Status
Stängd för vidare inlägg.

citron

Trådstartare
Har ni haft det när ni varit gravida?
Jag blir galen i apelsiner när jag är gravid eller har blivit varje gång.När jag väntade första hade jag också nojja på att tugga isbitar(gärna i apelsinjos).Jag verkligen hatar att tugga is.Andra graviditeten så mådde jag illa bara av tanken på makaroner.Annars så har den stora nojjan varit apelsiner i klyftor eller som jos spelade ingen roll bara jag fick mina apelsiner.
 
Sv: Matnojjor

Haha vad roligt! Sånt här är så roligt o läsa om! Har aldrig varit gravid, men följer gärna tråden då jag hoppas det är dags snart! =)
 
Sv: Matnojjor

Jag åt surt godis..riktigt surt.. skulle nog ha kunnat käka ren citronsyra faktiskt..Åt så jag fick blåsor i munnen.. helt hysteriskt..

Det som inte gick hem var matos.. fy fy fy..
 
Sv: Matnojjor

Var helsjuk alla tre graviditeter och kunde inte äta mer än något enstaka livsmedel, levde en graviditet på makaroner, isbergssallad och senapsdressing. Alla tre ggr har jag dock nojjat på filmjölk, jag drack fil direkt ur förpackningen, och jag som inte ens tycker om fil?
 
Sv: Matnojjor

1:a - kokt potatis och räkor... och senap - gillade inte senap innan dess och älskar stark söt senap fortfarande... och nu kommer jag ihåg - inlagda fefferonis - starka pepparfrukter och saltgurka... och jag klarade inte av att äta så mycket åt gången så jag åt lunch 2 ggr - hela kontoret gick upp i vikt när jag var gravid!!!! ochmaken han hade sympatinojjor - åt en hel burk bostongurka på kvällen framför TVn en kväll och brukade väcka mig vid 3-4 tiden på natten med en skål chokladpudding och 2 skedar ... kanske därför jag inte mådde illa första gången... :)

2:a - julskinka (med senap :D ) blev gravid i april/maj och var alltså hysteriskt sugen på julskinka ganska länge, skaldjur den här gången med... mådde illa andra gången men blodgrapefrukt och frysta hallon gick ner, precis som kall burkravioli, kalla fiskbullar på burk, kall kallops på burk och kalla köttbullar... (inget matos - inget illamående :idea: ) och det som bevisar att jag inte är som andra - från att aldrig ha druckit kaffe så blev jag helt tokig i kaffe och är det fortfarande...

och saltlakris - båda gångerna
 
Senast ändrad:
Sv: Matnojjor

Mjölk, iaf i början kunde mer eller mindre hinka i mig det från att inte dricka det alls. Efter ett tag sura saker typ yoghurt, fil odyl...och äppeljuice!
 
Sv: Matnojjor

Räkmackor!!!

Spydde oerhört mycket med de tre första barnen. (varenda dag i ca 20 veckor)
Med sista barnet spydde jag bara två gånger, men ack spy eller ej, räkmackor var ett måste. Är fortfarande förtjust i det.
 
Sv: Matnojjor

Jag hade halvnoja på tomater, men eftersom de ger mig ont i munnen så åt jag aldrig så mycket som jag velat.

Annars hade jag inte någon matnojja, dock hade jag problem i början. Mådde aldrig riktigt spyilla, däremot hade jag svårt att äta samma slags mat mer än en gång, så det var tvunget att gå minst ett par veckor mellan jag kunde äta samma sak och jag åt absolut inte mat som jag måste stå och laga till. Lukten av kokt kaffe var ett effektivt sätt att inte behöva äta något på flera timmar, luktade jätteäckligt. Och lukten av diskmedel kan ge mig äckliga flashbacks.

Jenny
 
Sv: Matnojjor

Jaa apelsiner minst tre kilo varje dag vid första graviditeten:love:
Andra gången fick jag dille på vanilj Waffers:love:
 
Sv: Matnojjor

jag har inte heller varit gravid men har juh hört vad mamma och hennes väninnor var galna i..

min mamma käkade spenat i alla former, mest spenatsoppa när hon väntade mig :D

och hennes väninna gick i flera veckor och suktade efter blomjord :eek: tills hon tillslut köpte en 5 kilossäck och åt upp :eek: :D
 
Sv: Matnojjor

Min mamma hade nojja på surrisar när hon var gravid med mig.

Hon hade någon annan nojja när hon var gravid med brorsan men det kommer jag inte ihåg.

kompisens mamma hade nojja på morrotar så hon var helt orange när hon kom ut från magen :D
 
Sv: Matnojjor

Mjölk!!! Drack uppemot två liter om dagen och finare bitar nötkött. De sista veckorna bälgade jag i mig citronvatten, utöver mjölken hihi.

Min största anti-noja var ägg, under hela graviditeten. Jag som älskar ägg och åt/äter många både före och efter! Klarade inte av lukten öht...framkallade kräkatacker bara av att se sambon äta ägg. Heltokigt!
 
Sv: Matnojjor

Inga direkta nojjor, men än aplesinjuice, sugn på saltlakits också men det är jag ofta även som icke gravid.

Har istället fått saker som jag INTE kan äta/dricka nu, bla tacos, coca cola och pistagenötter.

pemi
 
Sv: Matnojjor

Hade inte något jag var tvungen att äta, men jag fick illamående av lite allt möjligt.

Kaffelukt! Som annars luktar riktigt trevligt :smirk: (dricker dock inte)

Matos..

Klenätter.. FYY F**N va äckligt det luktade. Jobbar på bageri så ända sättet att komma undan var att be konditorn fritera dem när jag hade gått hem.. Och han var snäll & väntade...:bow:
Han vågade väl inte annat för hans flickvän hade precis fött barn så han var väl medveten om konsekvenserna annars:D

Godis & annat sött var superäckligt:eek:

Inte matnojja, men pojkvännen har fortfarande strikta order på vilka deodoranter han får använda:cool:
 
Sv: Matnojjor

När min mamma väntade mig så hade hon värst kalaspuff-begär :D
Haha, ni vet kalaspuffar.. Små sockriga puffar som man kan ha som flingor typ..

Det kanske är därför jag aldrig har tyckt om sånna? Jag fick nog helt enkelt nog av dom när jag låg i mammas mage :idea:
 
Sv: Matnojjor

Mitt moderskepp fick dille på mandariner när hon bar på mig och det verkar ha förts över. Jag kan vräka i mig hur många som helst. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 556
Senast: mily
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 915
Senast: Bapelsin
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 793
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp