Maträtt att ta med på knytkalas.

Tonto

Trådstartare
Vi ska fira midsommar med en massa folk, alla ska ta med sig offergåva till middagsbordet - dvs någon slags maträtt, behöver inte räcka till alla, men gärna ett gäng portioner.

Känner att jag har noll inspiration och undrar vad ni hade gjort för något? Vad är eran favoritgrej att ta med er på liknande tillställning? :D

Finns inga krav på vad det får/inte får vara, men pluspoäng ifrån min sida om det är glutenfritt!
 
Jag är ganska så bra på att göra röror och såser, så jag gör ofta tzatziki, hummus, persisk (tror jag det är) röra med gurka, mynta och yoghurt, fetaoströra, baba ganousch eller vad jag nu känner för. En annan favorit är att blanda philadelphia ost och creme fraiche. Platta till ovanpå, och bred ut rom, rödlök och gräslök. Gissar att det går att även göra veganskt genom att bara byta ut mot veganska produkter om det skulle önskas :)
 
Min paradgren är "cocktailköttbullar" som är extra små och som med fördel äts kalla. :D Helt enkelt pyttebullar som smaksätts med lite olika saker. Jag brukar alltid göra en sats med fetaost, vitlök och örter och en med soltorkade tomater, eventuellt rostad paprika och lite chili... kanske en med enbär och lingon eller med vildsvamp. Lite så! :) Går ju lätt att göra en vegetarisk sats också om man vill, och inga probem att använda glutenfria brödsmulor i smeten.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 891
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 627
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
45 885
Senast: Efwa
·
Hundavel & Ras På senaste tiden har jag mer och mer kommit på mig själv med att längta efter en hund. Jag är inte uppväxt med hundar och har ingen...
Svar
3
· Visningar
1 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp