Efter det så återstår det att se vad som händer. Om jag kommer upp hit ellr blir kvar söderut vet jag inte...och det lär jag tyvärr inte veta förrän mitt i vintern.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 475
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 270
Senast: Derivata
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.