Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh.. måste dvs hitta en lidlDe bästa matlådorna jag har haft var köpta på Lidl. Nu är de ett antal år, så nu börjar de ge upp. Men det uppfyllde alla dina önskemål (eller jag hade de i olika storlekar, men de flesta är i storlek "lagom") och till och med locken tål mikron, vilket är ovanligt. Så det kanske kan vara värt att kika om de har ibland, vet dock inte vad det var för märke eller så.
Var hittar man matlådor som uppfyller följande:
- Inte onödigt stora utan ska vara passande för en som inte äter jumbomål
- Ska tåla frysas in och maskindisk, mer än en gång
- Gärna tåla mikron med
Verkar som mina ger upp rätt fort eller blir skumma i plasten
SmartJag köper zip-bags och fryser in min mat i, då det tar mycket mindre plats - men är samtidigt lätt att öppna och försluta och finns i olika storlekar. Sedan har jag matlådor i glas som tål micro. Känns mycket fräschare än att använda plastlådor. Jag fryser in maten i påsarna och tar sedan ut en, lägger i lådan och tar med till jobbet och micrar sedan i glaslådan. Vinner överlägset över alla plastlådor!
Dessutom kan de mikras med locket fortfarande påsatt, finns en liten knapp att trycka på så det "luftas"
Dom här från IKEA är suveräna Locket håller så tätt att man kan ha med sig en låda soppa utan att spilla.
Dom här från IKEA är suveräna Locket håller så tätt att man kan ha med sig en låda soppa utan att spilla.
Förtrolig? Kikade lite på den på hemsidan. Verkar smart!Jag har köpt några från IKEA som är i glas, älskar dem! Finns i lite olika storlekar och går jättebra att värma (utan att man behöver oroa sig för att plasten skall släppa ifrån sig skadliga ämnen), diska i maskin och frysa in. Går även att använda som gratängform i ugnen. Inga problem att ha med sig soppa eller dylikt, locken, som för övrigt är i plast, håller helt tätt. På mitt universitet har de slagit igenom stort och det känns som alla går runt med sådana.
Förtrolig? Kikade lite på den på hemsidan. Verkar smart!