Matlådor.

Ackio

Trådstartare
Var hittar man matlådor som uppfyller följande:
- Inte onödigt stora utan ska vara passande för en som inte äter jumbomål
- Ska tåla frysas in och maskindisk, mer än en gång
- Gärna tåla mikron med

Verkar som mina ger upp rätt fort eller blir skumma i plasten :(

De bästa matlådorna jag har haft var köpta på Lidl. Nu är de ett antal år, så nu börjar de ge upp. Men det uppfyllde alla dina önskemål (eller jag hade de i olika storlekar, men de flesta är i storlek "lagom") och till och med locken tål mikron, vilket är ovanligt. Så det kanske kan vara värt att kika om de har ibland, vet dock inte vad det var för märke eller så.

De bästa matlådorna jag har haft var köpta på Lidl. Nu är de ett antal år, så nu börjar de ge upp. Men det uppfyllde alla dina önskemål (eller jag hade de i olika storlekar, men de flesta är i storlek "lagom") och till och med locken tål mikron, vilket är ovanligt. Så det kanske kan vara värt att kika om de har ibland, vet dock inte vad det var för märke eller så.
Oh.. måste dvs hitta en lidl :p

Dessa matlådor är suveräna!
Finns att köpa i 5-pack på Netonnet för en hundring

16c5pxv.jpg

Var hittar man matlådor som uppfyller följande:
- Inte onödigt stora utan ska vara passande för en som inte äter jumbomål
- Ska tåla frysas in och maskindisk, mer än en gång
- Gärna tåla mikron med

Verkar som mina ger upp rätt fort eller blir skumma i plasten :(

Jag köper zip-bags och fryser in min mat i, då det tar mycket mindre plats - men är samtidigt lätt att öppna och försluta och finns i olika storlekar. Sedan har jag matlådor i glas som tål micro. Känns mycket fräschare än att använda plastlådor. Jag fryser in maten i påsarna och tar sedan ut en, lägger i lådan och tar med till jobbet och micrar sedan i glaslådan. Vinner överlägset över alla plastlådor!

Jag köper zip-bags och fryser in min mat i, då det tar mycket mindre plats - men är samtidigt lätt att öppna och försluta och finns i olika storlekar. Sedan har jag matlådor i glas som tål micro. Känns mycket fräschare än att använda plastlådor. Jag fryser in maten i påsarna och tar sedan ut en, lägger i lådan och tar med till jobbet och micrar sedan i glaslådan. Vinner överlägset över alla plastlådor!
Smart :D

Jag visste inte ens att det fanns matlådor som inte gick att värma i mikron :rofl: Möjligtvis metall då av uppenbara skäl. Man lär sig nåt nytt varje dag. Vi har iallafall matlådor från ikea som fungerat bra i många år, dock vill jag byta till något annat än plast.

Jag har köpt några från IKEA som är i glas, älskar dem! Finns i lite olika storlekar och går jättebra att värma (utan att man behöver oroa sig för att plasten skall släppa ifrån sig skadliga ämnen), diska i maskin och frysa in. Går även att använda som gratängform i ugnen. Inga problem att ha med sig soppa eller dylikt, locken, som för övrigt är i plast, håller helt tätt. På mitt universitet har de slagit igenom stort och det känns som alla går runt med sådana. :D

ikea-burk-med-lock-vit__45247_PE140971_S4.JPG

Dom här från IKEA är suveräna :) Locket håller så tätt att man kan ha med sig en låda soppa utan att spilla.

Köpte två sådana. Billiga som 17, men där blev det. Tålde inte micron, locket "bubblade" till sej + att den vita byttan inte var vit efter bara några användningar.
Jag köpte en Tupperware microbytta, jättebra, men dyr. Har försökt hitta samma bytta igen, men de har bara större, runda. Min var mindre och fyrkantig.

@videnlis Har aldrig sett såna bli dåliga faktiskt. Vi har likadana på jobbet och dom får tåla mycket stryk i köket. Enda som gått sönder/blivit dålig är en som var full i fryst och åkte i golvet hårt. Den sprack.

Jag har köpt några från IKEA som är i glas, älskar dem! Finns i lite olika storlekar och går jättebra att värma (utan att man behöver oroa sig för att plasten skall släppa ifrån sig skadliga ämnen), diska i maskin och frysa in. Går även att använda som gratängform i ugnen. Inga problem att ha med sig soppa eller dylikt, locken, som för övrigt är i plast, håller helt tätt. På mitt universitet har de slagit igenom stort och det känns som alla går runt med sådana. :D
Förtrolig? :) Kikade lite på den på hemsidan. Verkar smart! :D

Förtrolig? :) Kikade lite på den på hemsidan. Verkar smart! :D

Det verkar stämma bra. (Fick googla) Jag tycker att det är en fantastiskt bra matlåda, kommer aldrig gå tillbaka till någon i plast igen. Enda nackdelen jag kan komma på är väl att de väger lite mer, men det vänjer man sig snabbt vid och stör mig inte alls. :)

Liknande trådar

Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 709
Senast: Sassy
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 127
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård