Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar inte över tjafset, som är marginellt, men onödigtTänker du på att tex ha ett gemensamt konto /kort på tex Ica som ni båda använder när ni handlar mat och ni båda sätter över pengar till?
Dock så undrar jag över tjafset dvs det kanske kommer ändå? Dvs har ni diskussioner om att någon av er handlar för dyrt så har ju ett gemensamt kort inte löst detta?
Låter så.Öppna ett ICA konto... skafa 2 st Mastercard från ICA... sedan sätter ni in pengar på det och så handlar ni.... Eller skaffa ett kort till till något av era konton på den bank ni har nu.... problemet löst
Vi är två vuxna (utan barn) som bor ihop och delar på kostnaderna. Men. Vi har inget system med matkonto vilket gör att vi ibland tjafsar i onödan. Vi har olika banker, en handlar oftast på Coop, den andra oftast på Ica. Hur gör andra i våran situation?
Vi är två vuxna (utan barn) som bor ihop och delar på kostnaderna. Men. Vi har inget system med matkonto vilket gör att vi ibland tjafsar i onödan. Vi har olika banker, en handlar oftast på Coop, den andra oftast på Ica. Hur gör andra i våran situation?
En kompis berättade igår att dom har ett okq8 kort med kredit som dom handlar mat och andra gemensama saker med, månaden därpå kommer räkningen och då splittar dom på den! Då kan dom ju handla varsom det passar finns ju andra kort med samma funktion!
Jag har också ett OKQ8-kort som jag handlar all mat på. Det är ett kreditkort men jag för över en summa pengar varje månad, skulle potten ta slut kan jag fortsätt handla för kredit och får då en faktura på det en gång i månaden.
Jag valde just det kortet för att det är gratis och inte har något räntepåslag om man betalar i tid.
Tror det bara finns detta kort och ett till på marknaden som är helt gratis.
På OKQ8 får man dessutom återbäring i form av pengar.
Det är inte ett alternativ för oss. För meckigt att greja med varje gång.Vi handlar vart vi vill och delar sedan kostnaden på två. Den som inte betalat Swishar den andre. Aldrig något tjafs eller konstigheter.