Matkassar?

Monkie

Trådstartare
Nån som provat? Jag är trött (!) på att hitta på maträtt efter maträtt. .. iofs blir det oftast samma. ..Nu äter jag dessutom vegetariskt och har ännu mindre inspiration till att laga mat åt resten av familjen. Jobb, häst, fritids aktiviteter, städa.. orken är typ slut.

Ekonomiskt tänker jag att det är mindre bra, å andra sidan är det värt en hel del att slippa tänka, handla och så vidare.

Gott?

Jag köper City Gross vegetariska och jag tror tvärtom att det är billigare, det blir det för mig iallafall. Jag är nöjd, det är sällan jag tycker att resultatet blir dåligt eller oätligt, har nog aldrig hänt.
Fördelen verkligen att slippa hitta på maträtter, jag tror inte att jag och min sambo hade varit sambos fortfarande om det inte hade varit för matkassar:D

Jag har en prenumeration på Citygross matkasse. Det varierar hur ofta jag utnyttjar den men sisådär var tredje vecka eller så. Brukar byta variant utefter de recept som finns i respektive påse.
Jag är väldigt nöjd! Maten är god och det har varit tillräckligt stora portioner.

Jag köper City Gross vegetariska och jag tror tvärtom att det är billigare, det blir det för mig iallafall. Jag är nöjd, det är sällan jag tycker att resultatet blir dåligt eller oätligt, har nog aldrig hänt.
Fördelen verkligen att slippa hitta på maträtter, jag tror inte att jag och min sambo hade varit sambos fortfarande om det inte hade varit för matkassar:D
Låter ju verkligen bra, just "vad ska vi äta" är en riktig bråkstartare i vårt hem! Ska kika på CG:s!

Jag har en prenumeration på Citygross matkasse. Det varierar hur ofta jag utnyttjar den men sisådär var tredje vecka eller så. Brukar byta variant utefter de recept som finns i respektive påse.
Jag är väldigt nöjd! Maten är god och det har varit tillräckligt stora portioner.
Just det, portioner hade jag glömt fråga om! Låter bra!

Kan du se recepten innan du beställer? Jag prenumererar inte, men jag köper ca varannan vecka som engångsköp och då kan jag inte se något exakt innehåll i kassen.

Kan du se recepten innan du beställer? Jag prenumererar inte, men jag köper ca varannan vecka som engångsköp och då kan jag inte se något exakt innehåll i kassen.

Det kan jag. Men det borde du också kunna eftersom jag inte är inloggad ;)
Gå till Citygross hemsida. Klicka på länken till matkassarnas recept. (Till vänster i mobilen, till höger på datorn.) Där kan du sen öppna de olika kassarna och pila dig fram till den vecka du vill kolla på.

Jag har jobbat med ICA:s och fick då prova dem. Väldigt bra! Hade jag haft familj hade jag lätt valt att ha kasse. Många av butikerna och tjänsterna har öppningserbjudanden nu, så passa på att prova runt lite!

Vi kör Linas, helt klart att det är smidigt att slippa få maten "vald", nackdelen är väl visserligen densamma. Innan vi började med matkasse, tittade vi runt på olika receptsidor som har "matsedel" och hittade inspiration där också (vilket vi ju iofs fortfarande gör de dagar vi inte har matkasse).

Vi har linas orginalkasse och är supernöjda.
Vi provade City Gross kasse ett tag men den var inte på långa vägar lika bra.

Har haft Linas, stora portioner men recepten passade inte riktigt mig. Där var Middagsfrid bättre i mina ögon.
Sen har Gastrofy, där man väljer recepten själv, varit bäst för oss :) Visserligen krävs mer engagemang, men har också möjligheten att välja bort specifika ingredienser.

Vi har ICAs familjekasse. Är supernöjda. Visst kan det komma något recept man inte känner för, men då kan man ju alltid ändra lite själv.
Guld att slippa hitta på vad man ska laga varje dag när man som jag är ganska dålig överlag på att laga mat. :p
Vi är 2 vuxna och en 2 åring och har för 4 personer. Brukar nästan alltid räcka till middag och även matlådor till oss vuxna dagen efter. :)
Gällande kostnad så blir det billigare för oss eftersom vi är experter på att småhandla flera gånger i veckan och då slinker det nästan alltid med massa onödigt. :o
Dessutom är vi dåliga på att äta grönsaker och sallad men det är alltid med massa grönsaker i kassen så det är väldigt bra för oss som slarvar med det annars. :D

Vi har linas orginalkasse och är supernöjda.
Vi provade City Gross kasse ett tag men den var inte på långa vägar lika bra.

För oss var det helt tvärt om. Linas snöade in på alldeles för många moment i matlagningen + en väldigt stor förkärlek till koriander. CityGross är för oss mindre moment i matlagningen och godare. CGär vad jag vet också billigare. CG blir för oss också billigare än att handla normalt.

Nån som provat? Jag är trött (!) på att hitta på maträtt efter maträtt. .. iofs blir det oftast samma. ..Nu äter jag dessutom vegetariskt och har ännu mindre inspiration till att laga mat åt resten av familjen. Jobb, häst, fritids aktiviteter, städa.. orken är typ slut.

Ekonomiskt tänker jag att det är mindre bra, å andra sidan är det värt en hel del att slippa tänka, handla och så vidare.

Gott?
Det låter som om du ensam är ansvarig för mat? Lämna bort ansvaret eller ansvara för din vegetariska.

Jag har provat citygross matkasse. Vegetarisk. De levererade dock inte till min dörr så jag fick hämta. Det blev ett problem för mig (cg ligger en bit härifrån och jag var den enda med körkort då) så jag slutade. Drt var dock väldigt mycket samma recept då (2 år sedan). Var 3:e-4:e vecka fick man samma matsedel så det var rätt trist. Nu har vi mathem där man kan köpa vad man vill men även få matkasse. Jag föredrar dock att om ett recept dyker upp antecknar jag namnet (så man får instruktion) och klickar på lägg i varukorg eller vad det står så får man ingredienserna man behöver. De tar sina recept från tasteline.

Hade Linas ett tag, barnkassen och en för 2 personer. Inget för mig, recepten var inte min smak alls och många rätter tyckte jag inte alls om så det blev bortkastade pengar. Fick den varannan vecka, hann knappt äta upp mat plus matlådan som blev innan nästa kasse så det var lite för mycket för mig som ensamhushåll.

Även provat City Gross viktväktarkasse, gillade den bättre än Linas :) Hann bara ta ett par tre lådor men de flesta recept fungerade för mig och blev helt okej.

Vi kör på City gross Bamsekassen. Inte för att vi har barn men för att jag är ganska kräsen. Det funkar prima för oss! Vi brukar gå in och checka recepten och avboka om vi tycker att det inte verkar passa oss. Men det mesta är rätt gott och för oss blir det billigare och smidigare. Alternativet för oss är många ggr att äta ute. Vi är bara 2 så vi får matlåda också vilket är super :D

Hade Årstidernas vegetariska ett tag, fördel var att allt var eko och att det var goda lättlagade recept. Skönt att slippa fundera på mat. Nackdel blev att min sambo (karnivor) åt som en mygga så jag drunknade tillslut i matlådor.. Blir billigare för oss att vi lagar egen vegetarisk som sambon också tycker om och så får han komplettera med lämplig köttprodukt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: astronaut
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 413
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar