Matlådetips

Jag såg sjögräsnudlar när jag var och handlade på en större Willys senast. Det kanske skulle kunna fungera? 2 gram kolhydrat per 100 gram nudlar. Är iofs verkligen inte energitätt ... (6kcal/100gram)

Annars har vi käkat "pasta" gjord av zucchini några gånger. Riktigt gott :) Vi brukar äta det tillsammans med biffar gjorda på nöt- eller blandfärs.

Jag gör paj på mandelmjöl/kokosmjöl, fiberhusk, ägg och lite smör. Lchf-recept, så minimalt med kolhydrater.

Eftersom jag inte äter potatis, ris eller pasta har jag vant mig att bara lägga till grönsaker till min köttbit/fiskbit. Blomkål och broccoli funkar utmärkt att ha i matlådan!

Jag gör mycket matlådor och fryser in dom .Men dom rätter som det ska va potatis i så brukar jag koka potatisen kvällen innan jag ska ta lådan på jobbet för fryst potatis är ingen höjdare !

Vad tror du om tofu eller soja om du vill ha vego men inte tål bönor och linser? :) Sen kan man göra sallader mer matiga och mer energirika med lite avokado, nötter och mer rejäla grönsaker än salladsblad i!

Liknande trådar

Kropp & Själ Funderar lite såhär på kvällskvisten. Jag har länge funderat på att bli vegetarian. Mina skäl är : 1. Jag är djurvän. Jag kan tänka mig...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 640
Senast: Dentaku
·
Äldre Mina pengar börjar tryta och jag är på jakt efter billiga middagstips. Det får gärna vara lättlagat, för jag avskyr att laga mat. ;)...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Emuliiaa
·
Mat Jag har länge funderat på att lägga in mer vegetarisk mat i vardagsmenyn - men vill behöver lite inspiration! Har surfat runt lite men...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 928
Senast: Nethril
·
Mat Jag försökte kika igenom "vad har du ätit"-tråden och såna, men de innehåller inte riktigt det jag söker efter... Jag försöker få...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 182
Senast: Casteloro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar