Matkassar?

På Citygross kan man vid beställning av kasse komplettera med andra produkter så att man inte behöver handla öht :idea:
Låter ju skitbra! Det här med att planera, skaffa och laga mat - för att inte tala om disk, smulor, hålla rent i kyl och se till så att alla i familjen är någorlunda nöjda kräver typ en heltidstjänst!

Jag har testat Linas en gång, det var sådär. Men mitt jobb levererar Middagsfrid och det ser ut att vara fräscha råvaror!

Om någon vet en barnkasse för bara två personer så hojta gärna.

Jag har testat Linas en gång, det var sådär. Men mitt jobb levererar Middagsfrid och det ser ut att vara fräscha råvaror!

Om någon vet en barnkasse för bara två personer så hojta gärna.

Coop har en familjekasse för två personer. Vet dock inte om det är strikt barnvänlig mat i den.

Det brukar inte vara barnvänligt i tvåpersonerskassarna tyvärr :down: Det känns som att de finns för par utan barn.

Jag tänkte mest för att den hette familjekasse och inte typ "standardkasse" för två personer.
Är A kinkig med mat? Jag växlar mellan Citygross klassiska kasse och deras Bamse-kasse och Mathilde äter glatt från båda sorterna.

Jag tänkte mest för att den hette familjekasse och inte typ "standardkasse" för två personer.
Är A kinkig med mat? Jag växlar mellan Citygross klassiska kasse och deras Bamse-kasse och Mathilde äter glatt från båda sorterna.
Inte jättekinkig, men tvåpersonerskassar brukar (vad jag har sett) ha lite mer avancerade och väldigt vuxna recept. Hade gärna haft en Bamsekasse för två! Att köpa en full kasse är slöseri för oss.

Det brukar inte vara barnvänligt i tvåpersonerskassarna tyvärr :down: Det känns som att de finns för par utan barn.

Jag tycker det är jättesvårt att hitta en kasse som passar en ensamstående person med barn hemma.

Då får man välja 3 eller 4 personers kasse för 3 middagar.

Då får man mat i överflöd.

Testade Linas och jag åt aldrig ur allt pga det.

Inte jättekinkig, men tvåpersonerskassar brukar (vad jag har sett) ha lite mer avancerade och väldigt vuxna recept. Hade gärna haft en Bamsekasse för två! Att köpa en full kasse är slöseri för oss.

Aha, det kanske stämmer. Om man inte är känslig för att äta samma maträtt flera gånger per vecka så kan man ju välja en Bamsekasse för tre dagar och fyra portioner. Det blir ju tolv portioner jämfört med fem dagar och två portioner som blir tio portioner.

Jag tycker det är jättesvårt att hitta en kasse som passar en ensamstående person med barn hemma.

Då får man välja 3 eller 4 personers kasse för 3 middagar.

Då får man mat i överflöd.

Testade Linas och jag åt aldrig ur allt pga det.

Jag har matkasse varannan till var tredje vecka. Köper alltid fyra portioner. Gör matlådor av den mat som blir över och plockar sen ur frysen/kylen. Då minimerar jag dessutom tiden vid spisen ;)

Jag hittar ingen renodlad sådan kasse men Middagsfrid har en tilläggstjänst som heter À la Carte där man kan byta ut recept i kassen. Då skulle du kunna byta ut fisk- och skaldjursrätterna till något annat :)

Då är jag inte blind. Tack!

Fortsätter som jag gör nu genom att välja recept på Ica och lägga i inköpslistan som jag sedan slänger iväg på hemkörning.

Lika besvärligt som att byta ut rätter :up:

Jag har matkasse varannan till var tredje vecka. Köper alltid fyra portioner. Gör matlådor av den mat som blir över och plockar sen ur frysen/kylen. Då minimerar jag dessutom tiden vid spisen ;)

Är väldigt kinkig när det gäller frysta rätter och har inget emot att laga mat.

Jag lagar så det räcker i 2-3 dgr åt gången istället :D

Jag undrar också varför det är du som ansvarar för matlagning om du nu tycker det är så trist och enahanda??

Om ingen annan vill ta huvudansvaret så kan ni väl i alla fall turas om?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: astronaut
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 413
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar