Meddelande till allmänheten

Jag vill bara säga - gör det inte! Rulla till lämplig plats på fälgen Alt ring bärgare. Jag passerade på motorvägen strax efter att en lastbil svept med sig en däckbytande familjefar. Det var otäckt. Det händer ett par sådana olyckor om året. Det är inte värt risken.

Byt inte däck ut mot vägen! Nånsin!
Nu var ju inte jag den som körde, och föraren är som den är. Jag hade ställt bilen på ett annat sätt där jag hade kunnat byta utan risk.

Vet inte om det här har kommit upp, men heldragna linjer i vägen betyder att en inte får köra om. Gäller även om du har en hästtransport framför dig.
Dessutom är det faktiskt olagligt för mig att köra mitt hästsläp i mer än 80km/h. Och jag tänker inte bryta mot lagen oavsett om du tutar och blinkar med helljusen.
ARGH!!!!!!!!!!!!

När du ska tanka. Välj den automat längst bort och inte den som står närmast. Det fiffiga är att då kan fler tanka samtidigt och det går fortare :up:

Om du ska handla en massa efter tankningen. Var vänlig flytta på fordonet innan du går in i butiken.

Det heter INTE magnetröntgen!
Felaktig benämning som även viss sjukvårdspersonal använder men det är feeeeeel och det stör mig varenda gång någon säger/skriver så! :mad:
MRT står för MagnetResonansTomografi(sk undersökning)förkortas även MR. Och är en undersökning med magnetkamera. Alltså INTE en röntgren.

När du ska tanka. Välj den automat längst bort och inte den som står närmast. Det fiffiga är att då kan fler tanka samtidigt och det går fortare :up:

Om du ska handla en massa efter tankningen. Var vänlig flytta på fordonet innan du går in i butiken.

Och då svarar jag att:
Nej, helst inte om det är en pump där du betalar i butiken.
Då får du gärna fråga/säga till i butiken att du flyttar bilen innan du gör det. Det är inte alltid lätt för mig att veta om du flyttar för att komma in igen, eller om du faktiskt smiter från notan!

Och då svarar jag att:
Nej, helst inte om det är en pump där du betalar i butiken.
Då får du gärna fråga/säga till i butiken att du flyttar bilen innan du gör det. Det är inte alltid lätt för mig att veta om du flyttar för att komma in igen, eller om du faktiskt smiter från notan!

Man bör ju inte köra "ur bild" från erat fönster :)

Om du möter en person som går med vit käpp, vilket betyder att den ser väldigt lite eller ingenting alls, så kommer den personen inte se dig och flytta på sig utan vill du undvika krock är det bra om DU tar ett kliv åt sidan istället :up:

Vill du gå förbi en person (seende eller inte seende) bakifrån så be den hellre att flytta på sig än att ramma den i hälsenorna med din barnvagn/kundvagn. Det är nämligen inte särdeles skönt för personen...;)

Om du möter en person som går med vit käpp, vilket betyder att den ser väldigt lite eller ingenting alls, så kommer den personen inte se dig och flytta på sig utan vill du undvika krock är det bra om DU tar ett kliv åt sidan istället :up:

Vill du gå förbi en person (seende eller inte seende) bakifrån så be den hellre att flytta på sig än att ramma den i hälsenorna med din barnvagn/kundvagn. Det är nämligen inte särdeles skönt för personen...;)

Jag önskar att idioten som kom på att ha små shoppingvagnar för barn får tillbringa livet efter detta med att få sina hälsenor påkörda av sagda infernaliska vagn :rage:

Till föräldrar: Nej, jag är inte intresserad av att bli rammad av ditt barn, jag tycker inte det är trevligt och jag kommer inte att hålla tyst om det (givetvis säger jag inte till barnet utan föräldern). Blir du som förälder sur är det inte mitt problem, håll ordning på din avkomma istället.

Jag önskar att idioten som kom på att ha små shoppingvagnar för barn får tillbringa livet efter detta med att få sina hälsenor påkörda av sagda infernaliska vagn :rage:

Till föräldrar: Nej, jag är inte intresserad av att bli rammad av ditt barn, jag tycker inte det är trevligt och jag kommer inte att hålla tyst om det (givetvis säger jag inte till barnet utan föräldern). Blir du som förälder sur är det inte mitt problem, håll ordning på din avkomma istället.
Jag älskar de små kundvagnarna som har en lång flagga med handtag på! Då blir ungen nöjd och jag kan hålla koll ändå :up:

Jag älskar de små kundvagnarna som har en lång flagga med handtag på! Då blir ungen nöjd och jag kan hålla koll ändå :up:

Tyvärr, de flesta föräldrar har ändå inte koll. Det kräver ju att man faktiskt håller i handtaget...

Jag klarar mig ju någorlunda om jag blir påkörd men såg en stackars äldre tant nästan bli rammad från sidan en gång (även om tanten inte hade vält kan det ge fula bensår på de som är äldre för att inte snacka om hur ont det gör om de redan har bensår). Jag högg helt sonika tag i handtaget (ingen förälder i närheten). Tanten såg livrädd ut. Jag lyckades hålla mig (inte barnets fel att det hade en idiot till förälder) och sa bara lugnt att man måste vara försiktig. Vi ska inte gå in på vad jag ville säga.

Någon som också är trött på samma uppfinning

Du.... vi andra är inte sådärvärst intresserade av att lyssna på det du avhandlar med din fru/man/kompis/barn/chef osv. SNACKA INTE HÖGT i mobilen överallt. Helst inte alls. I alla fall inte i bussen, tågvagnen eller på fiket.:rage:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
782
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
2 333
Senast: Ainon
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 164
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter