1. Det är INTE okej att vara otrevlig mot serveicepersonal, alltså ärligt, jag skiter fullständigt i att du känner dig överlägsen. Det är mitt jobb att le mot dig oavsett hur du beter dig, sluta utnyttja det. Jag vet om att jag har ett skitjobb. Sluta gnugga det i ansiktet på mig eller så gnuggar jag din mat någon annanstans!!
2. Om nånting stänger klockan 20, så betyder det inte att du ska se det som en utmaning att hinna dit precis minuterna innan. Planera ditt liv, du är så välkommen aningen tidigare. Alltså seriöst, VEM kommer på att man är hungrig/godissugen/måste ha aftonbladet precis TVÅ minuter innan stängning och så kör man som en biltjuv för att hinna precis innan jag sätter nyckeln i låset, slita upp dörren och bara NU HADE JAG TUR!! Hade det inte varit trevligare för en själv också att blicka på klockan någon gång mellan sex och åtta och bara "Jahapp, kanske jag vill ha något ikväll eller?". Jag kommer aldrig att förstå den sporten. (Och för den delen har jag börjat låsa klockan 19:59 istället, för mitt eget förstånds bevarande. Det finns ingen som hinner både in och betala på EN minut.)