canine
Trådstartare
En fråga till er som läst de nya gymnasiekurserna i matte. Jag håller på att läsa in Matte 3 nu på komvux och är framme vid kap 3 av totalt 4. Jag läser just nu matte 3b men då det enda som skiljer kurserna åt är det sista kapitlet så det finns en chans att byta till c om man vill inför kap.4.
Jag har sett att det är mer geometri i 3c kursens sista kapitel vilket jag tycker är roligt så är därför inne på att byta. Men till min fråga är c-kurserna generellt svårare än b? vad jag själv kunnat se på kapitlena tycker jag nästan att b-kursens innehåll ser jobbigare ut.?
Anledningen till att jag valde b är för att jag trodde det var enklare och för att jag är fd. samhällare men har läst enligt den "gamla" gymnasiekurserna, alltså A och B så eg. spelar det ingen roll.
Tacksam för lite guidning
/ från en gammal en som gick i gymnasiet innan dessa kurser ändrades om
Jag har sett att det är mer geometri i 3c kursens sista kapitel vilket jag tycker är roligt så är därför inne på att byta. Men till min fråga är c-kurserna generellt svårare än b? vad jag själv kunnat se på kapitlena tycker jag nästan att b-kursens innehåll ser jobbigare ut.?
Anledningen till att jag valde b är för att jag trodde det var enklare och för att jag är fd. samhällare men har läst enligt den "gamla" gymnasiekurserna, alltså A och B så eg. spelar det ingen roll.
Tacksam för lite guidning
/ från en gammal en som gick i gymnasiet innan dessa kurser ändrades om